پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کامران دانشجو گفت: قصد داريم از اول مهر ماه اگر امكانات براي جدا شدن كلاسهاي زن و مرد نيست دانشجويان در كلاسهاي درسي در دو رديف جداگانه بنشينند و مسئول اجراي اين آيين نامه براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي روساي دانشگاهها و مدارس عالي هستند و اينكه در حال حاضر برخي روسا ميخواهند اين كار را انجام دهند، حق دارند.
به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی "انتخاب"؛ وی در اولين نشست فرهنگي اجتماعي روساي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي با اشاره به صحبت برخي از افراد كه ميگويند چرا بعد از 24 سال ميخواهند اين قانون را اجرايي كنند، گفت: اين افراد از اينكه اين موضوع اجرايي ميشوند ميسوزند يا اينكه خوشحال بودند كه 24 سال اين موضوع اجرايي نشده است. ما در نظر داريم مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي در زمينه اسلامي شدن دانشگاهها را كه 24 سال است روي زمين مانده است را به تدريج با توجه به امكانات موجود به اجر درآوريم و ميخواهيم آنچه مردم، مسلمانان، مراجع، متدينين، خانوادهها، اساتيد و تشكلها ميخواهند در دانشگاهها اجرايي شود.
وي همچنين با اشاره به بحثهاي برخي افراد مبني بر اينكه دانشگاه را اسلامي كنيم، كوچه و بازار و خيابان را چكار كنيم، گفت: آيا اين مباحث سفسطه نيست؟ مگر من متولي پارك هستم و مگر قرار نيست دانشگاه متحول شود تا جامعه نيز اصلاح شود.
وزير علوم يكي از بزرگترين مسئوليتها در نظام جمهوري اسلامي را كار در مجموعه دانشگاهها و مجموعه وزارت علوم عنوان كرد و گفت: اگر بتوانيم سرمايهگذاري مناسبي براي تعليم و تربيت داشته باشيم به نحوي كه سرباز امام زمان تحويل جامعه دهيم، زيربنايي ترين سرمايهگذاري را انجام دادهايم.
دانشجو در ادامه سخنراني خود در اولين نشست فرهنگي اجتماعي روساي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در مورد سياستهاي كلان وزارت علوم به بحث افزايش ظرفيت دورههاي كارشناسي در دانشگاههاي شهرستان و افزايش ظرفيت در دورههاي تحصيلات تكميلي كل كشور اشاره كرد و افزود: ما در حال حاضر 25 هزار استاديار به بالا در مجموعه كشور داريم كه بايد ظرفيت تحصيلات تكميلي را با اين وجود تا سه برابر افزايش دهيم و با اين امكانات به هيچ عنوان از استانداردهاي دنيا عقب نخواهيم ماند.
وي با اشاره به صحبت برخي افراد مبني بر اينكه اگر ظرفيت ايجاد شود شغل افراد چه ميشود، تصريح كرد: مگر وزارت علوم متولي شغل است؟ ما متولي ايجاد شغل نيستيم؛ بلكه دانشگاهها متولي جهت گيري به علم هستند تا با نگرش به حوزه كار توليد علم صورت گيرد.
دانشجو در ادامه با اشاره به آيين نامه نقل و انتقال دانشجويي، گفت: در اين آيين نامه خانواده اصل هستند و اين آيين نامه از بعد اقتصادي و فرهنگي مهم است.
وزير علوم با تاكيد بر اينكه در وزارت علوم و دانشگاههاي ما طرحي تحت عنوان تفكيك جنسيتي به صورت مدون وجود ندارد، گفت: ما اسلامي شدن دانشگاهها را براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي دنبال ميكنيم واژه تفكيك جنسيتي نه از ماست و نه مدون شده در وزارت علوم است و انشاالله كساني كه طي اين روزها در مباحث اينچنيني قلم زدند قلمشان از روي دلسوزي باشد.
