arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

پیش‌بینی وزیر ارتباطات درباره اینترنت خانوارهای ایرانی

80 درصدی خانوارهای ایرانی به باند پهن دسترسی پیدا خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود واعظی در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که در برج میلاد تهران برگزار شد اظهار داشت: 600 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام خواهد شد.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: 200 هزار میلیارد ریال این سرمایه‌گذاری از سوی بخش دولتی برای توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم کشور صورت خواهد گرفت و 400 هزار میلیارد ریال نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

واعظی خاطرنشان کرد: دسترسی 80 درصدی خانوارهای کشور به باند پهن یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: افزایش تولید محتوای بومی و همچنین پوشش شبکه ارتباطات در روستاهای بالای 20 خانوار از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است. ما تلاش داریم همگام با تحولات جهانی در بخش فناوری اطلاعات پیش رفته و اهداف را محقق کنیم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پهنای باند اینترنت بین‌الملل در آغاز کار دولت یازدهم گفت: پهنای باند اینترنت 72 گیگابایت بر ثانیه بود که امروز به 270 گیگابایت افزایش یافته است. همچنین ظرفیت آی‌تی داخلی ایران 624 گیگابایت بر ثانیه بود که امروز به 2هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.

واعظی افزود: تا دهه فجر امسال ظرفیت آی‌تی داخلی ایران به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

وی گفت: سرمایه‌هایی که پیش‌بینی شده نیاز به شبکه بانکی کشور در بخش امنیت و اعتماد و نیز فیبر نوری، رادیویی و ماهواره‌ای را محقق می‌کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: همچنین ظرفیت ترازیت ارتباط بین‌المللی 116 گیگابایت بر ثانیه بوده که امروز به 560 گیگابایت بر ثانیه رشد داشته است  و شبکه فیبر نوری بین شهرها و روستاها از 51 هزار کیلومتر به 57 هزار کیلومتر ارتقا یافته است.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان