arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۱۸۸
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

اقتضاح هواپیمایی ماهان؛ مسافران ساری در تهران پیاده شدند و با اتوبوس به دره مرگ سقوط کردند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواپیمای مسیر مشهد-ساری ماهان که به دلیل شرایط نامناسب جوی ناگزیر به نشستن در فرودگاه مهرآباد تهران شده بود،جمعی از مسافران خود را با اتوبوس عازم ساری کرد، اما این اتوبوس با سقوط به دره سوادکوه ۱۲ کشته و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش انتخاب، ساعت 8:10 صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در منطقه سوادکوه و تنگه ابوالقیسی واژگون و به داخل دره سقوط کرد.

پس از بروز این حادثه 10 تیم امدادی از امدادگران هلال احمر به منطقه حادثه واقع تنگه ابوالقیسی در گردنه اعزام و اقدامات لازم جهت نجات مسافران ‌آغاز شد.

‌سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا هم عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت بروز‌ تصادف امروز این اتوبوس اسکانیا در منطقه فیروزکوه - گدوک عنوان کرد.

بنا به گفته سرهنگ نادر رحمانی ‌صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور فیروزکوه - گدوک در محدوده اورین واژگون می‌شود؛ علت این واژگونی ‌عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بود. در اثر واژگونی این دستگاه اتوبوس که از تهران به سمت ساری در حرکت بود 12 نفر از هموطنان جان باختند و تعداد 18نفر نیز مجروح شده‌اند.

بنابراین گزارش رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه نیز در این‌باره می‌گوید: مسافران اتوبوس واژگون شده‌ در محور سوادکوه، مسافران پرواز ساری-مشهد بودند که هواپیمای حامل آنها نتوانسته بود به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در فرودگاه ساری به زمین بنشیند، این هواپیما در فرودگاه تهران به زمین نشست و مسافرانی را که قرار بود با یک پرواز به ساری منتقل شوند با اتوبوس به ساری منتقل می‌کنند.

بنا به گفته جهانگیر آذری ‌علت واژگونی خودرو نیز نقص فنی ترمز خودرو بوده که راننده در طول 6 تا هفت کیلومتر توانایی اداره کردن اتوبوس را نداشته و با برخورد به گاردریل وسط جاده به کوه برخورد می‌کرند و واژگون می‌شود؛ این اتوبوس فرسوده نبود اما نقص فنی داشت و اظهارات راننده و کمک راننده اتوبوس که زنده هستند نشان می‌دهد که چراغ ترمز اتوبوس روشن شده، بوق می‌زند اما راننده اقدام به متوقف کردن خودرو نمی‌کند.

* مسافران پرواز مشهد-ساری به سلامت در مهرآباد تهران به زمین نشستند
بنابراین گزارش مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان مازندران هم با تأیید این خبر که مسافران حادثه دیده اتوبوس محور سوادکوه، مسافران پرواز ساری ـ مشهد بودند، گفته است: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از مشهد به سمت ساری در حال حرکت بود که هواپیما به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری توقف کند.

بنا به گفته رضا احمدی‌ این پرواز با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود نشسته و مسافران به سلامت پیاده شدند و تعدادی از مسافران از طریق اتوبوس به ساری منتقل شده‌‌اند.

بنابراین گزارش با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن از این هواپیما بر عهده شرکت هواپیمایی بوده است، مسئولیت ادامه مسیر تا مقصد نیز‌ بر عهده شرکت هواپیمایی ماهان‌ است؛

پیگیری‌های از اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد به نتیجه نیانجامید و اطلاعات پرواز مهرآباد اعلام کرد که هیچ اطلاعی درباره این پرواز ندارد اما ظاهراً هواپیمای این پرواز  ماهان یک فروند هواپیمای BAE 146-300 و شماره این پرواز هم ظاهراً W51020 بوده است.

