پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : انتخاب سرنوشت ساز روحانی در سال ۹۲ با پیام تاریخی « تکرار می کنم » سید اصلاحات در سایه حضور آگاهانه مردم و تدابیر هوشمندانه مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی ، صورت گرفت .
امروز صرفنظر از سایر خدمات ماندگار آن مرحوم ، در روی کار آمدن دولت روحانی نیز مدیون نقش آفرینی شادروان هاشمی رفسنجانی هستیم و جا دارد در آستانه انتخاب دوباره روحانی، یاد آن بزرگوار را گرامی داریم ، خوشبختانه حضور مهندس محسن هاشمی در انتخابات شورای شهر تهران فرصتی است پیش رو که شهروندان تهرانی علاقه خود را به یادگار ان بزرگ مرد تاریخ ایران ابراز نمایند .
به گمان من محسن هاشمی شبیه ترین فرزند ایت الله هاشمی به اوست ، روز گذشته در کنفرانس خبری ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان محسن هاشمی را دیدم ، رفتار و منش او بار دیگر مرا به یاد پدر بزرگوارش انداخت ، گرچه برخورداری او از هوش و درایت پدرش آشکار است ، با این حال شخصیت مستقل او جذابیت های خاص خود را دارد او در مصاحبه مطبوعاتی روز گذشته که با حضور تنی چند از دیگر نامزد های محترم اصلاح طلب برگزار گردید بموقع حضور یافت و به پرسش های خبرنگاران با دقت و با تسلط پاسخ گفت ، او سعی می کرد خبرنگاران را به دیگر نامزد ها هدایت کند و اشاره می کرد پاسخ هر یک پاسخ دیگری است و از این رهگذر به گروه اطلاح طلبان معنا و انسجام می بخشید ؛ شوخ طبعی ، جدیت ، صراحت لهجه ، صمیمیت ، هوش سرشار ، حاضر جوابی ، منش معتدل و موضع گیری های واقعگرایانه از جذابیت های شخصیت او بود که در آن جمع شاهد بودم . به گمان من آقازاده بودن نیز گاهی مانع دیده شدن می شود ، طبیعی است هرکس در پرتوی شخصیت پر فروغ ایت الله هاشمی قرار گیرد ، کم فروغ بنظر برسد، همچنین سطح انتظارات دیگران از فرزند آن یگانه دوران ، پایه سنجش را بالا می برد و ارزیابی را دشوار می کند ، از این رو اگر محسن هاشمی را فارغ از اینکه فرزند هاشمی است در نظر بگیریم ، خصال او بهتر دیده می شود ؛ شایستگی ، تجربه ، مهارت ، تخصص ، توانمندی و کارامدی او در قلمرو سیاست گذاری و مدیریت شهری ، به روشنی دیده می شود . نگاه مهندس هاشمی به مدیریت شهری ، نکاهی است جامع و برخاسته از بینش و تخصص و تجربه ممتد و موثر او .
در میان گفتگوهایی متنوعی که دیروز در مصاحبه مطبوعاتی او مطرح شد تنها به یک مقوله ان اشاره می کنم ؛ محسن هاشمی گفت تهران شهری است که برخی ویژگی های یک شهر فراملی مثل جمعیت را دارد اما بسیاری از شاخص های یک شهر بین المللی را ندارد ، او اظهار داشت تهران باید محل برگزاری رویداد های بزرگ بین المللی باشد ، تهران باید مقصد گردشگران و بازرگانان خارجی باشد و شورای شهر در تعامل پویا با دولت باید بتواند زمینه تحقق یک کلان شهر بین المللی مشابه شهر های بزرگ دیگر نظیر توکیو ، پکن ، سئول و شهرهای بزرگ اروپایی را فراهم نماید . او با تاکید بر ضرورت توسعه فرودگاه بین المللی امام و ساخت هتل با برند های شناخته شده جهانی و امکان رزرو هتل و خرید خارجیان با کارت های اعتباری خود در تهران بعنوان شهری فراملی ، تحقق این امر را منوط به همراهی و همکاری دولت و شورای شهر دانست .
اگر مردم تهران این شانس را داشته باشند که در دولت دوازدهم رئیس جمهور روحانی باشد و شورای شهر در اختیار اصلاح طلبان ؛ این امکان بوجود می آید که شهر تهران در سایه این همراهی و همکاری در میان برندهای شهر های بین المللی جایگاهی شایسته بیابد. برندآفرینی شهر نیاز امروز تهران است .
« برند مکان » و « برند مقصد » در روند توسعه شهر ها روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند ، امروز شهرهای گوناگون در پی ساختن برند از رهگذر طراحی هویت خاص برای شهر و ایجاد تصویری جذاب از شهر هستند در این راستا مدیران شهربرای برگزاری رویداد های جهانی ورزشی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، مذهبی و تفریحی از هیچ کوششی فرگذار نمی کنند و با تبلیغات رسانه ای و جذب گردشگر و ارایه خدمات برجسته ارزش هایی را خلق می کنند تا موقعیت برند شهر را در نزد مخاطبان در سراسر جهان ارتقا دهند، نمونه شهرهایی که راهبرد های مناسبی اندیشیده اند و در برند آفرینی مقصد موفق بوده اند ، کم نیستند : نزدیکترین نمونه دوبی است این شهر کوچک با طراحی راهبرد های برند آفرینی مقصد از یک انبار کالا تبدیل به یک قطب گردشگری و بندر تجاری شد ؛ تهران نیز با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی خود نیازمند راهبرد های مناسبی است تا مسیر خود را بسوی یک شهر فراملی با استاندارد های جهانی طی کند ، امید است با آرای پر شمار شهروندان آگاه تهرانی به نامزد های اطلاح طلب شورای شهر موسوم به لیست امید زمینه این تغییر بنیادی در رویکرد به مدیریت شهری فراهم گردد .