پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پارس توریسم نوشت:
شهاب حسینی بازیگر فیلم جدایی نادر
از سیمین در بخشهایی از مصاحبه خود با کافه سینما، از ایجاد شدن یک فضای
دو قطبی بین فیلمهای فرهادی و دهنمکی انتقاد کرده است.
شهاب حسینی گفته است: «دو فیلم قبلی
«اخراجیها» نشان داد وجوه سرگرم کنندگیاش بسیار بسیارغالب است و بار هنری
چندانی از منظر سینمایی ندارد، اما «جدایی نادر از سیمین» تا ساعتها و
روزها دست از سر مخاطبش بر نمیدارد. من بابت این فضای دو قطبی خیلی
متاسفم. ما همه در یک کشور زندگی میکنیم و سرنوشت این کشور سرنوشت همه
ماست. جامعه ما نیاز به تعامل دارد. اما الان خیلیها مثل دانههای گندم
بین دو سنگ آسیاب به خاطر قضاوتهای مختلف در حال له شدن هستند.»
او همچنین اظهار کرده است: «در جایگاه اصغر
فرهادی هیچ شکی نیست. اگر در تاریخ سینمای ایران پنج نابغه وجود داشته
باشند، فرهادی یکی از آنهاست. در مورد آقای ده نمکی و درباره گذشتهشان
هیچ قضاوتی نمیکنم. اما ایشان راه درازی را در سینما باید طی کنند. همان
طور که در کار فرهادی هم سقف وجود ندارد و باید ادامه بدهد و کار کند.
موضوعی که باعث این دو قطبی شدن میشود، جانبدارانه حرکت کردن متولیان امر
است. من فیلمی کار کردم به نام «پرسه در مه» هنوز خودم ندیدمش. از شما
سئوال میکنم: آیا فیلم حقیری بود؟ مجموعه سیاستگذاریها از این فیلم حمایت
نکردند. به نظرم اگر این فیلم در جشنوارههای بین المللی شرکت میکرد حتما
نظر منتقدان را جلب میکرد و جوایزی میگرفت و این میشد افتخاری برای
سینمای ایران نه برای بهرام توکلی یا شهاب حسینی.»
وی در ادامه گفته است :«شهاب حسینی اگر اسکار هم بگیرد در نهایت یک ایرانی است و باید جایزهاش را به همین موزه سینما اهدا کند.
شهاب حسینی همچنین گفته : «"پرسه در مه" در
بدترین زمان اکران که زمان مرده بین جشنواره و اکران نوروزی است، بر روی
پرده میرود. فیلم نابود میشود، اما «اخراجیها» 35 سالن برای اکرانش
میگیرد. این عدم توازن و فرق گذاشتن باعث دو قطبی بودن میشود. مسعود
دهنمکی در اولین «اخراجیها» تصویر شهدای جنگ را کاملا تغییر داد و نشان
داد آدمهای عادی و از سطح پایین اجتماع هم در میان این شهدا بودهاند. نفس
این حرف خوب است، اما شیوه پرداخت دچار اشکالات فراوانی است. مسعود ده
نمکی کارگردان تازه کاری است و باید راهش را ادامه دهد، اما این حمایتها
توازن را بر هم میزند.»
اثر هنری داشت اینهمه تبلیغ با کمترین مخاطب برای چیست؟