arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراض کارگران به آرای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«علی اکبر بختیاری» روز سه شنبه افزود: اعتراض به آرای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری و رسیدگی نهایی به آن در هیات عمومی دیوان، با اعتراض حداقل 10 نفر از قضات یا رییس دیوان عدالت اداری امکانپذیر است.

وی یادآور شد: رای هیات تخصصی دیوان در خصوص پرونده شکایت کارگران، 24 اردیبهشت ماه ابلاغ شد و طبق قانون، 14 خرداد ماه آخرین مهلت اعتراض به رای صادره است.

بختیاری همچنین درمورد بررسی نامه اعتراضی کارگران به رای صادره توسط مشاوران رییس دیوان گفت: مشاوران رییس دیوان عدالت اداری هنوز نظر خود را اعلام نکرده اند.

فروردین سال گذشته(1392) شکایتی از سوی عده ای از نمایندگان کارگری استان تهران در دیوان عدالت اداری به ثبت رسید که در قالب آن کارگران خواسته بودند تا این دیوان مصوبه افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران در سال 92 را به دلایلی از جمله تخلف در اجرای ماده 41 قانون کار ابطال کند.

این شکایت برای رسیدگی به هیات تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد که در نهایت هیات تخصصی دیوان ضمن رد شکایت کارگران، مصوبه افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران را خلاف قانون ندانست.

بعد از صدور این رای، کارگران با ارایه نامه ای به رییس دیوان عدالت اداری نسبت به رای صادر شده اعتراض کردند که به گفته مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت، به رغم اینکه رییس دیوان عدالت اداری در بررسی های اولیه خود رای هیات تخصصی دیوان را در رد شکایت کارگران خلاف قانون ندانسته، اما به احترام جامعه کارگری کشور، به مشاروان خود دستور داده نامه اعتراضی حوزه کارگری به این رای را بررسی کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان