arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۹
تعداد نظرات: ۱۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲

دعوا بر سر تقسیم «کیک بودجه» ؛ مناقشه دولت و مجلس تحت پوشش استعفا

البته مشخص نیست وقتی نمایندگان مجلس شعار مبارزه با غزب و به هیچ گرفتن تحریمها را می دهند چرا در برابر پیامدهای مالی در انقباضی شدن بودجه دولت اینگونه واکنش نشان می دهند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتراض ها به بودجه 378 هزار میلیارد تومانی سال 93 کل کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «انتخاب» ؛ کیک بودجه در سالهای کم پولی  و پرپولی بودجه همیشه محل مناقشه دولت و مجلس بوده است. مجلسی ها در اولین وعده های خود برای انتخاب شدن و محبوب ماندن در حوزه انتخاباتی ، همواره ازکیک بودجه وعده می دهند حال آنکه دولتی ها الزام دارند که نهایت تلاش خود را در کمتر هزینه کردن منابع مصروف کنند.

این دو تقابل کافی است که بودجه همواره یکی از موضوعات پرچالش دولت و مجلس بماند.داستان فقط مربوط به ایران و دولت های سالهای گذشته و حال نیست.همه کشورها در نحوه هزینه کردن منابع و مصارف در فصول بودجه ریزی با چنین چالش هایی روبرو هستند.اما آنچه بودجه را در سالهای اخیر جذاب تر و پرچالش تر ساخته،رشد ناگهانی حجم و نحوه هزینه کردن منابع آن است.

اولین گام انحراف از بودجه منضبط شده سالهای 82 و 83 را دولت محمود احمدی نژاد در بدو شروع به کار برداشت.زمانی که بودجه سال 84 براساس جداول برنامه چهارم توسعه قرار بود،هدف رشد 8 درصدی در کنار 5/15 میلیارد دلار منابع ارزی در بودجه محقق سازد ،ناگهان با وعده پرداخت های خارج از ضابطه  در نیمه سال، به برداشت از حساب ذخیره اورد.خشت اول بی انضباطی که برداشته شد،هر سال دیوار بودجه کج شد،تا درنهایت بودجه سال 92 کل کشوربه نهایت بی انضباطی ،عدم شفافیت و عبور از قوانین و مقررات(طبق گزارش تفریغ بودجه 91) رسید.

بودجه 92 از همان آغاز با 80 هزار میلیارد تومان کسری با عدد 730 هزار میلیارد تومان بسته شد.بودجه ای که 120 میلیارد تومان آن مصارف عمومی بود و 56 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای آن پیش بینی شده بود.با این حال عملکرد 8 ماهه نخست سال سال جاری حکایت از جذب تنها 6 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دارد.

دولت یازدهم با عنایت به همین روند،تصمیم به واقعی کردن بودجه عمرانی در بودجه سال 93 کل کشور گرفت. از همین رو با کاهش 33 درصدی بودجه عمرانی برای سال 93 کل کشور، در راستای واقعی سازی اعداد بودجه گام برداشت. استدلال دولت این است که در سالهای گذشته دولت ارقام واقعی برای بودجه عمرانی در نظر نگرفته است.هر سال با رشد بادکنکی بودجه عمرانی تنها به وعده های نمایندگان پاسخ داده و در نهایت هیچ کدام از وعده ها محقق نشده است.

چه انکه عملکرد سالهای اخیر نشان می دهد که بودجه عمرانی تنها منبع تامین کسری بودجه های دولت بوده است.اما کاهش 33 درصدی بودجه عمرانی به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامده است. استعفای دسته جمعی 18 نماینده استان خوزستان و به دنبال آن استعفای نمایندگان استان کردستان و لرستان سبب بروز چالش جدی بین دولت و مجلس شده است.

البته مشخص نیست وقتی نمایندگان مجلس شعار مبارزه با غزب و به هیچ گرفتن تحریمها را می دهند چرا در برابر پیامدهای مالی در انقباضی شدن بودجه دولت اینگونه واکنش نشان می دهند.

