arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

حسن روحانی: پس از حادثه شین​آباد، مسئولان باید از کل ملت ایران، عذرخواهی می‌کردند، نه آنکه به دنبال مقصر و رفع مسئولیت باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه درصدی از اتفاق دلخراش مدرسه شین​آباد، هیچگاه نباید تکرار شود، خواستار تخصیص بودجه مناسب برای نوسازی مدارس شد.
به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني، در ديدار با تعدادي از معلمان و فرهنگيان، بر ضرورت تمركز بيشتر بودجه‌‌هاي آموزشي، تربيتي و فرهنگي در مدارس كشور تأكيد كرد.
رئيس مركز تحقيقات استرات‍ژيك، در ادامه با بيان اينكه وضعيت مدارس بايد به گونه‌اي باشد كه معلم و دانش‌آموز، از فضاي آن لذت ببرند و حس كنند شأن آنها رعايت شده است، بر ضرورت نوسازي مدارس از نظر ساختماني، محيط ورزش و تفريح و تجهيزات و امكانات تأكيد كرد و گفت: «متأسفانه در سال گذشته شاهد يكي از دردناكترين حوادث اين كشور بوديم؛ دانش‌آموزان زيادي در روستاي شين‌آباد پيرانشهر به واسطه كمبود و نقص امكانات كشته و زخمي شدند، شادي و نشاط كودكانه‌شان، به تلخي گراييد و دل ميليون‌ها ايراني باغيرت را به درد آورد. واقعه دلخراشي كه جاي هيچ توجيهي از سوي مسئولان نداشت و براي آن بايد از كل ملت ايران، عذرخواهي مي‌كردند، نه آنكه به دنبال مقصر و رفع مسئوليت باشند.»
در اين ديدار، روحاني با اشاره به موضوع چند شغله بودن تعداد زيادي از معلمان مقاطع مختلف تحصيلي، به جهت افزايش هزينه‌‌‌هاي زندگي و تورم موجود و لزوم سلامت جسمي و روحي آنان گفت: «معلمي شغلي تمام‌وقت و بسيار حساس است و يك معلم به طور مرتب بايد خود را از جهات مختلف جسمي، روحي و رواني براي آموزش و تربيت نسل آينده كشور آماده كند؛ به همين منظور، معلمان بايد از آرامش دروني و نشاط كافي برخوردار باشند. اگر معلمي همواره دغدغه نان شب را داشته باشد و از نظر مالي تحت فشار برای تهيه مايحتاج اوليه‌اش باشد،‌ نمي‌توان از او انتظار داشت كه بتواند دانش خود را به درستي به دانش‌آموزان انتقال داده و اثر تربيتي مطلوبي را بر جاي گذارد. لذا رسيدگي به وضع معلمان و برآوردن انتظارات به حق آنها، نه تنها كوششي براي ارتقاء زندگي اين گروه زحمتكش است، بلكه سرمايه‌گذاري‌ بسيار حياتي و بنيادين در جهت رشد و توسعه كشور به حساب آمده و این وظيفه اصلي همه دولت‌ها محسوب مي‌شود.»
رئيس كميسيون سياسي - اجتماعي مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تأكيد بر اينكه امكان توسعه پايدار و همه‌جانبه كشور وجود ندارد مگر آنكه به سرمايه انساني كشور، توجه كافي شود، گفت: «دولت وظيفه دارد تمام امكانات كشور را در جهت رشد و توسعه منابع انساني به كار گيرد و در اين راه، مدارس از جايگاه ويژه‌اي برخوردارند. به همين منظور بايد برنامه‌‌هاي فرهنگي و آموزشي كشور، مبتني بر مدارس را تقويت كرد تا با انتقال تجارب، ميراث فرهنگي، دانش و آموزه‌هاي تربيتي، اخلاقي و ديني، از طريق مدارس، به برخي از آشفتگي‌هاي فرهنگي،‌ آموزشي و علمي پايان داد. در اين فرايند، قطعاً نقش معلمان بسيار پررنگ و مهم است؛ از فرايندهاي آموزشي و تربيتي برنامه‌ريزي شده و هدفمند معلمان آزادانديش و خلاق و نظام آموزشي مناسب، مي‌توان انتظار برون‌دادي مناسب و افرادي خلاق، آزادانديش و با اخلاق داشت.»
نظرات بینندگان