شرکت هواپیمایی ماهان اتوبوسی از پایانه مسافری شهید کلانتری کرج برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۴۸
غیر قابل انتشار: ۴۷
فردین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
8
431
آفرین - حتما جایزه نوبل را دریافت خواهید کرد
پاسخ ها
خلبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
یعنی با وجود شرایط نامساعد جوی باید حتما در فرودگاه ساری سقوط می کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
من دانشجوی آمل هستم . هفته پیش پنجشنبه در حال برگشت تو رودهن اتوبوس بخاطر نقص ترمز و توان کنترل راننده نزدیک بود چپ کنه و یک ماتیز هم در این بین سپر ماشی بین گارد شد و له شد. جالب اینجاست که پلیس امبولانس 2.40 دقیقه بعد سر صحنه حاضر شدند. حالا وقت ما که 4 ساعت تلف شد هیچ اگر حال راننده ماتیز وخیم تر بود و جان میداد تکلیف چه بود؟
ساسان پروانه پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
4
390
هیچ معلومه تو این مملکت چه خبره ؟
کی باید پاسخگو باشد
جواب خانواده اینها را کی باید بدهد ، فقط میخواستند مثل همه جای دنیا سفری داشته باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
پاسخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه حرفایی میزنی برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
همه چی آرومه ما چه قدر خوشحالیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساسان پروانه پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
3
116
هیچ معلومه تو این مملکت چه خبره ؟
کی باید پاسخگو باشد
جواب خانواده اینها را کی باید بدهد ، فقط میخواستند مثل همه جای دنیا سفری داشته باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
بودجه ها به جای اینکه خرچ زیرساخت حمل نقل بشه ، صرف رقابت بین سازمان های شبه دولتی شده! ساختمون بانک م در خیابان شریعتی امروز 5 هزار میلیارد تومن می ارزه! این در حالی است که بانک ها نه پولی برای وام ازدواج دارن ، نه پولی دارن که صرف پروژه های زیرساختی کنن!
ناشناس
| Azerbaijan |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
مثل همیشه هیچکس پاسخگو نیست
پیراسته فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
237
66
بنظرمی رسدحضرت عزراییل مأمورگرفتن جانشان بوده،امانه درهوا(سقوط)هواپیما،بلکه مأموریت "زمینی"بوده
پاسخ ها
مهدی
| Finland |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
مگه تو وکیل وصی جناب عزرائیلی؟!!!!
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
آقا یا خانم پیراسته فر، خانواده های محترم و عزیزی که تفاوتی با خانواده های خودمان ندارند « با ابراز دریغ و درد » داغدار شده اند ؛ باید تسلی خاطرشان بود، نه آنکه با این رخداد تلخ « هزار هزار پوزش از خانواده های عزیز داغدار » طنز گونه مواجه شویم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
عجب تحلیلی........... !!!!!!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
49
145
راننده و کمک راننده رو اعدام کنند...
شرکت ماهان رو جریمه...
قوانین سخت و استانداردهای سخت همراه با جریمه های سنگین مالی برای دارندگان وسایل نقلیه عمومی...
اگر راننده اتوبوس یا شرکت حمل و نقل ترس از جریمه 20-30 میلیونی بابت نقص فنی داشت هیچ وقت خودرو را به جاده نمی فرستاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
منم موافقم باید بشدت با این راننده های خاطی اتوبوسها برخورد بشه.من چندین بار شاهد بودم که این اتوبوسهای بین شهری با چه سرعت زیادی حرکت میکردند
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
راننده و کمکش ، مرده اند.

اخبار گفت !.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
11
147
و باز هم اسکانیا
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
20
75
به نظر تقصیر ماهان چیز خیلی بزرگی نبوده ،شرایط نامناسب جوی بهر حال پیش میاد ، اما اسکانیا ،وای اسکانیا ،وای اسکانیا.......
پاسخ ها
-
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
شرایط نامناسب جوی کجا بود! الان چند روزه که در ساری هوا خیلی گرم شده و شبها هم آسمان صاف هست. ماهان بایستی مسولیت این افتضاح را قبول کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
تقصیر ماهان خیلی بزرگ نبوده؟ مطمئنا میتونست بعد از بهتر شدن شرایط جوی مسافرا رو با یه هواپیما از تهزان بفرسته به ساری، ولی به احتمال زیاد به دلیل کم کردن هزینه این کارو نکرده
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
78
هی مردم رو به کشتن بدید با این اتوبوسا وماشینای غیراستاندارد ولوازم چینی و...بابا آقایون بزرگان زحمت کشان عصر ؟ عصر تکنولوژیه این مردم چراباید قربانی امکانات حمل ونقل غیراستاندار عهدبوق بشن به خدا لیاقت مردم ما ایتقدرها هم پایین نیست .لااقل سیستم حمل ونقل عمومی را بروز کنید حالا به روز نخواستیم 10 سال عقب باشه نه اینقدر
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
42
منظور افتضاحه دیگه؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
45
48
به نظر من ما هان هيج تقصيري ندا شته از كجا بايد مي دونسته اتو بوس نقص داره،
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
پیاده کردن مسافرای ساری تو تهران تقصیر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
33
17
خدایی عجل به این میگنا خدا بیامرزشون.یاد اون زنه افتادم که از پروازی که سقوط کرده بود جا مونده بود بعد از دو روز اونم فوت کرد.خدایشان بیامرزد ان شا الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
50
52
ربطش به شرکت ماهان چیه که تیتر زدید اقتضاح شرکت ماهان؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
بیخود کرده مسافر با اتوبوس فرستاده ساری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
شما واقعا ربطشو نمیفهمی؟ نمیوتنست از یه طریق ایمن تر وظیفشو به اتمام برسونه
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
ربطش اینه که ماهان برای صرفه جویی مالی و غیره مثل تمام شرکت های خصوصی فکر جان مردم نیست. مسئولیت به عهده ماهان است.