اعتراض ها به بودجه عمرانی سال 93 کل کشور  همچنان ادامه دارد؛ این اولین بار است که نمایندگان در اعتراض به نحوه تقسیم بودجه که یک پدیده اقتصادی است، استعفا کرده اند.پیش از این هرگز سابقه نداشته که استعفای دست جمعی در اعتراض به یک پدیده اقتصادی صورت بگیرد.آخرین استعفای دست جمعی در مجلس ششم و دراعتراض به رد صلاحیت  گسترده نامزدهای انتخابات مجلس هفتم صورت گرفت که منجر به تحصن شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۲۸
غیر قابل انتشار: ۳۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
39
589
اين نمايندهاي دولت احمدي نژاد بهتر است استعفا دهند مطمئن باشيد مملكت با نبود اين نماينده ها بهتر اداره مي شود
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
حسن روحانی که در 14 خرداد اهواز به مردم گفت اگر رئیس جمهور شوم 3 درصد پول نفت را خرج خوزستان میکنم چون حرف حقی است! ولی الان فقط 2 درصد میدهد و کلا زیرش زده! بهتره کسی استعفا بده زده زیر حرفش نه نماینده ای که از حقوق مردم دفاع میکنه!
شما با هر حرفی که خلاف حسن روحانی باشد مخالفید. زمان دولت قبل برعکس فکر میکردید!!
نماینده مردم بقول روحانی حق اظهار نظرو استیضاح هم دارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
استعفا که قطعا نمی دهند ولی بقول رزمندگان دلاور روزهای جهاد ، تا انتخابات بعدی مجلس یک یا حسین دیگر.
خوزستانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اولا نمایندگان خوزستان هیچگونه وابستگی به دوره تاریک احمد نژاد ندارند ودرجهت حمایت از مردم خوزستان اعتراض نموده اند
دشتی
| SOUTH AFRICA |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
به نظر میرسد عد ه ای بیشتر دنبال بهانه هستند تا هم خودی نشان دهند چون انتخابات مجلس نزدیک شده و هم زهر شکست از ملت در انتخابات را با نیش این بامبول بازی ها به جان دولت امید بریزند . این ۸ سال گذشته خبری از این وحدت رویه نبود چطور یکدفعه منسجم شدند ؟ ۸ سال احمدی نژاد وعده اصلاح آب آبادان و خرمشهر را ۸ بار تکرار کرد ولی دریغ از نتیجه .آنروز نمایندگان محترم هرگز متحد نشدند که بگویند چرا ولی امروز دولت میخواهد شفاف و واقعبینانه عمل کند اشک تمساح میریزند ؟ دریغا از این همه جفا که بنام ملت و بکام خود میکنند لطفا بروند کارتهای هدیه شان را بشمارند و دست از سر این ملت بردارند ، مارا به خیر شما امیدی نیست لطفا شر مرسانید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
استعفای سیاسی با طعم غیرت اتفاقا تنها چیزی که ندارند ...است
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
فقط برای فریب مردمو برنامه ریزی برای انتخابات بعدیه!!! وگرنه تو این 8 سال چرا از این کارا نکردن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
بابا جون . ما هم دلمون می خواد هرچه قدر میشه به خوزستان برسند، ولی تو شرایط فعلی میشه؟ حرف اینه که چرا وقتی داشتند سد گتوند می ساختند و برای کارون نقشه می کشیدند و تو این 8 سال وضعیت هوای بسیار بدتر از این سه ماه بود و در آمد دولت بی نهایت ، چرا این نمایندگان از این ابزارهای فشار استفاده نکردند؟؟؟ فقط همین پرسش را جواب بدن ، اینا سیاسی کاری هست نه دلسوزی
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اگه یه کار درست نماینده های اهواز انجام داده باشند اینم همینه...متاسفانه با این که این همه تجمع و زنجیره ی مسالمت امیز برای عدم انتقال اب کارون انجام دادیم ولی دولت اعتنایی نکرده...امیدوارم به این خواست مهم و به حق مردم عنایت بفرمایند رییس جمهور محبوب ما.
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
بنظر شما استعفا با تحصن فرق میکنه!
خودم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نه داداش این نماینده ها همونایی هستند که احمدی نژاد را هو میکردند شما عشق میکردید ...
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
غیر ممکنه رو استعفاشون واستن ، چون نمیتونن ازحقوق و مزایای کلان نمایندگی و ... بگذرن
مجيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
در جواب اون اقايي كه فرمودن روحاني گفته 3 در صد پول نفت رو ميدم به مردم خوزستان بايد بگم قطعا اتگر ممكلت در شرايط نرمال بود و درماد نفت تمام و كمال به كشور بر مي گشت 3 درصد كه سهل 4 درصد از اون پول به خوزستان تخصيص پيدا مي كرد مطمئنا نمايندگان محترم خوزستان به دنبال منافع ديگري از استعفا هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
21
298
فتنه اقتصادی!!!
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
567
36
درود بر احمدي نژاد وبر نمايندگان محترم استان خوزستان .دولت اگر به شعار خود كه مردم به آن راي دادند يعني اعتدال را در همه امور رعايت كند شاهد اينگونه عكس العملها نخواهيم بود.
پاسخ ها
صابر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
برو بابا...
ایرانی
| TURKEY |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
رزمنده عزیز و محترم و گرامی
دو خواهش از شما دارم
اول اینکه هر وقت اومدی تو سایت که نوشته خودت رو بخونی یه نگاه به تعداد مثبت ها و منفی ها بندازن (پیام مهمی میتونی از درون آن بیرون بکشی)
دوم اینکه ما که دستمون به این نماینده ها نمیرسه شما که با اونها ارتباط داری از طرف ما یه سوال ازشون بپرس ، بهشون بگو هشت سال گذشته که رئیس جمهور سابق هر وقت میومد مجلس و حسابی از خجالت همه اونها در میمود آنها کجا بودند و چرا یه بار هم تهدید به استعفا نکردند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
باشه رزمنده
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
قرار بود 3 درصد به خوزستان بدهند الان میگن 2 درصد!
آقای روحانی کجا رفتند وعده های انتخاباتی که در اهواز بهمون دادی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
دوست عزیز فرافکنی نکنید چرا خوزستان 8 سال خون جوانان کشور را مکید از حق مردم خود حرفی به زبان نیاورد مگر ما ان موقه گفتیم خوزستانی ها هر وقت تمام شدند نوبت ماست ولی حالا برای ظاهر و مال دنیا ادعای حق می کند البته این را هم بگویم بودجه خوزستان بسیار بالاتر از استان ماست که شما به ان هم قانع نیستید استان ما هم معادن بسیاری دارد برادر ما بخیل نیستیم ما دوست داریم خوزستان هم پایتخت هم پیشرفته ترین هم بزرگترین و هم زیبا ترین و توریستی ترین شهر ایران باشد ولی دوست عزیز اینجا هم مردم زندگی میکنند حق دارند نمیشود منابع را طوری تقسیم کرد که یک عده بی بهره بمانند و یک عده بیشتر منابع بهشون برسه به نظر من این نظر شما نظر همان مفسدان است که بیت المال را به تاراج میبرند و زبانشان هم دراز است حقوق مساوی برای هر ایرانی درست است
اما در رابطه با رفتار نماینده گان این را بگویم که این رفتار بسیار زشت و بدور از عقلانیت است بهتر بود به جای دشمنی و ساختار شکنی یا درخواست میکردند اگر هم درخواست کافی نبود از خود شما مردم خوزستان درخواست میکردند در یک اعتراض دسته جمعی بدور از ساختار شکنی حقتون رو بگیرید اداره کشور باز کودکانه نیست که یک روز قهر کنی و روز دیگر با پرورویی به سر کار برگردی این همان داستان قهر گذشته است که 10 روز کشور بی صاحب ماند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
شنیدی میگن: "دم خروس رو قبول کنم یا قسم خوردنت رو؟!"
حالا ما کدوم رو باور کنیم؟
درود به احمدی نژاد
نمایندگان؟
یا توصیه به دولت تدبیر و امید.
ناشناس
| CANADA |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
این گونه عکس العملها خود نشانه بی اعتدالیست و همین نشانه‌ی حقه‌ای است که جناب رییس جمهور بر صراط اعتدال قدم برمی‌دارند که عده‌آی برنتابیدند...
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
این نماینده های محترم خوطستان تو هشت سال اخیر مگه خوزستان چه قد پیرشفت داشته؟چرا این مدت به اوضاع خوزستان اعتراض نکردن؟الان چرا؟هر سال بودجه خوب بود برا خوزستان؟؟اگه خوب بوده تا حالا چرا اوضاع خوزستان بهتر نشده؟این کار فقط برای فریبه گول نخورین لطفا
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
حالا چه طرفدار اعندال شدن بعضیا!!!! چرا یه کم اعتدالو بعضیا تو هشت سال رعایت نکردن؟
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مگر فقط رزمندگان خوزستانی رزمنده بودند؟! اینجانب که در مدت 2 سال خدمتم هر 45 روز مجبور بودم 4 روز رفت و آمد را تا از مشهد تا جبهه ی خوزستان طی طریق کنم، رزمنده نبودم! هیچ انتظاری هم ندارم، سرم تو لاک است، کارم را می کنم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
جناب رزمنده عزیز آن اقایی که گفت خودم فرماندار خرمشهر می شوم ولی هیچ کاری نه برای خرمشهر بلکه برای هیچ جای خوزستان انجام نداد این آقایان محترم چرا آن موقع استعفا نه یه اعتراض کوچک هم نکردند ؟؟؟ اینو دیگه باید یادتان باشد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
13
283
نمايندگانيكه همراه با رئيس جمهور وقت تحريمها را كاغذ پاره ميپنداشتند واعتقادي به مضر بودن تحريمها نداشتند ميبايست براي حل مشكلاتي از اين دست قبلا چاره ميكردند امروز كه مشكلات خودرا نشان داده است براي دولت جديد كه هيچ نقشي درايجاد ان نداشته اينگونه موضع متخاصم گرفتن كه افتخار نيست مطمئن باشيد موكلين شما اينو خوب ميفهمند لطفا با دولت همراهي كنيد تا انشااله مشكلات اندكي حل شود ما صبر ميكنيم شما هم صبر كنيد
پاسخ ها
صابر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
عزیزم نماینده ای که نمیدونه npt درسته یا mpt اونم 110 نفرشون... چه انتظاری میشه ازشون داشت...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اون نماینده مشهد بوده
خواهشا به همه ربط ندهید
در ضمن بدونید که نماینگان استان خوزستان بیشتر از طیف اصلاح طلبان هستن تا اصولگرایان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
سلام: آقایان بروند کارت هدیه هاشونو از.... بگیرند.چکار به بودجه خوزستان دارند؟؟؟
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
10
236
این نمایندگان درروز رای گیری مجلس برای پذیرش استعفا خودشان رای مثبت نخواهند داد !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
8
75
چی شد حالا که ... دولت ... در تخصیص درست بودجه معلوم شد بودجه شده کیک جشن تولد.الحق که از این ... غرغرو جز این نمایش مضحک به اسم بودجه نوشتن کیک درست کنن کار دیگه ای برنمیاد.
عادل فرحانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
195
51
جناب آقای روحانی میدانند که کل بودجه از همین نفت خوستان است که تامین می شود؟ بر چه اساسی ایشان بودجه استان خوزستان را کم می کنند؟ نمایندگان محترم این استان به خوبی این کار را انجام داده اند و باید نسبت به تشکیل یک فراکسیون از استانهای محروم نظیر استان لرستان و کردستان اقدام نمایند تا در برابر این دولت ... بایستند ؛ از دست دولت تدبیر و امید خسته شدیم! همش ... و و وعده و وعید الکی و سر کار گذاشتن مردم ! جناب آقای روحانی! شما چرا بودجه استان تهران را کم نمی کنید؟ مگر بس نبود الوده ترین شهر جهان بودن برای اهواز؟ مگر کسی اهمیتی بر ای این موضوع قائل شد که چه بر سر مردم امد در این باران اخیر؟ شما در تهران تا دودی از دودکش همسایه تان بلند شد تمام تهران را تعطیل کردید اما در این استان خوزستان چه کردیده اید؟ از کلیه هم استانهای عزیزم می خواهم که پشتیبان نماینده های خود در این امر باشند! انتخاب جان شما هم این موضوع را منتشر کن و زیادی ایراد نگیر از کار نمایندگان! به اندازه کافی ما خوزستانیها محرومیت داریم !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
برادر عزيزم اكنون همه مردم ايران( به جز تعداد محدودي كه اينگونه نمايندگان مجلس هم شاملشان ميشود )محرومند ما در تهران مردم بسيار فقير و ضعيفي داريم كه در خوزستان مشابهش را نداريم آواز دهل شنيدن از دور خوش است من تعصبي ندارم اما سه چهار ماه عمر دولت زود نيست براي خسته شدن ما كساني هستيم كه با پوست كلفتي 8سال حكومت احمدي نژادرا تحمل كرديم چند سال هم بايد عواقبش راتحمل كنيم
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
جالبه که وعده 3 درصد را خود حسن روحانی داده کسی بهش اجبار نکرده بود!! جواب رای من کو؟؟
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
دوست عزیز جوابتان را میدهم 1 نفت خوزستان کدوم نفت رو میگید من ترجیح میدهم بگویم نفت مردم ن نفت خوزستان در این صورت من هم میتوانم که .... 2 از دست دولت تدبیر و امید خسته شدید من تردید دارم شما به اقای روحانی رای داده باشید بلکه از همان جماعت غرغرو هستید که هر وقت بتوانید به ایشان حمله میکنید 3 کم شدن بودجه نتیجه سیاستهای اقای احمدی نژاد است که مملکت پر از منابع ما با این بدبختی رو به رو شده است کجاست ان همه پول نفت و ان درامدهای سرشار من نمیدانم شما اگر اقای محمود خان را دیدی از ایشان بپرس راستی بپرس که ان لیست 300 نفره مفسدان را اعلام کند پوووف 4 وعده وعید ایشان کاملا درست است منتها باید به ایشان اعتماد کرد خرابی های هشت ساله در یک الی دو سال حل نمیشود 5 فقط اهواز و خوزستان محروم نیست در اینکه تهران بودجه کشور را میبلعد هیچ شکی نیست ما مردم مشهد هم از این وضعیت راضی نیستیم قرار بود ی خط قطار شهری کشیده شود مدت 8 9 سال طول کشید در همین مدت دو خط ق برای تهران اماده شد 6 اما در حمایت شما از تهدید به استعفای نمایندگان باید بگویم در نبود برخی از نمایندگان اتفاق خاصی نمیافتد نماینده مشهدی ها هم کار خاصی بجز گیرهای الکی به دولت کاری ندارد انجام دهد پس میبینید برخش کارها و هیاهوها تبلیغات است
حبیب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
درودبر غیورمردان خوزستان،با نظرحضرتعالی موافقم جناب فرحانیان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
برادر مگر اون موقه که خوستان رو داشتن از ایران جدا و تکه تکه میکردن خوزستان برای خوزستانی ها بود بعدش هم اینها برای شماتت با دولت نه برای تامین خواسته های مردم خاله خاله بازی در اورده اند و قهر میکنند والا میتونستند با زبانی ساده و بهتر این حق را بگیرند قانونی حقشون رو میگرفتند تا ما دچار سوی تفاهم نشیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
عزیز جان پز نفتی رو دارین میدین که نه تولید میشه نه صادر نه میخرن نه اونهایی که نصف قیمت خریدن پولشو میدن، به لطف همون کسایی که سنگشون رو به سینه میزنید.
ناشناس
| CANADA |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
هشت سال از دست احمدی نژاد خسته نشدی که پول همین نفت خودتون رو هرجا دلش خواست خرج کرد... حالا کاسه داغ تر آش شدی! 8 سال نمیخواد صبر کنی 8 ماه سکوت کن کافیه... بعد هرچی خواستی بیا بگو. والا...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
نفت متعلق به همه مردم ایران است نه اینکه خوزستان چون نفت دارداز بقیه جاهای کشور حق بیشتری دارد این نماینده ها همون نباشند هم اتفاقی نمی افتد
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اگر خوزستان نفت داره (که یک نعمت خدادادی است)استخراجش رو کل کشور انجام میده اصلا چه معنی داره که بگی نفت مال ماست وقتی زمان جنگ شما ها که خوزستان رو ول کردید اومدید سایر شهرها جوانهای سایر استانها نبودند که با خون خودشون همین نفت رو نگهداشتند اگه این همه شهید از سایر استانها نبود این نفت شما هم مال عراق و سایر عربها بود پس از شهدا خجالت بکشید و کم نفت نفت بکنید
پیروز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آقای عباس مردم در تمام مدت جنگ در همه شهرهای خوزستان به جز خرمشهر که اشغال شد و آبادان که محاصره بود زندگی میکردن .
البته برای خود من هم الان باورش سخته که وقتی خرمشهر اشغال شده بود ما در فاصله یک ساعتی از خرمشهر در اهواز بودیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
عباس حرف ... نزن،اگه دیدی مردم خوزستان رفتن اصفهان وشیراز وتهران بخاطر اینبود که خونه خراب شذن وجایی واسه زندگی نداشتن در ضمن اگه شماها جوووناتون رو فرستادین جنگ ما با زن وبچه وپدر ومادرامن تو جنگ بودیم,تازه کی گفته باید خوزستان بودجش از بقیه بیشتر باشه تمتم حرف مردم خوزستان اینه که اگه قراره بودجه کم بشه باید بودجه ی همه کم بشه یعنی مشهد وتهران و تبریزو اصفهان,نه این که هروقت بودجه کم بیارن از خوزستان ولرستان وایلام وکردستانو کرمونشاه وبوشهر مایه بذارن,در ضمن اگه بودجه کمه چرا باید طرح انتقال آب کارون به اصفهان با اون هزینه های سرسام آورش ردیف بودجه بگیره,یا اگه بودجه کمه چه الزامی هست دولت پول متروی تهران پرند یا ازادراه تهران شمالو از فروش فولاد خوزستان تامین کنه مگه ما خودمون تو خوزستان کم مشکل داریم که پولمون رو ببرن تو تهران واصفهان خرج کنن
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1 اقا عباس ما خوزستانی ها 40000 شهید دادیم یعنی از هر 4 تا شهید یک نفر خوزستانی بوده
2 من از وقتی که یادمه تمام شرکت نفت خوزستانی بوده
3 اینجا اگه اسمش جهنمستان بود بهتر بود چون مردم ما دارن به سختی زندگی میکنن و حتی از کمترین تفریحات هم محرمون
4 من هر سال به تهران میام پس اینقدر دروغ نگید
5 موضوع مردم خوزستانن نه مردم تهران ما یک صدم حق خودمان و کارون را میخواهیم و این اصلا زیاد نیست
عادل فرحانیان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
قابل توجه همه دوستان و عزیزانی که با نظر اینجانب مخالف بوده اند: شما کجا بودید زمانیکه تمام مال و اموال خانواده من در آبادان و خرمشهر و همه دوستان و فامیلهایم به غارت عراقیها رفت و تا حالا نتوانستیم خودمان را جمع و جورکنیم! من مطمئنا به آقای روحانی و همه هم قطارهای ایشان رای نداده ام و نمی دهم و نخواهم داد چون هیچ وقت هشت سال به اصطلاح دوران اصلاحات آقای خاتمی و بدبختی هایی که بر سر ما خوزستانیها آمد را فراموش نخواهم کرد! دوستان عزیز شما چه میدانید در این استان و به خصوص در این منطقه بندر امام خمینی چه می گذرد؟ بعد از سالها (35 سال و اندی ) در دوران دولت آقای احمدی نژاد بود که این شهر بندری و تجاری داشت سر و سامان می گرفت که با آمدن دولت آقای روحانی و تعویض شهردار محترم جناب آقای گلمرادی، همه چیز به هم ریخت و همه پروژه ها متوقف شد! دوستان شما چه میدانید! دوستان انشائ الله در زمان تعطیلات نوروز به استان خوستان بیایید و ببینید بعد از گذشت این همه سال از جنگ هنوز که هنوز است آبادان و به خصوص خرمشهر به چه فلاکتی افتاده است و جوانان آن شهر چگونه بیکارند نه فقط خرمشهر بلکه بندر ماهشر و بندر امام خمینی و شادگان و ... . دست روی دلم نذار که پر خون هست!
خوزستانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
عباس جان دلبندم

