پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آیت الله العظمی وحید خراسانی به مناسبت اعزام مبلغین در آستانه ماه مبارک رمضان بیانات مهمی ایراد فرمودند.
به گزارش شفقنا مشروح سخنان ایشان به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
امام ششم سلام الله علیه بیانی دارند خلاصه آن : اهل ایمان به منزله اعضای یک بدن هستند ، تعلیل بهت انگیز است .
روحی که در این بدن ساری و جاری است و همه این اعضا را مرتبط میکند ایمان و عقیده به امامت ایمه اثنی عشر است ، بعد این بیان است : اگر یکی از این اعضا صدمه ببیند تمام اجزا بدن در اثر آن بلیه همه مضطرب هستند .
اگر این حدیث را بفهمیم و درک کنیم الان مصایبی بر شیعه در عراق وارد میشود این مصایب راحت و آسایش را به کلی از بقیه اهل ایمان و تشییع سلب میکند .
اگر روح ایمان باشد گفتنی نیست که بر آنها که تحت سیطره معاندین هستند چه میگذرد و باید دید بر قلب مقدس ولی عصر چه میگذرد .
شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا و عجنوا بماء ولایتنا یحزنون لحزننا و یفرحون لفرحنا .
این رابطه طرفینی است .
همان طوریکه یک شیعه محزون است برای حزن آنها ، آنها هم محزون هستند برای حزن اینها ، آنهم چه مردمی ، شیعه عراق حجت هستند .
گاهی من فکر میکنم ما در مقابل اینها روز قیامت چه جواب بدهیم .
اگر کسی فکر کند عمری ما سر سفره امام زمان نشستیم هر بهره ایی بردیم ولی آن بدوی عراقی نه از این سفره برده ولی برای اربعین و عاشورا با زن و فرزند همه بلاها را به جان میخرد که خودش را قبر سیدالشهداء برساند .
این حجت است بر من ، واقعا شرمندگی است ، هر وقت فکر میکنیم چگونه بلا و خطر را برای خودش و فرزندش میبیند ولی دست از این راه برنمیدارد .
اگر اینها بودند آن وقتی که آن ناله غربت بلند شد هل من ناصر ینصرنی چگونه جواب میدادند .
خوشا بحالشان زهی سعادت ، چه شرفی بالاتر از این ، اینها در روزگار مبتلی به این بلاها هستند ، راحتی برای کسی نمیماند که اگر رگ و غیرت دینی و مذهبی داشته باشد آنچه در عراق میگذرد فوق بیان ماست و چاره ایی نداریم الا دعا و تضرع به درگاه به درگاه خداوند ، امن یجیب المضطر......
همه شما در این سفر در مواقع دعا کنید برای آن گرفتاران که مخ تشییع هستند آنها از این امتحان درآمدند ولی ما امتحانی پس ندادیم .
این بهت انگیز است اهل عراق حجت برای من هستند کاری به شما ندارد .
ما چه کردیم برای این مذهب ، چه خطری به جان خریدیم اما آن اهل بصره از مناطق مختلف عراق از حله از هر نقطه ایی در اربعین و عاشورا زن و فرزند را برمیدارد یقین دارد که چه بلاهایی در کمین اوست ولی برای آنکه مبادا قبر سیدالشهداء غریب باشد ، زهی سعادت .
اگر اینها بودند وقتی که نگاه کرد به آن جمع قلیل بعد فرمود : من کان فینا باذلا مهجته موطنا علی لقاء الله .....
خلاصه کلام : من به نوبه خودم آرزومندم که پای آن بدوی را ببوسم که آن گونه با زن و فرزندش بلاها را به جان میخرد و دست از دامن اهل بیت بر نمیدارد .
این حجت است هم برای من و هم برای شما عمری سر این سفره نشستیم همه گونه استفاده کردیم آیا حاضریم بلا به جان بخریم در این راه در این ماه آنچه در توان داریم به کار ببندیم فراموش نکنیم همیشه فداکاری آنها در نظر شما باشد .
بعد از فرصت استفاده کنید مبادا وقت ضایع شود اغتنموا الفرص فانها تمر مر السحاب ، چه فرصتی است ماه مبارک رمضان شهر الله که در آن ماه انزل فیه القرآن ....
شب قدر در این ماه اعمال عرضه میشود بر چه کسی ؟ بر قطب عالم امکان .
کاری کنید در دفتر شما ثبت گردد یک عبد آبقی را به مولا بر گردانید و یک ضالی را هدایت کنید .