وي با بيان اينكه براساس بند يك اين مصوبه، دانشجويان زن و مرد لازم است در دو رديف جداگانه بنشينند، تاكيد كرد: ميخواهيم اين مصوبه را اجرايي كنيم و نميخواهيم ديوار بكشيم. ما مخالف اختلاط بين زن و مرد براساس مناسبات و سبك غربي هستيم اما هيچ كس مخالف مشاركت دانشجويان در امور علم و دانش نيست.
دانشجو در بخش دیگری از سخنانش
با بیان اینکه "قائل به اين نيستيم كه آخرت خود را به دنياي احدالناسي بدهيم." گفت: حركت به سمت اسلامي شدن دانشگاهها ركن اصلي سياست وزارت علوم است و در اين زمينه كوچكترين عقب نشيني نخواهيم كرد، هرچه ميخواهيد جوسازي كنيد.
وی افزود: اولين چيزي كه در مجلس مطرح كردم اين بود كه دغدغه دين دارم، بنابراين اسلامي شدن دانشگاهها دو ركن دارد كه ركن اول محتوا (منابع و دروس) است كه اصل آن با علوم انساني و بحث بعدي ظواهر نمادهاست و در اين زمينه همزمان با محتوا بايد به بحث ظواهر و نمادها نيز ورود پيدا كنيم.
وي با اشاره به نظرات مراجعي همچون علوي گرگاني، مكارم شيرازي، جوادي آملي و غيره در زمينه اختلاط دختر و پسر در دانشگاهها، تاكيد كرد: نگاه ما به مراجع است و ما آموزههاي ديني را از مراجع ياد گرفتهايم. مراجع متخصصين علمي و ديني بارز و مبارز در تمام تاريخ ايران اسلامي هستند و ما مديون مراجع هستيم، هرچند خودشان اين ادعا را ندارند.
دانشجو در ادامه تصريح كرد: كلاسهاي عمومي كه ميتواند جدا برگزار شود را چرا اينگونه نباشد و همچنين ميتوان برخي كلاسها را جدا كرد و چه اشكالي دارد كه اين كار انجام گيرد. آنهايي كه مخالف هستند ميميرند اين كار را انجام دهند.
وي تصريح كرد: بحث واژه تفكيك جنسيتي از VOAشروع و به BBC فارسي ادامه يافت و برخي خبرگزاريهاي داخلي كه اميدواريم ندانسته اين موضوع را عنوان كردند ادامه يافت كه از شما ميخواهم اين اصطلاح را استفاده نكنيد و بر روي اين موضوع فضاسازي نشود.
وقتی کسانی فکرهاشون مسموم باشد حتی به گونی سیب زمینی هم واکنش نشان میدهند ...!!!!!!
یا شاید هم دلایل دیگری مثل تورم ، بیکاری ، فساد اداری و فساد گسترده مالی را میخواهید با این بهانه ها تحت الشعاع خبری بدید .......
دومم با این توصیف و با توجه به جمعیت دخترها باید نیمی از دختر ها یک در میان در کلاس شرکت کنن
در عوض پسر ها حسابی جا براشون بازه
ببینید الان که دبیرستان جداست هیچ فسادی نداره؟..باید مشکل رو حل کرد نه این که صورت مسئله رو پاک کرد. مشکل هم که همه میدونن چیه: نبودن شغل مناسب و کافی برای جوانان و فراهم نبودن ازدواج آسان
دومم با این توصیف و با توجه به جمعیت دخترها باید نیمی از دختر ها یک در میان در کلاس شرکت کنن
در عوض پسر ها حسابی جا براشون بازه
دوستدار دانشگاه ملی در دو خط و نیم نوشتار 2 توهین نمود و 4 غلط نوشتاری هم داشت که وضعیتش روشن است و نیاز به نقد ندارد . اما شما چرا ؟
مشکل طرح جداسازی نیست مشکل اصلی تفکر بی اعتمادی به جوانان و توهین به شعور انسان است .