نفت رو کل کشور استخراج میکنه...خوزستانی ها دود و بدبختیش رو میکشن

تو از جنگ چی میدونی که میگی خوزستانی ها فرار کردن!؟
یعنی حق نداشتن خوانواده هاشون رو بفرستن جای امن؟ اینی که تو میگی مال کسی که نفهمیده خوزستانیها تو جنگ از خودشون چقدر مایه گذاشتن.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
13
82
الحق که زیبا استدلال کردی انتخاب جان
محمود معلم بازنشستهi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
5
41
به نام خدا
این روزها با امیدواری بیش ازپیش از تعامل بین دولت ومجلس شنیدیم . هنگامی که بحث از تعامل دولت ومجلس میشود ، تعامل بین دولت وملت به اذهان متبادر میشود.به این معنی که دولت باید سعی کند تمامی اهتمام و بضاعت موجود را درجهت تمهید امکانات باالسویه برای تمامی سطوح کشور بکار بندد . همانگونه که نمایندگان محترم مجلس را نسبت به این مهم توجیه میکند ، باید انتظار داشته باشدهریک از نمایندگان محترم نیز مردم منطقه خویش را نسبت به واقعیات ، امکانات وباید ونبایدهای درارتباط با موقعیت کنونی توجیه نمایند نه آنکه از سر سفره موجودبه قهرورزی بپردازنر واین روحیه را به مردم منطقه مربوط به نحوی القاء نمایند .هنر دولت ومجلس محترم بخصوص در این بخش از زمان ، استفاده بهینه از امکانات موجود است . انشااله که این شوخی برخی از نمایندگان بیشتر نبوده .
Solh
|
SWEDEN
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
4
25
شـروع دعـوای ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ای بدبخت های ساده هدف این بود که مارو بندازن جون هم به هدفشون هم رسیدن با همون بودجه هم میشه خوزستان رو اباد کرد جیب وزیر اعظم ها پر شدن نداره
خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
86
33
چرا نمیگید بودجه خوزستان رو میدند استانهای دیگه؟
چرا خبر رو ناقص میزنید. واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
احنت به تو خوزستانی فهیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
فکر کنم خوزستان فقط تو دنیا نفت داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اگه جرات دارن از بودجه اصفهان یا تبریز کم کنن تا نماینده هاشون خاکشون رو به توبره ببرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
6
83
آخی.....
حالا ببینید مردم چی کشیدن و چی میکشن.بودجتون کم شده استعفای دسته جمعی کردید;چطور مردم تا حرف بزنن تو دهنی می خورن؟؟؟
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
44
5
دعور سر لحاف مردم هست دلار 800 تومانی را دارند هر چه گرانتر حساب می کنند تا ...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
10
89
واقعاً سطح سواد نمایندگان با این رفتارها زیر سوال می رود، بهتر است با زبانی که برایشان قابل فهم تر می باشد صحبت کرد:
آقا این کف دست ما، مو داره بچین...
آقای نماینده مو نداره به خدا، محمود شخم زده مثل اینکه نمی خواهید باور کنید؟ شاید هم شما در این شخم زدن سهیم بوده اید و حالا برای انحراف اذهان این بهانه ها را می آورید. حتماً به مردم حوزه انتخابیه خودتان هم خواهید گفت ما برای سهم بیشتر از بودجه برای شما استعفا کردیم. بروید و کمی منصفانه با خدای خودتان خلوت کنید. مردم 8 سال تحمل کردند و می توانند یکسال دیگر هم دوام بیاورند. بجای سنگ اندازی خودتان را اصلاح کنید و کمی هم اقتصاد بخوانید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
چطوره که کف دست فقط واسه خوزستان مو نداره ولی واسه اصفهان که میشه جنگل آمازونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
10
83
اولا این نمایندگان اصلا اگه بدونن بودجه یعنی چه
درثانی اینها فقط دارن بااین قهرو ادا ، مثلا کسب محبوبیت می کنند!!!!