مجتبی زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
21
34
کاری به اسکانیا نداره شرکت ماهان خودش باید اتوبوس وارد کنند درب فرودگا ه باشد تا در صورت لغو پرواز انهار ا برسانند معلوم نیست تاکی باید مردم بکشیم اگر کره جنوبی بود مدیر عامل یا وزیر راه استعفا میداد
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
17
43
تا جايي كه مشخصه به دليل شرايط جوي نا مساعد امكان فرود هواپيما در ساري مهيا نشده كه اين هم اتفاقي است كه بسيار زياد در خطوط هوايي حتي در سطح جهان مي افتد. بعد از اين مسافران با اتوبوس مي روند و اين فاجعه رخ مي دهد. سوال اينجاست كه شركت هواپيمايي بايد چه مي كرده است؟ بايد در شرايط نا مساعد جوي در ساري فرود مي آمد؟ يا اينكه اتوبوس هايي كه تصادف كرده اند چه ربطي به هواپيمايي ماهان دارند؟ آنها اتوبوس هاي يك تعاوني مسافربري بوده اند و هيچ ارتباطي با شركت ماهان ندارند. اصلا ايا مگر ماهان از خودش اتوبوس داشته كه مسافران را به ساري ببرد؟ مساله اصلي جاده هاي غير استاندارد و اتوبوس هاي غي استاندارد و احتمالا خطاهاي انساني است كه رخ داده. اين به معناي عدم انتقاد از خدمات شركتي مثل ماهان نيست كه البته هزار و يك نمونه نقد به انها وارد است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
آقای محترم شرکت ماهان حتی اگه هم میخواست با توبوس مسافرا رو برسونه به مقصد باید از سالم بودن ماشین اطمینان حاصل میکرد که متاسفانه نکرد، حالا شما منتظر بمون ببین مسئولین ماهان میان عذرخواهی کنن و مسئولیت این اتفاق و قبول کنن یا نه؟ من که بعید میدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
4
22
ميتوانسيد هواپيما را ساقط كنيد كه همه آنها از بين بروند 12 نفر آنهم بدليل نامناسب بودن جادههاي ايران و ناوگان فرسوده و ماشينهاي غير استاندارد باز جاي شكرش باقيست
سکینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
19
44
مدیر عامل نالایق ماهان. آیا از مسافران پول کرایه اتوبوس گرفته بودی ؟ شما وظیفه داشتی آنان را با هواپیما به مقصد برسانی. حتی اگر لازم بود برای آنان در تهران هتل بگیری. شما تا مصیبت های اینچنینی سرتان نیاید درک نمی کنید . البته در همین دنیا پروردگار جزای آن را از شما خواهد گرفت . خداوند شما را نیامرزد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
خوب شاید این افراد عجله داشتند زودتر به مقصد برسند و امکان پرواز با هواپیما وجود نداشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
یعنی باید تو هوای بد فرود میامد و چند صد نفر رو میکشت؟
امین
| United Arab Emirates |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
شرکت ماهان اگه براشون هتل میگرفت بعد مثلا زلزله میشد و چند نفر کشته میشدن چی؟ بازم مقصر شرکت ماهان بود یا کسی که هتلو ساخته؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
آفرین خانم سکینه!!! حالا شما مدرک قضاوتت رو از کجا گرفتی اینقد زود فهمیدی "مدیر عامل نالایق!!! خدا جزا وثواب هرکسی رو دست خودش میده شما نگران اعمال خودت باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
12
37
چه غم انگیز. البته هواپیمایی ماهان تا حالا حادثه سقوط نداشته و خدماتش خوبه. مشکل از راننده اتوبوسهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
26
باز اسکانیایی که هم نقص ترمز داره وهم از بدنش ذزدیدند وراحت سقفش میخوابه!!1 تاکی ما مردم باید نگران عزیزان درسفرباشیم؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
17
34
گناه ماهان چه است؟
هوا براي نشستن هواپيما مساعد نبوده ،ماهان مي بايست چه كند؟ كه نكرده است؟
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
باید مسافران را در تهران اسکان میداد و پس از مساعد شدن شرایط جوی پرواز انجام میشد. شرکت ماهان در این مورد مقصر است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
34
رفع تحریمها
نعمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
31
هواپیماهای bae وسیله نقلیه خوبی هستن. اینکه خلبان ریسک نمیکنه جای تقدیر داره. ولی امون از رانندگان اتوبوس اونم از نوع اسکانیا...
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
خدا پیامرزه پدرومادر آدم با انصاف رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
13
12
یاد داستان عزرائیل و اون کسی قرار بود تو هندوستان بمیره و هنوز تو دربار حضرت سلیمان بود افتادم
آنچه نصیب است نه کم می دهند
گر نستانی به ستم می دهند
گرز رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
11
دیشب هوای مازندران خوب بود !
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
26
11
ماهان چون دیده با هواپیماش نتونسته بکششون عزمش رو جزم کرده بوده جبران کنه چه با اتوبوس چه با چیز دیگه
siroos
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
16
نه ماشین درست و حسابی داریم(پراید)
نه جاده درست و درمون
نه شبکه ی گسترده ی ریلی
نه قطار راحت
نه هواپیمای خوب
نه فرودگاه درست و حسابی
چه توقعاتی دارید آ
مگه میشه با این وضعیت سالم رسید
بهتر گوشه ی خونه بمونید
از همش راحت تره و سالم تر!!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
گوشه خونه ای که با کدوم اصول مهندسی ساخته شده؟!!!!
امیر
|
United States of America
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
5
16
هواپیمایی ماهان مسئول سرعت بالای راننده ی اتوبوس بوده؟ درسته که شرکت های هواپیمایی ایران هزار و یک مشکل و ایراد دارند ولی این یکی دیگه ربط چندانی به ماهان نداره.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
اصلا" نداره
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
16
چه ربطی به ماهان داره.این مربوط به ناوگان جمل ونفل زمینی کشور است که ایران را به رتبه دوم تلفات رانندگی در دنیا والبته رتبه اول تلفات هوایی در 30 سال گذشته بدل کرده وناشی از ضعف عمومی مدیریت وعدم ارزش گذاری به جان انسانها است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
5
باسلام پروازسال گذشته ماهم ازفرودگاه نجف با12 ساعت تاخیر بجای ساری درگرگان نشست ومسئولین بابی اعتایی تمام ازمابه مقصد ساری ازهرنفربین 40 هزارتومان تا 70هزارتومان گرفته وروانه ساری کردند درحال حاضزهرزمان مردم که به بلیط هواپیما نیازدارند گاهی تاسه برابرآن راباید بپردازند وتوجیه این است که این رقابت سالم است وباعث کاهش قیمت بلیط می شود
ادمی
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
6
هوابیمایی ماهان روز 6/1/94درفرودگاه کیش پرواز مشهدنیز به علت نقص در موتور چپ، پس از سوار شدن مسافران، همه را پیاده و5 ساعت در فرودگاه کیش آواره کرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
7
;کم کم باید دوره کارشناسی و تشخیص عیب هواپیما و اتوبوس هم ببینیم.خدایشان بیامرزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
8
حالا فرض اینکه در مسیر مشهد-ساری فرودگاه نزدیکتری از مهرآباد نبوده، دلایل فنی دارد به کنار،
یک اتوبوس در ترمینال به اون عظمت نزدیک فرودگاه نبود که از کرج اتوبوس برود؟!
همایونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
11
سال قبل برادر معلول من یک ساعت توسط سرمهماندار هواپیمایی ماهان داخل هواپیما نگه داشته شد و مهماندار بدون توجه به وجود معلول بعد از ۴۵ دقیقه که نظافت چیان در حال جارو کشی کابین بودند با ماشین حمل معلول تماس گرفت.در احترام و رعایت و طرز برخورد با معلولین بسیار بی مس‌‌‌‌‌‌‌‌ولیت هستند
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
16
آقای حسنی ، شما فکر میکنی مملکت بی صاحب است ، پس اینچنین گستاخ و بی پروا سخن می گویی و فرار به جلو می کنی تا کسی گریبان شما را نگیرد. اولا اگر پرواز قرار بود کنسل شود باید در مبدا پرواز کنسل میشد نه در شهری دیگر مسافران را سر گردان کنید. ثانیا شما پول بلیط پرواز را گرفتید و متعهد بودید که آنان را با پرواز به مقصد برسانید . ثالثا وقتی مسافران را در نیمه شب به تهران رساندید و در صورتی که پرواز از تهران به ساری وجود نداشت شما وظیفه داشتید آنان را در هتل اسکان دهید و صبح با پرواز عادی ویا ویژه به مقصد برسانید .اگر نمی دانستید ، پس بدانید که این همه وظایف شما بود نه دهان به یاوه گوشودن و چون طلبکاران سخن گفتن که نه برای شما و نه برای ماهان خیری در آن نیست.
پاسخ ها
امین
| United Arab Emirates |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اگه زلزله میشد و سقف هتل میریخت باز هم ماهان مقصر بود؟؟؟؟؟ یا کسی که هتلو ساخته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
5
چقدر مسافر باید بد شانس باشه از پرواز سلامت بشینه زمین
ولی تو جاده گرفتار بی احتیاطی یه راننده بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
9
گناه ماهان اینه که هواپیما لازم بود در تهران فرود بیاد صبر می کردند هوا ک بهتر شد دوباره مسافرها رو با پرواز ب ساری می رسوندد در این فاصله هم مسافران در جایی امن مقل هتل اسکان داده میشدن. ی بار بیابم ببینیم شرکتهای کشورهای پیشرفته در چنین مواقعی چ می کنند ما هم همون کار رو بکنم. فرار از مسولیت تا کی؟ اگر من فکر میکنم شاید فرود فرود اضطراری بوده ماهان بت این توجیح داره تز مسئولیتش خودش کم می کنه.