زيادم خودتونو متمدن و سطح فرهنگ بالا ندونين
ممنونيم آقاي كامران دانشجو
من که خود در دانشگاه کار وتدریس میکنم با کمال تعجب وافتخار میبینم که در جلسه کلاس و امتحانی که هیچ کس را ملزم به نشستن در جای خاصی نمیکنیم دختران در یک سمت کلاس وپسران در سمت دیگر مینشینند آنهم در امتخانهای متهدد که تجربه آن زیاد مشکل نیست کافیست در یکی از جلسات شرکت کنید.
واگر یکی دو مورد هم بود مانع نمی شدم چون این ممانعت در جلسه امتحان که تمام حوش وحواس دانشجو به امتحان است در مقایسه با بعد از امتحان که به راحتی میتوانند با هم صحبت وشوخی کنند هیچ توجیه عقلانی ندارد.
دوم اینکه اگر دانشجوی ما اینقدر احساس کرامت در برخورد با جنس مخالف ندارد سال بعد که در ادارات ما مشغول بکار شد باز میخواهیم ادارات را هم جدا کنیم. اتاق کار کارمندان یا پرستاران در شیفتهای شب.
دختران وپسران ما بسیار نجیب وپاکند اما این امر صد در صدی نیست .مگر در حوضه های علمیه که مدام در فکر پرورش روحانی ومعلم اخلاق هستیم صد در صد است.
وبه قول امام چه بسا اساتید اخلاقی که خود بویی از اخلاق نبر ده اند.
سوم اینکه درست است که شما مستقیما مسول پارک وشهر و وضعیت فرهنگی حاکم بر آن نیستید ولی نمیتوانید فضای دانشگاه را هم جدا از فضای شهر در نظر بگیرید چون فرزندان ما پرورش یافته همان فضا هستند که وارد دانشگاه میشوند به همین خاطر گفتم که با وجود فضای باز تر دانشگاه نسبت به بیرون افتخار میکنم که دختران وپسران ما بخاطر پرورش خانوادگی خود رعایت یسیار ی از مسایل را میکنند که اگر نمیکردند از من وشما هم کاری ساخته نبود.
در اخر این را هم بگویم که من در دوره دانشجویی خود عضو بسج دانشجویی زمان خود بودم ودر انزمان نزدیکی فراوانی بین بسیج وسایر گروههای فعال وجود داشت وهمینطو ر دانشجویان بر خلاف الان که اولا فضا تک صداییست و بعد هم خصمانه ومن خود از به اصطلاح ایثار گران دفاع مقدسم اگرچه معتقدم با آنکه بسیاری از کارهایی که شد به عنوان ایثار گری قابل تقدیر است ولی بسیار کسان دیگری هم ایثار فراوان کردند وما نه تنها انها را ندیدیم بلکه مارک دگر اندیشی بر آنها زدیم چون انها با چشم باز بدون تعصب به واقعیات جامعه نگاه میکردند از ان باب این مسئله را عنوان کردم که این حرف را از یک دلسوز نظام میشنوید نه یک معاند بر چسبی که این روزها بسیار ارزان قیمت است
2- دانشگاه جای درس است و کمتر دانشجویی به دنبال همسریابی . اگر هم باشد خلاف شرع نیست.
3- این دیدگاه نتیجه منطقی اش اینست که باید به تدریج همه جا را جداسازی کرد حتی پیاده رو خیابانها که خیلی مهمتر و راحتتر است . مهمتر است چون سر کلاس دانشجو نمی تواند با دیگران صحبت کند ولی در خیابان دختر و پسرها به راحتی با هم ارتباط برقرارکرده تبادل اطلاعات و آدرس و تلفن می کنند و عمداً و سهواً به هم جملات بی ربط می گویند و... . راحت تر است چون هر خیابانی 2 پیاده رو دارد می توان به راحتی یک را زنانه کرد یکی را مردانه. هر چند متر هم یک مامور مبارزه با مفاسد بگذاریم تا هم سطح ارشاد ارتقاء یابد و هم مشکلات بیکاری با اشتغال میلیونی این ماموران حل و فصل شود.