غافل ازاین که این محبوبیت از کسی برازنده است که سابقه خوبی در دفاع از مردم هم داشته باشه نه شماها که هربلایی سرکشور اومد یا سکوت کردید یاهمراهی

وفقط ته مانده آب محمود را تبرکا و تیمناً سرکشیدید
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
10
66
موضوع نشان دادن تعصب به همشهریان جهت رای در انتخابات مجلس دوره بعدی است.اگر غیر از این بود چرا در دولت قبل این کار را نکردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
چون در دولت قبل بهشون وعده 3 درصد ندادند و همان وعده 2 درصد را عملی کردند. بخاطر رای هم نبود!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
از کجا میدانید 2 درصد برای خوزستان قبلا تعلق گرفته است ؟؟ من می گویم دولت قبل نه برای خوزستان بلکه برای هیچ استانی هزینه نکرد اگر هزینه می کرد چرا رشد اقتصادی کشور در پایان دولت مدیریت جهانی به منفی 5.8 درصد رسید ؟ چرا بیکاری در کشور روز به روز بیشتر شد ؟ چرا بابک زنجانی ها یک شبه میلیاردها دلار ثروت پیدا کردند ؟ چطور خاوری با سه میلیارد دلار فراری شد ؟ این همه کارت های هدیه از همان بودجه ی خوزستان و دیگر استان ها به نمایندگان داده شد کمی واقع بین باشید این نمایندگان بدون اجازه از جناحشان آب نمی خورند حالا یک دفعه همه با هم دسته جمعی استعفا بدهند ؟!! من قطعا حق خوزستان می دانم که به مراتب بهتر از وضعیت کنونی باشد و حق هم هست که به خوزستان که هنوز هم قربانی جنگ تحمیلی است بیش از بقیه ی کشور رسیدگی شود آبادان ، اهواز ، خرمشهر و ... باید شکوفا شوند اما مواظب باشیم به بهانه ی مردم عزیز خوزستان به دنبال منافع جناحی خودشان نباشند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
30
12
اگه گذاشتن یه بودجه خوش از گلوشون پایین بره...!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
9
85
من جای ریاست مجلس بود استعفاء اونها رو با جان و دل می پذیرفتم چون مطمئنا این استعفاها کاملا صوریه و عمرا این نماینده ها حاضر باشند صندلیشون رو به اصلحتر از خوشون بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
واقعا متاسفم برای این طرز فکر!
شما نماینده ای رو که بحق برای مردم شهرش داره تلاش میکنه دشمن دولت فرض میکنی؟!!
آخه با انصاف در دولت قبل که جور دیگه حرف میزدین!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
دوست ناشناس 18:03 قدری به گذشته نگاه کن احمدی نژاد با تاخیر فراوان بودجه را به مجلس می آورد و تلق شفافش را نشان می داد و می گفت بودجه شفاف است ! بعد به نمایندگان گفت شما با شاستی زدن مدرک گرفته اید همین نمایندگان بودجه ی سراسر اشکال و غیر واقعی که هیچ این همه تحقیر احمدی نژاد را دیدند و شنیدند و هیچ نگفتند حالا از دید شما شدند کسانی که از حق مردم دفاع می کنن ؟ واقعا اینقدر حافظه ی تاریخی ما ضعیف است ؟
لرستانی
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
71
من از اینکه در انتخابات مجلس شرکت نکرده و امثال این آقایان شده اند نماینده استانم شرمسار و ناراحتم..بودجه لرستان همیشه همینطور بوده و برای همینه که یکی از محرومترین استانهاست ولی هیچوقت آقایون به اصطلاح نماینده دسته جمعی استعفا نداده اند واین نشون میده که این استعفا فقط جنبه سیاسی و حزبی دارد وربطی به میزان بودجه نداره..این آقایون به اصطلاح نماینده باید ...بشند ودم نزنند والت دست امثال بذرپاش و رسایی و حسینیان و..نشند وکمافی سابق به فکر جیب خودشون باشند نمیخواد الان برا ما دلسوزی کنند..به امید ایرانی سرافزار وسربلند وریشه کن شدن تظاهر و ... در ایران عزیزم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
62
9
این استفاها از آقای طیب شروع شد.چطور آقای طیب حق استفاده از سلاح تهدید به استفا را دارند اما نماینده های مجلس نه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
من جای آقای طیب بودم تهدید نمیکردم واقعا استعفا میدادم.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
12
37
17 درصد افزایش حقوق در سالی که تورم 40 درصد بوده است به این میگن عدول از قانون خدمات کشوری!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
چرا زمان مجمود اعتراض نمی کردی ؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ریاکاری تا چه حد !! زمان احمدی نژاد کلا افزایش حقوق حذف شد جز سال آخر دولتش که می خواست طرفدار درست کند ، 7 سال اعتراض نکردید که چرا افزایش حقوق را قطع کرده است حالا که دوباره برقرار شده اعتراض می کنید کم است ؟ الحق که نمک نشناسید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
7
70
نمايندگان در زمان احمدي نژاد مواجب مي گرفتند ولي الان كه مواجب قطع شده بناي ناسازگاري با دولت را گذاشته اند باور نداريد گزارش تامين اجتماعي و پرونده بيمه را مشاهده بفرماييد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
چرا اینقدر دروغ و سیاه نمایی
نمایندگان که از اول ورود روحانی میونه شون با هم گل و بلبل بود اما تو دوره احمدی ...........
فرزند خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
16
37
برادر فقیهی، بنده 4 ساله که خواننده ثابت انتخاب هستم، ... میخوام بگم سایت و بچه های انتخاب رو از خودمون میدونیم و تا حالا پا به پای شما برای رسیدن به صبح امید و دولتش تلاش کردیم، ولی این مطلب شدیدا دل منو آزورد، هرچند استعفتی نماینده های خوزستان نمایشی هستش ولی حداقل نشون دادن یه جو غیرت خوزستانی هنوز تو وجودشون هست. تا پارسال همش دم از مظلومیت خوزستان میزدید اما الان به بهانه حمایت از دولت .......
بنده تا آخر عمر خط هاشمی- خاتمی- روحانی رو ادامه میدم ولی:
خوزستان همیشه مظلوم بوده، چه قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب،چه قبل از احمدی نژاد و اکنون ثابت شد چه بعد از احمدی نژاد.

وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
چرا این آقایان زمان محمود اعتراض نمی کردند ؟؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
از زمان احمدی نژاد 2 درصد نفت رو دادند به خوزستان
ضمنا من در آن 8 سال قسم میخورم که چهره شهر و پروژه های عمرانی خوزستان با دولتهای قبل کلا دگرگون شد.
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
غیرت مال اون شهدایی است که جانشون رو دادن که تو الان بگی مظلوم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
فرزند خوزستان 4 سال عمرت بر فناست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
21
49
من خودم خوزستانی هستم چرا باید استانی که هزینه ی سازندگی کشور رو میده از استان هایی که عملا هیچ در آمد ملی ندارن بودجش کمتر باشه چرا باید شهری که اولین چاه نفت ایران توی اونه آب آشامیدنی فقط 8 ساعت در روز داشته باشه این که نماینده ها بخوان بودجه برای ساخت تصفیه خانه آب برای مردم بخت برگشته ی مسجد سلیمان خواسته ی زیادیه این درسته که توی یکی از شهر های کشور آب آشامیدنی نباشه بعد ما به فکر ساخت پل چند طبقه توی پایتخت باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
هموطن عزیز چرا نماینده هاتون در سالهایی که دهها میلیارد دلار پدل نفت وارد کشور میشد و حیف و میل می شد استعفا نکردند و از دولت احمدی نژاد نخواستند؟ مگه تو همین 8 سال وضعیت خوزستان بدتر نشده بود؟ چرا حالا و در این دولت؟ اونم زمانی که دولت واقعا دستش خالی هست و همه شعار میدن
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
جالبه چرا زمان جنگ که سایر استانها هزینه ی نگهداری خوزستان را با خون دادند یه خوزستانی تشکر نکرد حالا چی شده ؟ دادن هزینه با خون سنگین تره یا با نفت اگه اینطوره شمالی ها هم بگن پول صادرات خاویار رو بدین به خودمون ...
الف. م
| BRAZIL |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقای عباس اول اینکه مگه خوزستانی ها جنگ رو شروع کردند که حالا همه تقصیرات را گردن اونها بندازیم؟ دوما همه کسانی که رفتند جبهه و شهید دادند یکی از دلایلشان نگهداری از خوزستان(به قول شما) بوده، مطمئنا یکی دیگه از دلایلش دفاع از کشور به عنوان یه تمامیت ارضی بوده (و البته ضمنی به معنی دفاع از خودتون(خودمان) بوده نه صرفن مردم خوزستان). پس منتی هم نمی توانید سر مردم خوزستان بگذارید. سوما باید قبول کنیم شرایط خیلی از استان ها بده، اما شرایط مردم خوزستان حداقل در این برهه زمانی حاده! همه ما این رو می دونیم. به نظرم بی انصافی است بین این دعواهای سیاسی به هموطنانمون توهین کنیم. شما می تونید بگید نماینده ها اشتباه می کنند اما نمی تونید مشکلات مردم خوزستان و بدبختی هاشون رو منکر بشید
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
جناب الف .م من هم منظورم همونه قصد توهین به هم وطنان عزیز خوزستانی ندارم میگم چرا بحث دفاع و شهید و شهادت که میشه کل کشور مطرحه ولی به نفت که میرسه میگن مال خوزستانه این از منطق به دور نیست؟ اراکی ها و نطنزی ها هم بگن انرژی هسته ای مال ماست ... ما همه دلمون واسه ایران سرافراز می تپه به امید آن روز.
الف. م
| BRAZIL |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقای عباس من نه خوزستانی هستم نه تهرانی. تهران زندگی کرده ام و اگر قرار باشه از شهری دفاع کنم اون تهرانه چون توش بزرگ شدم. اما مسئولین ما بی انصافی می کنن در قبال مرز نشین ها. این شامل خوزستان نیست. من ایلام به دنیا اومدم. اونجا رو خوب می شناسم. شرایط ایلام از خوزستان هم بدتره. بلوچستان در حد همون ایلامه. و خیلی شهرهای دیگه. اما راستشو بخواهید وقتی وضعیت هوای خوزستان رو می بینم لال می شم. این رو صادقانه می گم. من مشکل تنفسی دارم. به خاطر همین هوای تهرون اما واقعن نمی دونم مردم خوزستان با اون هوا چیکار می کنند. فاجعه اس در نوع خودش. خب این باید تو اولویت قرار بگیره. آب آشامیدنی شون باید تو الویت قرار بگیره. نمی گم صرفن این استان. استان های دیگه هم که گاهن مشکلات مشابه دارند باید تو اولویت اول برنامه های توسعه ای شون بذارن... بحث اینه. متاسفانه دوستان اینجا صرفن برای کوبیدن همدیگه هر حرف ناروایی رو نثار هموطنان خودشون می کنن. این خوب نیست.
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
6
32
اینا نمایندگان احمدی نژاد هستند یا مردم؟؟؟؟؟؟؟؟
ارمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
4
31
خدایا همه مارا از دست این گمراهان نجات بده
یه ایرانی
|
NORWAY
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
18
17
من نمی دونم چرا هر وقت مشکلی پیش میاد باید فقط خوزستانی ها سپر بلا بشن؛من فقط میگم موقع تقسیم کیک بودجه به یه نسبت برای همه کم شه؛نه فقط خوزستان رو به خاک سیاه بنشوین
آبادان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
5
28
به نکته مهمی که کسی توجه نمیکنه تلاش زود هنگام برای انتخابات مجلس است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
دقیقا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
20
17
کیک بودجه چیه؟؟؟؟ ما مردم خوزستان حقمون خیلی بیش تر از این حرف هاست. نمایندهامون کلا ادم های ضعیفی هستن. حالا یک کار مثبت کردن
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
21
من با این کار نماینده ها مخالفم ولی این برادر ناشناس 20 |9راست میگه در جنگ هم اینها بودن که بیشترین خسارتها را دیدن باید دولت زندگی اسوده و در خور انها برایشان فراهم کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
23
کار بسیار خوبی می کنند و انتخابات زودتر از موعد برگزار و نمایندگان معتدل سریعتر بر صندلی های بهارستان تکیه می زنند
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
5
28
این نمایندگان همان نمایندگانی هستند .که در مجلس بر سر خوردن آب ته لیوان احمدی نژاد جهت تبرک با یکدیگر دعوا می کردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
7
17
با وجود تمام ارادت و علاقه ای که به آقای دکتر روحانی و دولتشون دارم و معتقدم این استعفا فقط ظاهرنماییه اما من هم با آقای "فرزندخوزستان"کاملا موافقم.
الان اگه ایران هم مثل خیلی از کشورهای پیشرفته ی دیگه ایالت بندی می شد و به قول آقای دکتررضایی بحث ایالت های اقتصادی مطرح می شد آیا اوضاع خوزستان و شهرهای بخت برگشته ای مثل مسجدسلیمان و اهواز و آبادان این بود که حتی از آب آشامیدنی هم محروم باشند یا اینکه خانه های مسجدسلیمان به علت انفجار گازمنفجر بشن؟!
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
6
22
واقعاً باید به دولت روحانی تبریک گفت .بودجه انقباضی بهترین راه برای نجات اقتصاد کشور هست.
بودجه عمکرانی بیشتر به معنی افزایش نقدینگی و تورم و گرانی هست .
روحانی مچکریم.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
21
7
بودجه انقباظی فقط برای شهرستانها و اولویت برای غبر فارس ها
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
زمان مدیر جهان کجا بودی ؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
6
33
عزیزان خوزستانی،بنظرشما بهترنیست ازنماینده هاتون بخواهیدبه مردم توضیحات دقیقتری بدن؟
اولا"درهشت سال گدشته دولت خیلی بیشترازاستان مهم شما سودبرده ومیتوانسته استان رامتحول کنه امانمایندگان...
دوما"بنظرمن اگراین دولت طبق وعده هایش برای اجرای عدالت،شفافیت ایجادکندوخلاصه ازریخت وپاشهایی که الآن انگشت اتهام آن بطرف مجلس نشانه رفته(تامین اجتماعی) جلوگیری کند قطعا"با بودجه کمترهم میتوان بهترازدوره قبل مدیریت کرد
سوما"مصرانه ازنمایندگانتون بخواهیدتا درشبکه های اجتماعی بدون سانسورپاسخگوی شما باشندوحتی برای حداقل زمانی درمورداقداماتشان به همشهریانشان توضیح دهند
ازهمه شما متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
راست میگی . بایدبجای هوچیگری ازشون حرف کشید
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
22
8
چرا منبع تامین نیاز های مالی گشور باید جزو محروم ترین استانا باشه؟
ما حامیان خوزستانی دکتر روحانی از ایشون انتظار نداشتیم از خوزستان محروم و زخمی بگیرند و ب استانایی ک قدرت لابی گریشون بیشتره بدن...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
چون اون ... بخور بخور زیاده نماینده هاتون هم که بدبختا دستشون به جایی نمی رسه و تنها راهشون استعفاست
مجید همدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
15
24
جالب مردم خوزستان ! یعنی اینها خودشون رو بزرگتر و بالاتر از ایران میدونن بدبخت جوانانی که تو این خاک جان دادن تا امروز رو ببینیم معنی غیرت رو هم فهمیدیم خوشا به غیرت هر چی خوزستانیه
اون موقه که ناموس شما ناموس ما بود هیچ کس از هیچ حقی حرف نزد چه خون ها که ریخته نشد باید به حال خودمون گریه کنیم نمک نه خون خوردند حالا ...
پاسخ ها
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آفرین بر آقا مجید من خودم کردستانی هستم و از استعفای نماینده های استان خودم خجالت میکشم یعنی از نماینده ی اصلاح طلب بعیده این حرکتها مال اصول گرایان هست که پایه گذارش محمود تخریبچی بود
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آقا مجید شما تشریف بیار خوزستان یه نگاهی به شهرهای مختلف بنداز ببین چه وضعیه بعد میفهمی که اگه جز خاک عراق هم میشدیم وضعمون بهتر بود...کدوم غیرت؟چی میگی؟غیرت داری بیا وضع هم وطنات رو ببین....ما چیزی نخواستیم به خدا فقط خواستیم مثل بقیه استان ها باشیم!
قنواتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نفست از جای گرم در میاد. هر استانی بود که اینقدر منابع داشت کوتاه نمیومد حتی خود شما همدانیها. یا اصفهان یا تهران. برید گشتی بزنید تو خوزستان که مردمش با چه فلاکتی زندگی میکنند. این موضوع هیچ ربطی به جناح بندی سیاسی نداره. حق گرفتنی است. ما هم از ایران جدا نیستیم اما 3درصد هم چیزی نیست. چرا هرجایی مشکلی داره خوزستان باید درستش کنه. نفت خوزستان-کمبود آب زاینده رودو قم=خوزستان- آزاد راه تهران شمال=خوزستان- نیشکر وقند=خوزستان- بعد خود مردمش فقیرترین افراد با 8سال جنگ-آب شور و تلخ.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
کاشکی الان هم درد ما خوزستانی ها رو درک میکردین
مجید همدان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
از این نظر که منابع ناعادلانه تقسیم میشه کاملا با شما موافقم ولی شما منت بر سر کل کشور میزارید من خودم خوزستان خدمت کردم به نظر من از نظر امکانات از همدان خیلی بهتره و شما هم از تهران که پایتخت پایین ترید دوست عزیز من اصفهان و مشهد نرفتم والا نظرم در این رابطه فرق میکرد به نظر من این حرکات نماینده گان و برخی از مردم خوزستان کمی زنندست والا ما چاکر مردم خوزستان هم هستیم به امید روزی که هر ایرانی و هر شهر به حقی که داره و مستحقشه برسه