پاسخ ها
امین
| United Arab Emirates |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اگه مثلا شب هتل اتیش میگرفت چی بازم ماهان مقصر بود؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
9
5
والا کاش مرد یک‌هزارم جریان سگ کشی ها به اینجور مسائل هم واکنش نشون میدادن!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
جون یکیه.خدای ما و تو و اون حیوان یکیست...چطور این حق رو به خودمون میدیم که جون یه خالق دیگه رو بگیریم.خدا هیچ چیز رو بیهوده نیافریده .اگرم چیزی بیهودست وجود چنین انسان های پست و بی خردیه که جون یه حیوون ی گناه رو میگیرن!نسبت به مسائلی که عمدی و غیر عمدیه و باعث سلب حیات میشه چه از انسان چه حیوان چه طبیعت باید واکنش نشون داد اگه ادعای اشرف مخلوقاتمون میشه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
5
هموطنان عزیز زیاد نگران نشوید. طبق آمار اعلامی از سوی پلیس راهور هر دوساعت یک ایرانی در تصادفات جاده ای جان خود رو از دست میده و هر 15 دقیقه یک یک ایرانی در تصادفات جاده دچار مجروحیت منجر به معلولیت میشه. ماهان تعاونی یا هرکس دیگه. همینه که هست. لااقل یکی نیومد به خانوادهاشون تسلیت بگه. عذرخواهی کنه.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
9
جز تسلیت چی میشه گفت؟12 نفر..12 خانواده 12 عزیز...خیلی سنگینه ایشالا واسه کافرم پیش نیاد همچین مواردی...
به نظر من درسته تا حالا اسکانیا نقص های زیادی داشته ولی تو این حادثه طبق گفته راننده و کمکش چراغ ترمز روشن شده یعنی ماشین نقص و اعلام ضرورت توقف رو اعلام کرده و این بی توجهی راننده بوده که این مصیبت رو به بار آورده...
اشاره نشد که این دوستان به اصرار خودشون و ضرورت کاریشون اتوبوس گرفتن یا یک اقدام از سوی شرکت هواپیمایی ماهانِ.درسته مسیر کوتاهه و با اتوبوس راهی نیس ولی اگه از سوی شرکت ماهان اتوبوس گرفته شده یه کار واقعا غیر حرفه ای از کادر مدیریتی این شرکت محسوب میشه هر چند اونام کف دستشون رو بو نکرده بودن که همچین بلایی نازل میشه ولی اصولی برخورد نکردند اگه این اقدام از سوی اونا بوده باشه
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
لازم به ذکره منظور من از اینه این عزیزان به اصرار خودشون اتوبوس گرفتن این نیس که به شخصه برن ترمینال و اتوبوس بگیرن منظورم اینه که خودشون به دلیل ضرورت زمانی از شرکت هواپیمایی تقاضای اتوبوس کردند یا یه عمل خودجوش از شرکت هواپیمایی بوده؟هر چند در هر صورت این موارد تجیهی برای عمل غیر حرفه ای این شرکت نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
دمت گرم مثه یه جنتلمن حقوقی نظر دادی مرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
1
شرایط هوا بد بوده مثلاً شرکت هواپیمایی چکار باید می کرد؟ خوب باید صبر میکرد تا هوا برای فرود خوب شود حالا مسفرا عجله داشتن یا به هر دلیل با درخواست خودشان و با اتوبوس راه افتادند و این حادثه پیش آمده چرا اینقدر شلوغش میکنید؟ خدا رحمتشان کند و به بازمانده ها صبر عنایت فرماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
3
4
ربطش به ماهات اینه که اگر توانایی ارائه خدمات ندارند جمع کنند برن دنبال کارشان...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
3
اگه اینجوری باشه در اروپا و امریکا کلا پرواز باید تعطیل بشه با توجه به اب و هوایی که اونجا داره
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
3
به همه بازماندگان تسلیت میگویم .اجل ؟نه در آن تاخیری هست ونه سبقتی .یاد یکی از قصص قرانی که در مثنوی هم هست میافتم.که روزی یکنفر با ترس ولرز خودش را در اورشلیم به سلیمان میرساند ومیگوید به باد بگو زود من را به هندوستان ببرند .سلیمان میگوید چه شده است ؟ وآن شخص میگوید همین الان عزراییل را دیدم که بد جوری من را نگاه میکرد وگویا قصد قبض روح مرا کرده...سلیمان چنین میکند ولی روز بعد که عزراییل را می بیند از او میبرسد چرا این بنده خدا را چنین ترساندی؟ عزراییل میگوید من نترساندمش فقط تعجب کردم چون بمن امر شده بود که جان این شخص را در هندوستان قبض کنم ووقتی او را در اینجا دیدم تعجب کردم و..... به هر حال اتفاقاتی می افتد که ضمن تاثر انگیزی بسیار هم عبرت آموز هستندواینکه انسان بداند از مرگ گریزی نیست. .اگر همگی بدانیم مرگ فرا راه ماست جهان بهتر از این چیزی خواهد بود که الان هست واینهمه ظلم وفساد وتبعیض حتما کمتر می شد
خلبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
5
6
با سلام خدمت دوستان
بنده خلبان هستم و وقوع اين حادثه دلخراش رو تسليت مي گويم.
