arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

حمایت از تولید ملی در عمل دیده شود/ برخورد سلیقه ای رسانه ملي با تولید کنندگان

صداوسیما همانطور كه رهبر معظم انقلاب تاكيد فرمودند باید از توليد ملی حمایت كند اما متاسفانه رسانه ملي در چند سال اخير به صورت سلیقه‌ای با توليد كنندگان برخورد مي كند و تعرفه‌های تبلیغاتی تلویزیون آنقدر بالاست که وسع اغلب توليد كنندگان داخلي نمی‌رسد كالاهاي توليد داخل رازبراي تبليغ به صداوسیما بدهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نوسانات شدید نرخ ارز، عدم حمایت از تولید ملی و همچنین واردات مثلت مشکلات پیش روی تولید ملی است گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود در این رابطه واردات و بی توجهی به تولید داخلی است.

 سیدناصر موسوی لارگانی رفع مشکلات پیش روی کارآفرینان را لازمه رشد اقتصادی خواند و تصریح کرد: حمایت از کارآفرینان و همچنین تولیدکنندگان داخلی باید در عمل دیده شود تا به این ترتیب رشد اقتصادی همسو با کشورهای پیشرفته برای ما هم رخ دهد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از نوسانات شدید نرخ ارز در سال های اخیر، افزود: نوسانات نرخ ارز از دیگر عوامل بسیار مهم تاثیر گذار بر تولیدات ملی است که در سال های گذشته مشکلات بسیاری را برای صنعت و اقتصاد ما ایجاد کرده است.

قاضی پور عصو كميسيون صنايع و معادن مجلس نيز با بیان اینکه مجموعه دولت و مسئولان امر باید بدانند که در نتیجه حمایت از تولید ملی چرخ های اقتصادی به حرکت در آمده و آمار بیکاری کاهش خواهد  تصریح کرد: در صورتی که تولیدات ملی از کیفیت بالایی برخوردار باشند نباید اجازه واردات به کالاهای مشابه داده شود.

حسنعلي باغبانيان  نيز با بيان اينكه راه علاج مشكلات اقتصادي از جمله گرانی، بیکاری و رکود،  توجه و اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است گفت: از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلي است.

اين فعال اقتصادي افزود: بزرگترین مانع تولید و اشتغال کشور، وضع قوانین ناصحیح و عدم حمایت واقعی دولت ‌ها از تولید داخلی و تبیین سیاست‌های غلط اقتصادی کشور است.

وي با بيان اينكه به نظر می رسد بيشتر توجه دولتمردان در برنامه آتی توسعه کشور، به مسئله واردات کالاهای لوکس خلاصه شده و تولید که خمیر مایه اقتصاد مقاومتی است جایگاهی در تفکرات برخي از سكانداران وزارتخانه ها ندارد تصريح كرد:  اگر قرار است با اقتصاد مقاومتي راه توسعه را پيش ببريم با اين نوع روند توليد هرگز نمي توانيم اين مسير را به سلامت طي كنيم.  

 مديرعامل ٥٠٤٠ با بيان اينكه نابه ساماني امروز توليد در كشور به علت سیاست های ناقص حمایتی بوده است اظهارداشت:  متاسفانه به علت عدم وجود برنامه مشخص و متقن در حمايت از توليد، مشارکت و حمايت بانک ها در صنایع داخلی به کمترین میزان خود رسیده و بجای حمایت بانک ها از تولید داخلی، نقدینگی بانک ها در خلاف جهت سیاست های نظام به سمت بنگاه داري و واردات کالاهای مصرفي سوق پیدا کرده است.

حسنعلي باغبانيان در ادامه از كج سليقه اي مسولان رسانه ملي در حمايت از توليدكنندگان داخلي تيز انتقاد كرد و گفت: صداوسیما همانطور كه رهبر معظم انقلاب تاكيد فرمودند باید از توليد ملی حمایت كند اما متاسفانه رسانه ملي در چند سال اخير به صورت سلیقه‌ای با توليد كنندگان برخورد مي كند و تعرفه‌های تبلیغاتی تلویزیون آنقدر بالاست که وسع اغلب توليد كنندگان داخلي نمی‌رسد كالاهاي توليد داخل رازبراي تبليغ به صداوسیما بدهند.

محمدحسین حسین زاده بحرینی نيز بی توجهی و عدم حمایت از تولید را مهم ترین دغدغه در این حوزه دانست و افزود: تولیدکنندگان و کارآفرینان ملی بیش از هر چیزی نیازمند حمایت های کارآمد دولت برای ادامه فعالیت های خود هستند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس  با اشاره به انتقاد برخی تولیدکنندگان در خصوص بی مهری دولت به آن ها، گفت: رقابت مجموعه دولت در نتیجه وجود اقتصاد دولتی با تولید ملی اجازه رشد از این بخش را سلب کرده است.

 
نظرات بینندگان