پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : «فوربس» تازه ترین لیست ثروتمندترین های دنیا را منتشر کرد که در این بین شاراپووا ثروتمندترین ورزشکار زن دنیا است.
به گزارش نقد اخبار،
مطابق با انتظارها ماریا شاراپووا عنوان ثروتمندترین زن ورزشکار دنیا را
به خود اختصاص داد. «فوربس» در جدیدترین شماره اش فهرست ثروتمندترین
ورزشکاران دنیا در سال گذشته را منتشر کرده که در این بین، شاراپووای روس
در صدر رده بندی زنان قرار گرفته است. او سال گذشته با 21.7 میلیون یورو
درآمد بالاتر از "سرنا ویلیامز" ( 14.9 ) و "لی نا" ( 13.3) قرار گرفته
است. نکته قابل توجه اینکه در بین لیست 10 نفره ثروتمندترین ورزشکاران زن
دنیا هفت نفر از دنیای تنیس قرار دارند.
البته
اختلاف شاراپووا با "تایگر وودز"، ثروتمندترین ورزشکار مرد در سال 2013 هم
جالب توجه است. وودز در سال پیش 57.1 میلیون یورو درآمد داشته است. با این
حال، خود شاراپووا خیلی به این رده بندی توجهی نمی کند.
او در گفت
و گو با فیگارو در این باره گفت: «اینها همه اعداد است که منتشر می شوند و
در واقع کسی نمی رود بانک و حساب شما را چک کند تا خبرهای تکمیلی را به
دست بیاورد؛ پس هیچ کس هیچ وقت به طور دقیق نمی داند که شما چقدر درآمد
دارید. به همین خاطر است که من اینجور اخبار را زیاد جدی نمی گیرم».
شاراپووا
که چندسالی است به طور جدی وارد دنیای اقتصاد هم شده با فاصله گرفتن از
این فضا سعی می کند زندگی اش مانند مایکل جردن باشد. او با بیان اینکه
ستاره افسانه ای NBA الگویش است گفت: «به عنوان یک ورزشکار واقعا جردن را
ستایش می کنم. تمام کارهایی که او بیرون از زمین بسکتبال هم انجام داد
تحسین می کنم. اگر واقعا بتوانم ذره ای از کارهایی که او انجام داده را
تکرار کنم، دیگر چیزی نمی خواهم».
شوگرپووا با شاراپووا!
البته
فوربس بی دلیل هم نام شاراپووا را به عنوان ثروتمندترین ورزشکار زن دنیا
منتشر نکرده است. شاراپووا اخیرا یک شرکت تولید آبنبات به نام «شوگرپووا»
راه اندازی کرده که برخلاف تصورش با موفقیت چشمگیری در دنیا مواجه شد:
«واقعیت این است که خودم هم از موفقیت این محصول شگفت زده شدم. وقتی می
خواستم خط تولید این آبنبات ها را اندازی کنم فقط یک ایده با مزه بود که
امیدوار بودم رونق بگیرد. به هر حال وقتی شما در 25 سالگی یک شرکت راه
اندازی می کنید هیچ وقت نمی دانید اسیر چه غولی می شوید. به هرحال فکر می
کنم که مردم این محصول را دوست دارند و از آن لذت می برند. ما کارمان را
جدی گرفته ایم و از همین حالا هم در 25 کشور دنیا نمایندگی داریم. نکته
جالب توجه اینکه برای اولین بار تبلیغ این آبنبات ها را در فرانسه کردم ولی
هنوز در این کشور نمایندگی نداریم ».