به نظر من بايد تيتر خبر تغيير كند زيرا هواپيمايي ماهان هيچ گونه تقصيري در وقوع اين حادثه ندارد.
شرايط جوي گاهي به صورت لحظه ايي دچار نوسانات شديد ميشود و باعث ميشود همه پيش بيني ها به هم بخورد و شرايط جوي فرودگاه مقصد تغيير كند.
در اين حالت خلبان تصميم ميگرد به فرودگاه alternative برگردد كه فرودگاه ثانويه ميباشد.
حال فرض كنيد شما مهماني داريد كه خود شما برايشان ماشين دربستي هماهنگ كرديد و مهمانان خود را راهي ميكنيد اما در راه دچار سانحه ميشوند , خب معلومه كه شما كه ميزبان بوديد مقصر نيستيد. ...
اميدوارم موفق باشيد. ..
خدايشان بيامرزد
پاسخ ها
بهروز
| Belgium |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
اتوبوسهای ترمینال غرب تهران رفت و آمدی در جاده ی فیروزکوه نداشته و طبیعتا راننده های شاغل در آن منطقه، به علت اشرافی ابتدائی و اندک از شرایط جاده ی فیروزکوه، انتخاب درستی نیستند! در این مورد به خصوص، میبایست از رانندگان شاغل در ترمینال شرق تهران( که همه روزه در این جاده به رفت و آمد مشغولند) استفاده میشد!
سیاوش
| Canada |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
منم داد میزنم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
4
تو رو خدا یه اشاره ای هم به وضعیت بد مهمانداران ماهان بندازید که با حقوق کم مجبورشون می کنن هر کاری بکنن وگرنه اخراج می شن و باید جریمه بدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
3
4
دوستان عزيز شايان ذكر مي باشد كه ماهان بايد مسافران را در هتل اسكان ميداد و يا با اتوبوسهاي خودش مسافر رو جابجا ميكرد ولي متاسفانه بي كفايت بودن مدير عامل و معاونت هاش باعث اينه ، خدا رحمت كنه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
3
من به همه خانواده های داغ دار تسلیت میگم...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
1
کی باید پاسخگو باشد
جواب خانواده اینها را کی باید بدهد ، فقط میخواستند مثل همه جای دنیا سفری
کاکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
1
والا تا اونجویی که من میدونم تصادف درهمه جوی دنیا میافته.هرازگاهی اخباراعلام میکنه.
خدارحمتشون کنه..
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
2
3
به جای اینکه برای هر موضوعی داستان درست کنید و درباره هرچیزی که سر رشته ندارید نظر الکی بدهید و به جای اتوبوسرانی هواپیما رو مقصر کنید برید تحقیق کنید ببینید دلیل این کار چی بوده.مسافرهایی که مدام غرغر میکنند و تحمل ندارند و نمیفهمند به خاطر حفظ جانشان فرود در هوای ابری و شرایط نامساعد جوی امکان پذیر نیست و با هر تاخیر به هر مقام و مسئولین توهین میکنند باید همین سرنوشتی در انتظارشان باشد.اتوبوس خراب با هواپیمای خراب خیلی خیلی خیلی فرق دارد.
مهدی
|
United States of America
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
4
1
ایا کسی هست که پلاکارد دست بگیرد و از هموطنهامون که کشته شدن دفاع کنه؟نه فکر کنم سگهای شیراز مهمترن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
2
بلیط تا چند برابر قیمت مصوب بعدشم میگن چارتره برای اطفالم تمام قیمت
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
2
ای خدا چه سرنوشت شومی
مردم ما لیاقتشون این نیست که اینجوری تو جاده ها تلف بشن . سالی 16 هزار کشته بابا اینها انسان بودن حق زندگی داشتن تا کی اینطوری باید مردم رو از میون آهن پاره های ماشین های غیراستاندارد بیرون کشید؟
مصطفی
|
United States of America
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
1
چرا یکی از سازمان هواشناسی چیزی نمیگه؟!