البته باز هم تاکید میکنم ما هستیم و انتخاب اگر حقشون رو از این طریق گرفتن که ما اشتباه کردیم و باید معضرت بخوایم ولی روزی خواهید فهمید که اینها همه بازی سیاسی برای پیش بردن منافع سیاسیه اینها فقط فکر این هستن که روحانی رو عزل کنن تا به هدفهاشون برسن و همون هایی رو بیارن سر کار که خودشون میخوان و تحریم ها هم پا به جا بمونه تحریم ها هم پا بر جا بمونه درامد کل ایران و نفت خوزستان و بوشهر و... چون نفت میدن کالا میگیرن
اگر انتخاب منتشر کنه لب کلام اینه که روحانی نمیخواد ایران رو فدای تفکر برخی کنه ولی عده ای میخوان ایران و مردم رو قربانی اهداف و تفکراتشون کنن ما با این مخالفیم نه قهر کردن برای گرفتن حق
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
8
24
این کف دست اگه مو داره بچین
دوستان خوزستانی دولت فعلا پول تو خزانه نداره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
برا پر کردن جیب خودش داره برا ما مردم مستضعف خوزستان بی پول شده
بابا جمع کنین این دره دزدیا رو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
6
31
مامردم راضی هستیماین آقایان استعفابدهندو بروند تا دولت امیدبهتر کار انجام دهد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
21
30
ای بابا تا تهرانی است خوزستانی چیه نوش جانتان گوارای وجودتان انشاالله جاده های شمال هم با فروش فولاد خوستان آباد تر می شود سفر بی خطر ما خوزستانی ها هم ریزگرده ها ،باران اسیدی دودگاز چاهای نفت و شرکت کربن و صنایع فولاد ....را داریم که نوش جان کنیم فقط خدا بدادمان رسد این دولت با این بودجه ای که تعریف فهمیدیم که خیری برای خوزستان ندارد .انتخاب جان منفی نده .
مدیر پایگاه جان؟!
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
زیباتریت توصیف از حال و روز خوزستان که تا به حال شنیدم این بود.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اینهایی که گفتی همه میراث مدیر جهان بود کمی تحمل کن برادر ، بقیه ی جاها هم دست کمی از خوزستان ندارند یک طرفه به قاضی نرو برادر .
سیدروشنگر
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
19
18
انتخاب عزیز هرسال بودجه استان های اذزبایجان واصفهان و مشهد واراک وتهران افزایش و همه ی امکانات به ان ها داده میشود ولی مردمان زاگرس نشین و جنوبی ها از بودجه و امکانات و از مدیریت های کشوری با همه ی منابع ریرزمینی و رو زمینی محرومند ربطی هم به اصلاح طلب یا اصولگرا یا اعتدال گرا ندارد ما همیشه عقب رانده شده ایم
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
21
9
آولا متاسفم از این همه اظهار نظرهای مخالف بابا نمایندگان از موکلین ومنطقه خود دفاع کرده شما چرا از جزئ اشرف مخلوقاتی حود بهره نمیگرید ومتوجه مسئولیت آنها نمیشوید!!!
پاسخ ها
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
همچین حرف میزنی انگار نمایندگانتان، نماینده ی یک منطقه ی خودمختار هستند!
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
21
ارائه بودجه خودنشانه انظباط مالي دولت بوده وهمچنين بخاطرجلوگيري ازخرجهاي بدون حساب كه مجلس رابه تدوين قانون چند دوازدهم كندو مو را از ماست بيرون ميكشد ناراحت نشويد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
23
14
واقعا چرا این دنباله روی چشم بسته...مگه ما انسان نیستیم؟...فکر نداریم؟...احساس نداریم؟...هموطن نیبستیم؟...آیا همه کارهای آقای روحانی بدون اشکال است؟...والا فردا همه مان پشیمان می شویم...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اتفاقا چوت انسان هستیم باید با عقلانیت نگاه کنیم، بودجه بر اساس واقعیت موجود بسته شده نه توهمات، با این میراث شوم و سیاهی که دولت قبل و اعوان و انصارش گداشتن چه انتطاری بیش از این هست؟ البته که ما می خوایم همه هموطنان عزیزمون در آرامش و آسایش و تندرستی باشن، ولی چه کسی این رایط وخیم را تشدید کرد؟ در زمان شکوفایی دلارهای نفتی کسی به فکر خوزستان نبود و حالا وسط این فقر ملی یادشون افتاد؟ وجدان و انسانیت خوب چیزیه ... اگر 8 سال گذشته این آقایون استعفا میدادن و اعتراض می کردند به غارت بیت المال امروز صندوق ذخیره ارزی پر بود و دست دولت هم باز.. ولی افسوس که وقتی جیک جیک مستونشون بود یادشون به ریز، رد و آلودگی و آب و . نبود
دانشجوی آب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
5
توجه کنید که دلیل دیگر استعفای نمایندگان خوزستان اعتراض به انتقال آب به اصفهان بوده ،
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
10
انتخابات مجلس روز به روز نزديك‌تر مي‌شود.... به اميد پيروزي خردورزان و پاك‌دستان...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
17
مجلسی که 150 نفرش ، مواجب بگیر مرتضوی بودند و 1/4 شان هم همیشه رای ممتنع( بخوانید منفی ) میدهند و یکسری هم که یا چرت میزنند یا SMS بازی میکنند و... همان بهتر که استعفا بدهند. دو سه ماه بدون آنها ، هیچ آسیبی به کشور نمی رساند.
حامد قزوینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
16
این مجلس همان سینه چاکان آقای احمدی نژاد بودند
آقایان رشوه بگیر
آقایان هدیه های میلیونی بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقایان رشوه بگیر
آقایان هدیه های میلیونی بگیر این از خصوصیات دووران افساداته
اونچه که برازنده خودتونه به دیگرا ن ربط نده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
14
نمیدونم چرا وقتی میخواستند آب کارون رو با اون تونل هولناک تخلیه کنند حرف نزدند؟
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
8
12
آقا آحمدی نژاد بیشتر به شما بودجه داد؟! خوب نوش جانتان، بیلان چی بود؟! چکار کردید حالا ؟! یک کارخانه ی موبایل GLX راه انداختید. اینقدر فولاد فولاد هم که می کنید آن هم مال قبل از انقلابه! دایم دستتان درازه. کشاورزی چی؟ چی کاشتید که از سایر استانها سر بوده؟! توی بیابانهای اهواز، یک کاتیوشا بخوره زمین، آب میزنه بیرون!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
حالا هر چه میخواین سیاه نمایی کنین ما حقمونو میخوایم نه کمتر نه بیشتر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
... برو توی هر جایی خواستی نگاه کن ببین استان اول ایران تو کشاورزی کیه:الکی بدون اطلاعات رو هوا حرف نزن
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
13
آقایان هشت سال خواب بودند پولها ی نفت کجا داره میره توجیب کی . تورم و فلاکت را برای مردم کی هدیه کرد . کشور را به قهقرا برد . حالا سهم عمرانی می خواند . بودجه را دولت باید تعیین کنه . عواقب اون را هم خودش جواب میده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
15
اینبار دیدن دیگه از بخوربخور خبری نیست استعفا دادند.
بد عادت شده بودند. اون همه بودجه مفت مملکتو معلوم نیست چطور بین خودشون تقسیم کردند.
هر کی نمیخاد استعفا بده . به سلامت.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
19
اعتراض منطقی حق یک نماینده است اما با کمترین اطلاعات سیاسی میتوان از این حرکت نمایندگان 3برداشت نمود
1-تحت الشعاع قراردادن موضوع پرونده تحقیق وتفحص و نقش این نمایندگان محترم در آن
2-نزدیک شدن به انتخابات بعدی وترس این افراد از نبودن بر سر این سفره پر نعمت در دور بعدی
3-به چالش کشیدن وفشار بر دولت بخاطر شکست جناحشان در انتخابات24خردادونیز بها ندادن دولت به فشارهای آنها در انتخاب مدیران استانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
21
این نماینده ها اگر مرد بودند وقتی دختران مدرسه در آتیش سوختند و یا وقتی مینی بوسها غرق شدند استعفا می دادند
قنواتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
3
14
سلام. یه سوال دارم خدایی اگر این نفت توی تهران بود باز هم همین حرف رو میزدید. شما مردم بدبختی که روی نفت خوابیدند اما خودشون با بدبختی زندگی میکنند رو ندیدید. وقتی خودشون از آب آلوده استفاده یکنند اما آب کارون رو جای دیگه میبرند. وقتی با بودجه اضافه فولاد خوزستان آزاد راه تهران -شمال رو میسازند. بله نفت مال همه ی کشوره اما چرا فقط بدبختیش مال ماست.آلودگیش مال ماست. عدالت باید رعایت بشه. کاش مردم بدبخت خوزستان رو میدیدید بعد قضاوت می کردید. آیا گرفتن 3 درصد خیلی زیاده. در مورد جنگ هم وقتی که بمبهای صدام رو سر ما خوزستانیها میومد شما کجا بودید. اگر دفاعی شد برای شاهرگ حیاتی ایران بود. هیچ کس منکر اتحاد ایران نیست اما قدری باانصاف باشید. پیشنهاد میدم برید مسجدسلیمان رو ببینید که غنی از نفت و گازه اما مردمش چطور زندگی میکنند. ضمنا صرفا نمایندگان خوزستان نبودند بلکه لرستان-کردستان هم هستند. لطفا تایید کنید. تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
از دولت بی عدالت انتظار عدالت خیال واهی ست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
2
16
از چی بگم
درد خوزستان رو فقط مردمش میفهمن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
برادر عزیز.. هرجای ایران درد بکشه همه جای ایران درد داره. مساله این نیست که ما دلمون نمی خواد خوزستان آّباد بشه. بندری که عروس خاور میانه بود شده آشغالدونی و دل آدم به درد میاد از این وضعیت. ولی مساله این هست که مگه مردم بازیچه سیاست این نمایندگان هستند ؟ 8 سال در اوج دلارهای نفتی هیچ کاری نکردند. وقتی دخترکان معصوم تو آتش سوختند و مینی بوس در سد غرق شد و سد گتوند خوزستان را نابود کرد اینا کجا بودند؟ غیر اینه که همه شون کاسه لیس دولت بودن؟ حالا که با غارت بیت المال توسط دولت نهم و دهم و شرکاء خزانه خالی تحویل دولت یازدهم دادند و خودشون بیش از من و شما از گند و کثافت موجود خبر دارند این بازیا در آوردن که چی؟ غیرتشون تو 8 سال گذشته که روز به روز بر وخامت حال خوزستان افزوده میشد کجا بود؟ چرا فریب کاری؟ چرا دروغ و دغل بازی؟ اینا همه اش بخاطر اینه که حوا سمردم از عملکرد افتضاح مجلس پرت بشه هست. کی باور میکنه اینا دل در گرو مردم دارند؟ دولت روحانی تو همین 3 ماهه مسبب این مصایب خوزستان هست؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1
11
ظاهرا بهتر بود آقاي روحاني نيز مثل احمدي نژاد لايحه بودجه رو در اسفندماه تحويل مجلس ميداد تا اين بلواها به پا نشود !!!!!!.....عجب .... پس احمدي نژاد يه چيزايي ميدونسته و خوب اين نمايندگان رو ميشناخته .... بالاخره حسابي با بعضي هاشون ساخت و پاخت داشته !!!!!
خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
10
دوستان عزیز من. اکثریت مردم نه تنها آقای روحانی رو قبول دارند بلکه دوستش هم دارند . ولی نمی توان این طور تصور کرد که دولت ایشان بدون هیچ اشکالی کارها رو به پیش ببره . اما به نظر من که یک خوزستانی هستم اعتراض به این شکل به دولت نوپای جناب روحانی که از هرطرف مورد هجمه تندروهای داخلی و دشمنان خارجیه درست نبود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1
13
بابا اینا همش فیلمه تا حواسا رو از پولایی که گرفتن پرت کنن وگرنه این 8ساله که احمدی نژاد هر کاری خواست کرد و خزانه را خالی چه گلی به سر مردم بی نوای خوزستان زد؟
اگه راست می گن دونه دونه استعفا بدن تا مردم نماینده هاشونو باور کنن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