خداوند متعال به موسی بن عمران فرمود : اگر یکی از این دو کار را انجام دهی برای تو بالاتر است از اینکه صد سال روزه بگیری و همه شبهای آن به عبادت قیام کنی
کلیم الله متحیر ماند سوال کرد آن دو عمل چیست ؟ جواب آمد :
1 بنده ایی که از مولا گریخته به مولا برگردانی ، از تفسیر آن سوال کرد خطاب آمد آن گناهکاران را که من برگشتند را توبه دهی و به من برگردانی .
2 ضالی را هدایت کنی و در تفسیر آن فرمود : کسیکه امام زمانش را نشناخته ، او را به ولی عصر هدایت کنی .
کار شما در تبلیغ باید این دو عمل باشد .
سعی کنید در آن محل به منبر اکتفا نکنید در هر محفلی 3 کار انجام دهید :
1 تحکیم عقاید
2 تهذیب اخلاق
3 تحکیم احکام
سعی کنید افراد مستعد را شناسایی کنید آنها را به احکام آشنا کنید تا بعد از شما این رشته باقی بماند هر کسی یک مساله یاد بگیرد اجرش در نامه عمل شما نوشته میشود .
امام در تفسیر این آیه بیانش این است : من احیاها فکانما احیی الناس جمیعا .
این نص قرآن است هر کسی یک انسان را احیا کند اجرش احیاء تمام بشر است از اول خلقت تا انقراض عالم .
فرمود : اخرجها من الضلال الی الهدی
هر دو نکره است نه معرفه
اجر شما در این ماه احیاء تمام بشر است
این مقام را از دست ندهید .
مطلب دیگر : در این سفر همت کنید احیاء امر آل محمد کنید .
امام ششم فرمود رحم الله من احیا امرنا
اولا دعای امام را باید فهمید ، انما یعرف الامام بالعلم و اجابه الدعوه
دعای این گونه کسی است آنم رحم الله ...
نسبت ترقبیه است نه تحققیه .
فقه الحدیث مهم است ، آنهم رحمتی که و رحمت ربک خیر مما یجمعون .
هر کسی در هر محلی هست ماه مبارک تمام همت خود را مصروف کند و مردم را به چهارده معصوم عارف کند از هر محلی بیرون آمدید مردم باید پیغمبرشناس و امیرالمومنین شناس باشند تا امام زمان
آنوقت میشود مصداق این دعا رحم الله من احیی امرنا .
در مدارس ، دبستانها دبیرستانها احیا کنید امر آل محمد را .
به این توصیه هم خودتان و هم مردم عمل کنند :
1 از اول قرآن به قدری که میتوانید عمل کنید و به امام زمان هدیه کنید این حدیث در کمال صحت است و مشکی است و هر لحظه آن مشام عقل را معطر میکند .
این معیت عقل را مبهوت میکند او کسی است که المنتهی الیه مواریث الانبیاء و لدیه موجود آثار الاصفیاء ، محبت به او محبت به تمام انبیاء و مرسلین و تمام اءمه معصومین است .
حسین بن نوح کسی است که حاجب آن درگاه است ، اگر نوکر مقامش این است ، آقای او چه کسی است .
زنی آمد نزد او و خواست او را اختبار کند گفت حقه ایی آورده ام آیا از آن خبر داری
فرمود آنرا در دجله بینداز و برگرد ، و او آنرا در دجله انداخت ، او مسی است که اکسیر اعظم به او خورده و کیمیا شده و به این مقام رسیده است .
زن بعد نزد او آمد ، حسین بن نوح کنیز را صدا زد و فرمود حقه را بیاور سپس به زن گفت این همان حقه است ، گفت بله ، گفت من خبر دهم که در آن چیست یا تو خبر میدهی ، گفت شما خبر دهید ، بعد که سر حقه باز شد مشخص شد چه احاطه ایی دارد
این مقام نوکر اوست
سعی کنید امام زمان را به مردم معرفی کنید .
در هر مجلسی که شروع میشود زیارت آل یس بخوانید ، و مجلس را به دعای امام زمان ختم کنید .
مردم باسواد قران بخوانند و به حضرت اهدا کنند مردم بی سواد هم توحید بخوانند و اهدا کنند .
اگر هر روز تحفه ایی داده شوا شب قدر در صحیفه و تقدیر ما چه خواهد کرد .
دعای عهد را هر روز صبح شما و مردم ترک نکنید ع
علی بن بابویه قمی پدر شیخ صدوق به حسین بن نوح نامه نوشت که امسال میخواهم به حج بروم ، او جواب داد امسال به حج نرو ، باز نامه نوشت باید بروم و نذر کرده ام ، گفت اگر این طور است آخرین باش که به حج میروی ، او در آخرین کاروان عازم مکه شد ، تمام قافله های جلوتر را قزامطه کشتند فقط قافله او سالم ماند .
این است احاطه او به عالم .
وکل شی احصیناه فی امام مبین .