پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که برای دفاع از منافع ملی خودمان در سوریه میجنگیم.
حجتالاسلام علیاکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
عصر امروز (یکشنبه) در سی و چهارمین مراسم گرامیداشت شهادت آیتالله اشرفی
اصفهانی در مسجد امیرالمؤمنین تهران اظهار داشت: به گفته شهید مطهری هر
انقلاب دو چهره دارد، خون و پیام.
وی
با بیان اینکه پیام خون میخواهد تا دفع نشود و خون هم پیام میخواهد،
گفت: ما در واقعه عاشورا شاهد آن بودیم که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)
پیام خون سیدالشهدا را به نسلهای بعد رساندند.
عضو
مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر انقلابی برای اینکه دچار تحریف و
بدعت نشود و به دست فراموشی سپرده نشود، میبایست ابزار و عواملی را در
اختیار بگیرد. بنابراین گاهی برای اینکه یک انقلاب در مسیر خود منحرف نشود،
باید خون ریخته شود.
ناطق
نوری خاطرنشان کرد: گاهی خون عامل حفظ پیام از انحراف و بدعت است و گاهی
پیام حافظ انقلاب میشود و خون از انحراف و بدعت جلوگیری میکند.
وی
به آغاز اسلام و بعثت پیامبر اسلام(ص) اشاره و تصریح کرد: پیامبر(ص) 23
سال خوندل خورد، اما بالاخره اسلام را نشر داد و از مردم مرده و از مرده
زنده ساخت و از بتپرستان ابوذر را علم کرد.
عضو
مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیامبر(ص) هنوز در قید حیات بود که
عدهای در قالب اسلام و مسلمانی ره منافقی را برگزیدند و در زیر نقاب شیطنت
را آغاز کردند.
ناطق
نوری به واقعه غدیر خم اشاره و تأکید کرد: پیامبر(ص) علنی علی(ع) را
بهعنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد و حتی در آخرین روزهای حیات پربرکت
خود فرمود؛ کاغذ و قلمی بیاورید تا چیزی بنویسم، اما آنان کاغذ و قلم در
اختیار پیامبر ندادند، اگر اجازه میدادند پیامبر چیزی بنویسد امروز
مسلمانان اینقدر شقهشقه نمیشدند.
وی
گفت: انقلاب پیامبر اثر خود را گذاشت، اما افرادی مسئولیت اداره جهان
اسلام را به دست گرفتهاند که صلاحیت این کار را نداشتند. بهگونهای که در
زمان خلیفه سوم طلحه و زبیر و زید بن ثابت ثروت و بیتالمال را چنان غارت
کرده بودند که حد نداشتند و ورثه آنها طلا را با تبر تقسیم میکردند.
عضو
مجمع تشخیص مصلحت نظام به چرایی انقلاب نکردن امام حسین(ع)در زمان معاویه
پرداخت و گفت: معاویه چهره حقبهجانب گرفته بود و در مقابلش نمیشد قیام
کرد؛ چراکه خون عوام و فریبخوردگان به هدر میرفت.
ناطق
نوری با بیان اینکه جوانان به لحاظ اینکه ما اسلام را بهخوبی تفهیم
نکردیم، شناخت لازم را ندارند، گفت: برخی جوانان به احترام امامان خود را
قبول دارند اما در ذهن جوانان ما این سؤال وجود دارد که چرا امام حسن(ع)
قیام نکرد، اما امام حسین(ع) قیام کرد؛ چراکه اگر وظیفه این است امام باید
قبل از همه عمل کند.
وی
به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه حسن و حسین هر دو امامند چه قیام
کنند چه بنشینند، اشاره و اظهار داشت: اینگونه نیست که نعوذبالله بگوییم
امام حسین(ع) صلحطلب و امام حسین(ع) جنگطلب بود، امام حسن(ع) اگر
انقلابیتر از امام حسین(ع) نبود، قطعاً کمتر نبود و بالعکس.
عضو
مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط زمانه را اصلیترین دلیل برای قیام نکردن
امام حسن(ع) و قیام کردن امام حسین(ع) عنوان و تصریح کرد: تفاوت شرایط و
زمانه معاویه و یزید بن معاویه سبب تفاوت روش بود.