این سازمان دقیقا چه کارست که نمیتونه 2 3 ساعت زودتر به شرکت های هواپیمایی اعلام کنه وضعیت جوی برای پرواز مساعد نیست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
2
چندباراسکانیافاجعه به بارآورده،بازم مدیران مدارس به فکراردوهای خارج ازاستان هستن.آموزش پرورش بعدازهرمصیبتی این سفرهارالغومیکنه وقتی آب ازآسیاب می افته انگارنه انگار. دوباره آزادمیگذاره.بچه دوستش میخوادبره اینقدرنک وناله میکنه تامجبورمیشی علیرغم میلت بفرستی.هنوزراننده های مابلدنیستن پشت این ماشین بشینن:این ماشین لم خاصی داره بایدآموزش داده بشن تاازبروز اینگونه حوادث دردآورجلوگیری بشه.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
1
من خودم مهماندار پرواز دیشب بودم ..چه مسافرای خوبی بودن..نمیدونم بگم مقصر کیه واقعا...
arman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
2
تسلیت میگم به خانواده محترم رستمی
که مادر و پدر مهربون خودشون رو در این حادثه از دست دادن
وقعا جز خوبی چیزی ازشون یادم نمیاد همیشه با ذکر و صلوات یکاری رو شروع میکردن
پدر معلم و استاد مهربون قائمشهر بود
شهاب
|
United States of America
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
3
چرا اسم اسکانیارو‌خراب می کنید ؟؟؟ خجالت بکشید . مگه فقط ترمز پدالی داره که میگه ترمز نگرفت؟ کروز کنترل داره ریتارد داره قفل گیربکس داره . وقتی یکی اشتباه می کنه فقط بلدن بندازن گردن همدیگه. کروز کنترل داره محدودیت قایل شو واسه سرعتت .
فرشاد
|
Germany
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
3
مشکل فقط راننده و خلبان و ... نیست ، من مسیریو ( تبریز اردبیل )که هفته ای یه بار میرم و میام رو باید عین کف دستم بلد باشم ولی هر دفعه با دست انداز های جدید با گودال ( اغراق نمی کنم ) هایی چنان خطرناک مواجه میشم که هر راننده ای با هر سابقه ای که باشه احتمال تصادف و مرگش هست
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
3
برو عامووووووو!
کدوم شرکت هواپیمایی همچین کاری می کنه!
که اتوبوسو به هواپیما ترحیج بده!!
کدوم مسافری قبول می کنه به جای چن ساعت معطلی تو فرودگاه جونشو به خطر بندازه و تو شرایط نا مساعد جوی راهی جاده بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
2
3
مجبور نبودن در فرودگاه ساری حتما بشینه ولی می تونستن که تا مساعد شدن شرایط جوی مسافراشون و تو هتل اقامت بدن بعد با هواپیما از تهران به ساری بفرستن.
متوجه نمیشی که همه تو این مملک به فکر جیبشون هستن جون آدمیزاد که مهم نیست!!!!!
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
5
12 نفر انسان به دلیل اهمال یک شرکت هواپیمایی و یک راننده اتوبوس و شرکت حمل و نقل کشته شدن...طبق معمول هیچ هیچ هیچ اتفاق خاصی نمی افته و "همه چی آرومه" ...
علی
|
United States of America
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
2
اگه این بنده خدا ها از مشهد با اتوبوس میرفتن هم زودتر میرسیدن وپول زیاد نمیدادن وسالم میرسدن.حالا میگردن دنبال جعبه سیاه اتوبوس.تا جواب باز ماندهارو بدن....
ساروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
1
هواپیما چند سرنشین داشت آیا همه مسافران ساری بودند چون گاهی اوقات به علت نبود مسافر نصف ظرفیت برای ساری ومابقی برای تهران فروخته می شود مثل بعضی از اتوبوسهای بین شهری شده احتمالا مباحث دیگری بجز شرایط آب وهوایی در تصمیم خلبان برای فرود یاعدو فرود موثر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
6
چرا در فرودگاه گرگان که در 110 کیلومتری فرودگاه ساری قرار دارد و شرایط مساعدی هم ان روز داشت ننشست؟ چون برای شرکت ماهان پرواز خالی گرگان به تهران هزینه داشت!
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
3
یاد سری فیلمای مقصد نهایی افتادم.خدابیامرزشون.
پرند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
4
با سلام .اين حادثه بسيار غم انگيزه و اميدوارم خداوند به خانواده هاي اين عزيزان صبر بده. اما چرا خلبان به جاي اينكه فرودگاه ثانويه رو تهران انتخاب كنه در خواست فرود در فرودگاه گرگان رو نكرده ؟ آيا علت خاصي از لحاظ قوانين يا ... داشته ؟ چون گرگان نسبت به تهران خيلي نزديكتر به ساري هست و جاده گرگان به ساري هم بسيار كم خطر تر از جاده فيروزكوه هستش. ضمنا فكر ميكنم شركت ماهان ميتونست به جاي اينكه از ترمينال كرج درخواست اتوبوس كنه از ترمينال شرق اتوبوس ميگرفت چون راننده هاي اون ترمينال بيشتر با جاده هاي فيروزكوه و هراز كه از جاده هاي خطر ناك كشوره آشنايي دارن و اگر نقص فني رو در ترمز اتوبوس ميديدن شايد مسير را ادامه نميدادن چون رانندگي تو اين جاده و علي الخصوص گردنه گدوك نياز به دقت زيادي داره . بهر حال واقعا جاي تاسف و اندوهه كه هموطنان ما اينگونه جونشون رو از دست دادن .