... پولایی که داده بشه اونم به صورت قسطی اول که تو جیب دولتیا میره
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
2
15
نمایندگان خوزستان باید بدانند که مردم به راحتی وکیل منتخب مردم و وکیل الدوله احمدی نژادی را تشخیص میدهند و نیازی به شانتاژ نیست. ضمنا معنی اعتدال جلوگیری از زیاده خواهی و باج خواهی هم هست.
این دوستان چرا زمانیکه دولت قبلی بودجه را که با تاخیر و بدون پشتوانه علمی و براساس شیروخط تدوین و تحویل میشد، هیچ اعتراضی نمیکردند؟ امیدوارم این برخورد دوگانه رابطه مستقیم با کارت های هدیه احمدی نژادی نداشته باشد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1
14
دوستان عزیز که دارید گلوی خودتون پاره میکنید:
http://www.asriran.com/fa/news/308621
جالبه یه سر بهش بزنید!!!
چه تقارنی داره تحقیق و تفحص درباره کارت هدیه های تامین اجتماعی به بعضی از نمایندگان با استعفای دسته جمعی بعضی دیگه از نمایندگان؟؟؟!!
شاید بشه جوابشو توی این لینک پیدا کرد....
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
9
14
متاسفانه گردانندگان این سایت.هم نژادپرستان وهم بی انصاف.خبرناقص منتشرمیکنید.که خیلی ازافرادی که مثل شما هستند.بخاطر ناقص منتشرکردن خبر توسط شما حرفهایی رو فقط بخاطر جوگیرشدنشان توسط شما میزنن.چرا کامل بیان نمیکنی.که بودجه ی خوزستان رو که.خودش تامین کننده ی بودجه ی بقیه ی ایران هست. رو به استانهای دیگه میدن.وهمیشه بومیانش رادرفقر وبیچارگی نگه داشتند.وجودشما وامثال شما.بسته به نفت وگاز ومنابع خوزستانِ.میدونم مثل همیشه.این نظرم رو هم نخواهی گذاشت.ولی مطمئنم میخونی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
عزیزه دل برادر، حرف شما کاملا متین و درسته، ولی بنظر من چیزایی که این افراد نظر داده اند فراتر از بحث مقدار بودجه برای استان عزیز خوزستانه، میدونی چرا، چون یکی از مهمترین عوامل بدبختی ماها همین نمایندگان ناشایست و نا قابل ما هستن که مارو به این بدبختی انداختن، چشماتو باز کن و فعالیت های این مجلسی ها رو تو چند سال اخیر بررسی کن تا بهتر این انسان های عجیب رو بشناسی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
5
با این ماجراهای تامین اختصاصی آدم باورش نمیشه بخاطر مردم سر بودجه دعوا باشه...
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
6
اگر روحانی مثل احمدی‌نژاد هفته‌ها صبر می‌کرد و بودجه را با تأخیر و در یک دفتر چهل‌برگ به مجلس می‌داد، این‌طوری نمایندگان محترم به فکر استعفا کردن نمی‌افتادند!
اگر احمدي در شرایط آقای روحانی بودند، لابد می‌گفتند بگذارید آن‌قدر استعفا بکنند تا استعفادان‌شان بترکد!
به هر حال الآن دو پرونده در مجلس هست که خیلی مهم است؛ یکی پرونده کارت‌های هدیه سازمان تأمین اجتماعی و دیگری همین بودجه. پس بهتر است به جای این‌که صدای کارت‌های هدیه بیرون بیاید، صدای استقلال و غیرت و شجاعت و جسارت نمایندگان از مجلس به گوش برسد
کرم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
5
این نماینده ها به دنبال منافع خودشان هستند اگر به فکر مردم هستند از حقوق میلیونی خودشان بگذرند واز همین الان به فکر دوره آینده نباشند اگر مدافع مردم خوزستان هستند چرا سال های گذشته که بودجه درسال بعدی تحویل مجلس می شد استعفا نمی دادند واز خوزستان ولرستان وکردستان دفاع نمی کردند لطفا سیاه بازی نکنید وکشور را به هم نزنید واز خدا بترسیدویک سال هم که شده برای رضای خدا کار کنیدبه خدا سوگند تاوان همه ی این بی عدالتی ها را خواهید داد.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
5
4
خوزستانی های عزیز وقتی آب زاینده روداصفهان به یزد وکرمان انتقال دادن واستان اصفهان درمعرض خوشکسالی وفاجعس به نظرشما چکاربایدکرد درثانی انتقال آب کارون مصوبه شورای عالی امنیت ملی ودرمراکزبالا تصمیم گیری شده پس ربطی به این دولت نداره واگه هزارسال اعتراض هم بکنیدبی فایدس یعنی نمایندگان خوزستان این چیزها را نمیدونن!!!!
عادل فرحانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
5
8
قابل توجه همه دوستان عزیز و به خصوص آنهایی که خوزستان نیستند!
1- اگر خوزستانی نیستی در مورد نفت خوزستان اظهار نظر ندهید ؛ اگر نفت ما بد است بروید و قالی خودتان ، زعفران تان را و گلیم ها و جاجیم هایتان را ببافید و با همان زندگی کنید و کاری به نفت خوزستان نداشته باشید!
2- در ثانی : کسی دنبالتان نفرستاده بود در زمان جنگ آن جلاد صدام و صدامیان! ما خوزستانیها می توانستیم از استان و کشور خودمان دفاع کنیم ، اما همه آنهایی که امدند به طمع بهشت آمدند! آری بهشت و لاغیر! هر کسی می خواهد قبول کند خواه قبول نکند!
3- امام (ره) فرمودند که خوزستان دینش را انقلاب ادا کرده است و لذا حق ماست که سهم ما از همه کشور بیشتر باشد، نموی خواهید بروید و آب معدتنی خودتان را بفروشید آن هم به ریال، ما نفتمان را به دلار می فروشیم؛ تازه کرم و بخشش ما خوزستانیها را ببین که نفتمان را با بکه های 200 لیتری می فروشیم اما شماها آب معدنی را در بطری های نیم لیتری می فروشید آن هم به قیمت چندقاز !
4- نفت و همه شرکتهای نفت متعلق به خوزستان و بس! هر کسی نمی خواهد این را قبول کند سرش را به هر دیواری که نزدیکش است بزند شاید از خواب غفلت بیدار شود و متوجه حرفهای من بشود!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
3
3
سلام دوستان نباید فراموش کنیم که استعفای دسته جمعی یک عمل ساختار شکنانه است و در واقع علیه چهارچوب های رسمی نظام جهت گیری می کنه . اعتراض به ارقام بودجه اولین باره که چنین شکلی به خودش می گیره. راه های قانونی همیشه بهتر جواب می ده . مگر موسوی و کروبی برای چی چند ساله تو حبس هستن . برای همین ساختارشکنی ها و نپذیرفتن راه های قانونیه دیگه .
syed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
2
8
سلام عجب راهكار بچه گانه اي براي خودمان اهالي خوزستان متاسفم نماينده اي كه بايد درمجلس نسبت به بودجه پيشنهاد استدلال ومنطق را براي متقاعد كردن ساير نمايندگان در كميسيونهاي مختلفي كه به رديفهاي بودجه انشاالله نگاه تخصص داشته باشند فرياد برمياوريم كه استعفا واستعفا به چي وكي هنوز بودجه اي تصويب نشده شما هنوز بررسي نكرده ايد هنوز خوداتون رايي نداده ايد دولت در تغييراتي كه شما تخصصي به آن بپردازيد حرفي براي گفتن نخواهد داشت واز همه مهمتر همان چيزي كه نوبخت گفتند استعفا وتهديد براي بودجه اي كه روي ميز خود مستعفي هاست چه معنا ومفهومي دارد راستي كا سوادنمايندگانمونو ميشه روي سايت خبري بزنيد من كه متوجه رفتار اين آقايان نشده وهزارتاسف ديگر كه شوراي شهر استان هم به تاسي از اين اهرم مقتدرانه استعفا تهديد كردند اي مردم خوزستان بادستان خودمان چه بر سرخودمان آورديم شهيدان جهان آرا وموسوي ها برخيزيد كه از ماست كه برماست وبه دادمردم غيور وقهرمان خوزستان ودر حق آنها دعا بفرماييد.
علیرضا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
2
من اصلا کاری به نیت نمایندگان خوزستانی ندارم ولی به نظر من دولت موفق دولتی که بتونه اکثر ذی نفعان سیاست های اجراییش را مجاب کنه که سیاستش نتیجه بخش است وگرنه کاری از پیش نمی بره.
این درست نیست که با طعنه زدن به همدیگه در رسانه ها تنش ها را افزایش بدید، دولت و مجلس باید با جلسه های مشترک به یک تصمیم میانه برسند، تصمیم برد برد. کشوری که نتونه در درون خودش سر یک مسئله ساده به اتقاق نظربرسه چطور می تونه در نظام بین الملل با کشورهایی که قطعا منافع مشترک کمتری بین آنها نسبت به منافعی که یک ملت با هم دارند، وجود دارد به توافق برسه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
4
نماينده مردم؟!!!
مایع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
4
بعد از این همه سال برای یک دفعه نماینده های خوزستان دارن برای استان خودشون تلاش می کنن که حق مردمشون رو بگیرن چرا بیشتر بودجه باید صرف استان های شمال وشمال شرقی بشه در صورتی که هشت سال زن بچه های ما زیر بمب های عراق بودن بعد منابع زیر پای مارو در می یارید وفقط الودگی وبیماری استخراج ان نسیب ما می شه اب استان ما رو که به ان نیاز داریم می خواین به استان اصفهان ویزد بدین درحالی بهترین خاک های کشور در جلگه ی خوزستان است .مردم خوزستان مردم شریفی هستن چون قبل انقلاب یکی از اباد ترین استان ها بودیم ولی بعد از انقلاب اوازگی جنگ روکشیدیم شهرهامون به طورکامل ازبین رفت تقریبا تمام خانواده های خوزستانی شهید دادن اما بعد از جنگ ماانتظار توجه داشتیم که فقط ددیدیم که حق مصلم استان ما داره تاراج می شه واتنگار نه انگار
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1
9
خوزستان تمام بودجه ای که بهش اختصاص داده میشه بودجه های کشوری و طرحهای ملی مثل هزینه در صنایع نفتی و سدسازیه که سودش مال کشوره و چیزی از اون عاید شهر ها و مردم خوزستان نمیشه، دوستان مدعی هم کافیه یه چرخ توی خوزستان بزنن تا حساب کار دستشون بیاد، هنوز آبادان و خرمشهر آثار جنگ زدگی توشون مشهوده، واقعآ درسته که فولاد خوزستان فروخته بشه و بودجش برای جاده تهران شمال و مترو پرند هزینه بشه در حالی که متروی اهواز بدلیل کمبود بودجه متوقف شده؟ اینکه توی دوره احمدی نژاد بعضی نمایندگان ساکت بودن اصلآ دلیل نمیشه الان هم بگیم چرا دارن حرف می زنن، همین آقای سید شریف حسینی نماینده اول اهوز بدلیل اعتراضاتی که داشت رد صلاحیت شد و در ساعات پایانی مجدد تایید صلاحیت شد.
یه دیالوگ توی فیلم ارتفاع پست بپد که خیلی خوب و باید تکرارش کنم:
یه جاش خانوم لیلا حاتمی به اون بسیجی که خیلی ادعای جنگ و جبهش میشد گفت: شما که خوزستانی نبودید جنگ که تموم شد رفتیت سر خونه زندگیتون، اما ما تازه بدبختیمون شروع شد، آب نبود، دارو نبود، همه جا خرابی بود، واقعآ بخاطر اینکه ۸ سال این استان کوبیده شد و خراب شد حقش نیست یه بودجه فقط برای بازسازی مناطق جنگ زدش اختصاص بدن؟ دقت کنید که ۳۰ سال از جنگ می گذره.
دیگه حرف از کارون و اینا نمیزنم که از حوصله جمع خارجه، ما مردم خوزستان با همه وجود از این کار نماینده ها حمایت میکنیم.
mehrdad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
2
6
پس این همه بمب وموشک خوردبه خوزستان چرا اباد نشدجرا اب درنیومد این همون ایده ی پهلوی که فقط تا136کیلومتری تهران توسعه پیدا کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
3
7
از اقای لاریجانی ریاست محترم مجلس تقاضا دارم با استعفای نمایندگان موافقت فرمایند
باور کنیر 1هفته نمیتوانند تحمل کنند وبا التماس برمیگردند
به هزار زحمت و...... تونانستند به مجلس راه پیدا کنند
حالا تهدید به استعفا میکنند
کاش در مقابل ان همه بی قانونی وتوهین واتهام وتهمت به مجلس ومجلسیان توسط احمدی نژاد ،این اقایان احساس وظیفه وتکلیف میکردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
2
7
وقتی همین نمایندگان از کارهای احمدی نژاد دفاع میکردند و تحریم را کاغذ پاره میخواندند باید فکر بودجه انقباضی رو هم میکردن.

فقط برای خوزستان و... هم نیست کلا بودجه انقباضی هستش
یادتان باشد کشور در شرایط عادی نیست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
3
ضمن اینکه استعفای نمایندگان یعنی عدم توانایی درتاثیر گذاری کارشناسی ومنطقی بر ساختار ،مفروظات ،سیاستها ومفروظات لایحه بودجه که منجر به نتایج وبرنامه ها میشود ، مستقل از استفاده های تبلیغاتی احتمالی این نمایندگان نکاتی نیز باید موردتوجه دولت عزیز ماقرارگیرد. ایران در موقعیت مهمی از نظر اختلاف بین اقوام واستانها وبهره مندی از امکانات کشور قرار گرفته است که هر زمان با یک عامل خود را نشان میدهد واین موضوع به نحو جدی وخاموش وحدت ومنافع ملی مارا در خطر قرار میدهد. این درست است که باید انتخاب بهینه انجام داد وکارهایی را که زودتر نتیجه میدهند به سرانجام رساند. اما بایذ توجه داشت که توسعه متوازن و حفظ رشد اقتصادی در کلیه بخشهای کشور نیز همانند حقوق شهروندی واحساس عدم تبعیض نیز برای تمام ایرانیان یک اصل ملی و انسانی است و باید اشتغال و درآمدزایی در همه بخشها متوازن باشد. خصوصا دولت باید در مناظقی که انگیزه سرمایه گذاران خصوصی وسودآوری آنها پایین است ،شاخص های ملی و حفظ اعتدال وعدالت و وضعیت معیشت واشتغال مردم را لحاظ کند . ضمنا اگر قرارباشد فقط کارهای دارای پیشرفت زیاد ملاک باشد همان افرادی که درسالهای گدشته با فشار وارتباط ناسالم خود در دولت قبلی وبده بستانها ، بعضی کارها را جهت حفظ جایگاه خود ومستقل از منافع کلان ملی جلو انداختند عملا برنده این بازی هستند و عملا منطق ونیاز کشور وشاخصهای توسعه نادیده گرفته میشود. بهتر است حداقل اصلاح طلبان که نگاه کلان و انسانی به همه کشور دارند وبا نادیده گرفتن حقوق اقلیتها و محرومین مخالفند وتوسعه متوازن را هم به لحاظ حوزه های کاری وهم مناظق جغرافیایی لازمه توسعه وپیشرفت کشور میدانند به ذور از تعصب دفاع از دولت وبا نقد کارشناسی همراهی کنند و با غفلت وبی جهت ، نظر مثبت مردم را در مناطق مختلف کشور نسبت به جریان اصلاحات ودولت عزیز خدشه دار ننمایند. ممکن است عواملی از دولت قبل از این طریق در سیستم دولت فعلی قصد ضایع کردن واز چشم انداختن اصلاح طلبان را داشته باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
2
9
این اساتید در دوران احمدی نزاد کجا بودند؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
3
به خیلی چیزها میشه اعتراض و قهر کرد مثلا سرعت اینرنت و... انها هم که نماینده مردم هستن باید به خواسته های مردم رسیدگی کنن
سبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
6
با پول زیاد که یک بچه دوم ابتدایی هم میتونه نمایندگی کنه .نماینده اونه که در شرایط سخت به مردمش کمک کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
چرا این هحرف رو به روحانی نمیزنین
مرد اونه که در شرایط سخت به مردمش کمک کنه
مرگ خوبه برا همسایه ؟؟؟؟؟!!!!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
10
دست شما درد نكند نمايندگان محترم ملت ؟ خوب مردم ايران اسلامي را بجان همديگر انداختيد .كامنتها را بخوانيد تا عمق فاجعه را بدانيد شما براي انتخاب شدن در دوره بعد بد روشي را انتخاب كرديد خدا شما را نيامرزد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
14
7
خوزستانی عزیز شماکه ادعا بر تامین شدن بودجه ایران از نفت خوزستان رادارید پس باید در8سال دفاع مقدس هم خوزستان را خود نگه می داشتید نه اینکه روانه تهران می شدین وترک ولر کرد وگیلکی و..... جان به خوزستان میدادنند همین که بهتر نماینده گان شما بخاطر زیاده خواهی استعفا دهند هر چه این استعفا ها الکی وسیاسی است بای گول دادن من وتو
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
حاشا به غیرتت اولین کسانیکه به خوزستان کمک کردن و مقاومت کردن ئما مردم خوزستان بودیم
نظرات بینندگان