arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵۳۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

لقمه چرب برای دلالان در بازار خودروی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: حداکثر 30 درصد مردم موفق می‌شوند خودروهای مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروسازان خریداری کنند.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودروها، دلالان و واسطه‌ها و سرمایه‌های سرگردان به شدت در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان این‌که دلالان و واسطه‌ها به دلیل سال‌ها فعالیت در بازار خودرو به فرآیندهای فروش خودروسازان آشنا شده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ خودروسازان هیچ راهکاری برای تشخیص و شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی از دلالان بازار خودرو ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ در نتیجه در شرایطی که فروش فوری و مستقیم خودروسازان آغاز می‌شود این دلالان هستند که به دلیل سال‌ها فعالیت و تبحر خود موفق به خرید محصولات عرضه شده می‌شوند.

وی افزود: ‌این در حالی است که در صورت آزادسازی قیمت خودرو و تعیین آن در حاشیه بازار، بساط رانت‌خواری و دلالی جمع‌آوری شده و قیمت‌ها در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

نعمت‌بخش با بیان این‌که با خروج دلالان از این حوزه تقاضای خودرو در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در نتیجه موفقیت مصرف‌کنندگان واقعی در خرید مستقیم از خودروسازان را شاهد خواهیم بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲۴
اشكان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
1
128
بازار آزادي وجود ندارد خودرو سازان خود نميخواهند قيمتها كاهش يابد
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
همیشه خودروسازها فروش فوری را قطع می کنند و شروع به پیش فروش کردن خودروها به مردم می نمایند.بعدش با دولت چونه می زنند که ای آقا ببینید به خاطر اختلاف قیمت کارخانه و بازار دلالها دارند سود اصلی را می برند .بعدش دولت مجبور میشه قیمتها را اضافه کند.کلا این سناریو دیگه نخ نما شده
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
آزادسازی قیمت ، نیازمند گرفتن انحصار از بازار است که خود آقای نعمت بخش یکی از مخالفین بازار رقابتی است و با تمام توان جلو آزادسازی واردات خودرو را میگیرد!!
محمد
|
Spain
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
57
به نظر می رسد اکثر دلالان عاملین خودروسازها هستند و یا به نحوی منافعشان به هم گره خورده باشد
جوان بدبخت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
40
اون 70 درصد هم خود نمایندگی های شرکتهای خودرو سازی هستن!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
41
من تعجب مي كنم همه مي دانند كه مشكل چيه ولي نمي خواهند حلش كنند. فعلا بازار خودرو دست دلالاني است كه خيلي نزديك به خودروسازان هستند. تمام ماشينهاي فروش نقدي و پيش فروش كه اختلاف قيمتشان با بازار زياده مثل پژو پارس را دلالان ثبت نام مي كنند چون به تعداد نامحدود مي تونند ثبت نام كنند بعدش هم هر قيمتي خواستند ميفروشند و مصرف كننده نميتونه مستقيم از شركت خريداري كنه چون سريع ظرفيت تكميل ميشه. چرا محدوديت نميزارند كه دست دلال كوتاه بشه. هر كس فقط يه ماشين حق ثبت نام داشته باشه. باور كنيد دست ايران خودرو و دلالان تو يه كاسه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
38
بزرگترین دلالان نمایندگیهای خودرو سازان هستند که به محض اعلام فروش فوری کل محصولات رو درو می کنند. من دو دوره هست که موفق به ثبت نام نمیشم و اکثرش رو نمایندگیها برمیدارن.
محمد
|
Spain
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
29
به نظر می رسد اکثر دلالان عاملین خودروسازها هستند و یا به نحوی منافعشان به هم گره خورده باشد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
30
دروغ بزرگیه. بزرگترین دلالان خود خودروسازها هستند و با آزادسازی قیمت خودرو به دنبال افزایش بیشتر قیمت اون هستن
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
26
آقای دبیر خودت می دانی و ما هم همینطور که بزرگترین دلال و واسطه و عدم عرضه و احتکار خودرو خود خودروسازان می باشد . حناتون دیگه رنگ نداره؟
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
21
دوستان عزیز فکر می کنید دلالان و واسطه ها چه کسانی هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همان نمایندگی های فروش خودروسازان
پس همه ی ما سر کاریم
محمد
|
Spain
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
17
به نظر می رسد اکثر دلالان عاملین خودروسازها هستند و یا به نحوی منافعشان به هم گره خورده باشد
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
14
یعنی خودرو سازان نمیتونند توسط سیستم یارانه ای خود بفهمند کی چند تا ثبت نام کرده ؟
محمد
|
Spain
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
12
به نظر می رسد اکثر دلالان عاملین خودروسازها هستند و یا به نحوی منافعشان به هم گره خورده باشد
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
29
پس کد ملی به چه دردی میخوره؟ چرا یک نفر بیش از 100 دستگاه خودرو خریداری می کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
5
اگر خرید خودرو اینترنتی باشد و شماره ملی وارد سیستم شود مشخص هست که هر نفر چند خودرو خریده است و می توان از خرید بیش از اندازه توسط یک نفر جلوگیری کرد.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
4
در صورتی قیمت خودرو واقعی میشود که تعرفه واردات کاهش و به زیر ده درصد برسه
نظرات بینندگان