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
يكي ديگر از راه هاي رسيدن به خدا بعد از پرايد وپورشه ..... اضافه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
4
باید ماهان بهشون هتل می داده و با اولین پرواز جایگزین سریعا به ساری می بردشون .

نه اینکه اتوبوس بگیره براشون !
کارشناس بیمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
2
2
با سلام و عرض تسلیت خدمت آحاد جامعه ایرانی از رخداد پیش آمده علی الخصوص خانواده های داغدیده به اطلاع می رسانم بنابر مسئولیت حقوقی شرکت ماهان مسئولیت فوت عزیزان به عهده ایرلاین ماهان می باشد زیرا این ایرلاین وظیفه انتقال مسافرین از مشهد به ساری را داشته و کنسلی بلیط مسافرین با توجه به لاگ پرواز انجام شده قابل توجیه نمی باشد زیرا پرواز انجام شده. اما نکته قابل تامل این است که رخداد طی عملیات پرواز نبوده و لذا از این رو مسئولیت هواپیما نمی باشد. اما از آنجا که ایرلاین اقدام به تهیه اتوبوس نموده درصورتی که توافق خاصی با مسافرین ترتیب نداده باشد مسئولیت حقوقی به جهت انتقال مسافرین به مقصد بر عهده ایرلاین ماهان می باشد.
با تجدید احترام
کارشناس بیمه
مهدی
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
2
0
نیمه پر لیوانو نگاه کنیم.. سفر موفق هوایی در مقابل سفر نافرجام زمینی.. بیایید با امنترین وسیله در ایران یعنی هواپیما سفر نماییم... قابل توجه اونایی ک سفر زمینی و ب هوایی ترجیح میدن..
farzin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
2
سالهاست که اینگونه حوادث باعث مرگ بسیاری از هموطنان شده... و هیچکس پاسخگو نبوده و نخواهد بود..
ولی درد اصلی اینه که باید مرد تا این خلق را بیدار کرد...
بعد از مرگ همه حامی میشن...اعتراض میکنن
نظر میدن...
یک هفته بعد به فراموشی سپرده میشه
و دوباره حادثه ای دیگر
...زیر ساختها مشکل داره..دچار افت شده
به امید بیداری...
آدم اجرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
1
چرا شرکت ماهان اتوبوس اجاره کرده؟؟؟؟؟ فوقش کنسلی و جریمه می داده؟؟؟؟
مشکل مهم اینه که شرکتهای مسافربری فقط از راننده ماشین کمیسیون دریافت می کنند دیگه هیچ کنترلی روش ندارن؟؟
اگه دولت میخواد کاری کنه باید به ازای هر کشته و زخمی جریمه سنگینی جدای از بیمه از شرکتها دریافت کنه تا اونها توی انتخاب و کنترل راننده ها دقت کافی رو انجام بدن خود به خود ترس از جریمه سنگین باعث کاهش آمار تلفات که بیشترش از بی احتیاطی سرچشمه میگیره پایین می یاد
و حتی شرکتها مجبور میشن از هر ماشینی که ایمینی پایینی داره استفاده نکنن
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
3
اینکه ما آدمها با حماقت و بی احتیاطی خود یا اطرافیانمان باعث چنین حوادثی میشویم ربطی به خدا و عزرائیل و ... ندارد
اگر هواپیمایی ماهان مسوولیت پذیر و لایق بود و معنی شرکت خدماتی بودن را میدانست جان مسافرانش برایش مهم بود و همچنین اگه راننده کمی وجدان و احساس مسوولیت داشت و سرعت مطمئنه را حفظ میکرد الان 12 نفر در کنار خانواده هایشان زنده بودند
مشکل مملکت ما همش از دولت نیست
ما مردم بسیار بی مسوولیت و سهل انگاری هستیم
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
5
باسلام,خطاب به اون کسانی که می گویند ماهان چه می توانست بکنه وهیچ تقصیری ندارد,ایا شرکت ماهان نمی توانست انها شب درهتلی اسکان میداد وفرداش پس ازمساعد شدن هوا بایک پرواز دیگر به ساری می فرستاد؟ کاری که درهمه جای دنیا رایج است,امان ازبی تدبیری,وبی ارزشی جان انسانها
حیاتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
3
1
از کجا معلوم این لطف خدا بوده که هواپیما نپرید که کل مسافرین خدای .........
نظرات بینندگان