arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

مهاجراني: هنوز هم از عرب‌ها بهتريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران با اشاره به رويارويي تيم ملي با امارات، قطر و بحرين در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا گفت: با وجود پيشرفت بيشتري که فوتبال امارات و قطر نسبت به ايران داشته اما هنوز هم از آنها بهتر هستيم.
 

  حشمت‌الله مهاجراني در پاسخ به اينکه آيا معتقديد بعد از جام جهاني 2014 برزيل ترکيب تيم ملي بايد دستخوش تغييرات زيادي شده و روي به جوانگرايي بياورد و يا با استخوان بندي کنوني خودش را براي جام ملت‌هاي آسيا در دي ماه آماده کند، اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم بعد از جام جهاني برزيل استخوان بندي تيم ملي بايد حفظ شود و جوان گرايي در آن مقطع چند ماهه بعد از جام جهاني تا جام ملت‌هاي آسيا معنايي ندارد.

به گزارش ايسنا، وي تاکيد کرد: ما جوان گرايي کنيم و بازيکنان را در جام ملت‌هاي آسيا صاحب تجربه کنيم که در چه تورنمنتي شرکت کنيم؟ بعد از جام ملت‌هاي آسيا مسابقات جدي را در پيش نداريم. بنابراين در شرايطي که فاصله جهاني جام ملت‌هاي 2015 با جام جهاني 2014 کم است دليل ندارد جوان گرايي کنيم و بهتر است با همين تيم فعلي که بعضا بازيکنان جواني در کنار باتجربه‌ها قرار مي‌گيرند در جام ملت‌هاي آسيا شرکت کنيم.

مهاجراني در ارزيابي‌اش از همگروهي تيم ملي فوتبال ايران با تيم‌هاي امارات، قطر و بحرين در جام ملت‌هاي آسيا سال 2015 استراليا، اظهار کرد: گروه ايران نسبت به ساير گروه‌ها شرايط بهتري دارد. معتقدم کار ما براي صعود از مرحله گروهي جام ملت‌ها اگرچه آسان نيست اما اگر در گروه‌هاي ديگر قرار مي‌گرفتيم کارمان به مراتب سخت‌تر مي‌شد. من اين قرعه را منطقي و خوب مي‌دانم و در مجموع با در نظر گرفتن شرايط فوتبال هرچهار کشور معتقدم مي‌توانيم به مراحل بعدي صعود کنيم اما اين کار به آساني نخواهد بود.



** فکر تنش و احتمال مسايل حاشيه‌اي در مصاف با عرب‌ها را از ذهن‌مان بيرون کنيم

وي که سال‌ها در امارات زندگي کرده و از نزديک فوتبال اين کشور و ساير کشورهاي عربي را مي‌شناسد در واکنش به اينکه آيا مسابقات ايران با اين سه تيم عربي همراه با تنش‌هاي غير فوتبالي خواهد بود تصريح کرد: همه بايد اين فکر را از ذهنشان بيرون کنند. شرايط فوتبال اين کشورها و به ويژه امارات ديگر مثل سابق نيست. فوتبال امارات پيشرفت زيادي کرده است و ديگر ذهنشان را درگير مسائل حاشيه‌اي چون انجام فوتبال تاخيري و يا روي آوردن به مسائل تنش‌زا نمي‌کنند.

** نبايد نگران احتمال تباني ميان آنها باشيم

اين کارشناس فوتبال ادامه داد: يک زماني با قاطعيت مي‌توانستيم بگوييم ايران با عبور از اين تيم‌ها مي‌تواند به مرحله بعدي راه يابد اما اکنون نمي‌توانيم چنين نظري را داشته باشيم. پيشرفت فوتبال امارات و قطر از فوتبال ايران بيشتر بوده است اما با اين حال هنوز هم آنقدر قوي هستيم که شانس بيشتري براي غلبه بر آن‌ها داشته باشيم. همچنين به هيچ وجه نبايد نگران مسائلي از جمله تباني‌هاي احتمالي و ... ميان حريفان عربي مرحله گروهي جام ملت‌ها باشيم. يک زماني در گذشته اين شاعبه‌ها وجود داشت اما الان به هيچ وجه ديگر نيست.

** با قاطعيت به مرحله بعدي صعود نمي‌کنيم

سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينکه امارات حتي يکي از مدعيان قهرماني جام ملت‌هاي 2015 هم خواهد بود گفت: عبور از امارات ديگر آسان نيست. آن‌ها سابقه قهرماني هم دارند و تيم‌هاي باشگاهي‌شان هم در يک سال اخير پيشرفت زيادي کرده و نتايج خوبي هم گرفتند. آن‌ها ديگر کاملا به فوتبال فکر مي‌کنند و درگير مسائل ديگر نمي‌شوند به ويژه آنکه ما بايد در استراليا به مصاف اين تيم و دو تيم عربي ديگر برويم. تيم ايران اگر هم از مرحله گروهي با قاطعيت عبور کند اما کار ما در مراحل بعدي فوق العاده سخت خواهد شد.

** استراليا و ژاپن دو مدعي اصلي جام ملت‌ها هستند

مهاجراني در پاسخ به اينکه آيا ايران پتانسيل قهرماني جام ملت‌هاي آسيا را دارد به ايسنا گفت: نمي‌توان به طور جدي چنين نظري را داد، ژاپن و استراليا که ميزبان بازي‌هاست دو مدعي اصلي هستند. همين طور در کنارشان کره جنوبي هم تيم بسيار قدرتمندي دارد. فوتبال ما در چند سال گذشته معمولا از استراليا عبور کرده است اما وضعيت الان متفاوت است.
نظرات بینندگان