arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۱

سفر در نوروز 25 درصد رشد می‌کند/نگران گرانی نیستیم

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: ما نگران گرانی‌ها نیستیم، مطمئنم نوروز امسال از رشد 25 درصدی سفر نسبت به سال گذشته برخوردار می‌شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: محمدحسین فرمهینی فراهانی گفت: سفر یکی از آموزه‌های دینی مردم است، و در نوروز، مردم با سفر و صله‌ی رحم، یکی از مهم‌ترین اصول شرعی خود را بجا می‌آورند. شاید تنها تفاوت ایرانی‌ها با مردم دیگر نقاط دنیا، انجام مسافرت و بجا آوردن صله‌ی رحم باشد که نوروز بهانه‌ای خوب برای این کار است.

وی با تأکید بر این‌که همه‌ی ارگان‌ها و نهادهای دولتی برای رونق سفر، توسط ستاد تسهیلات سفر استان‌ها بسیج شده‌اند، اظهار کرد: با معرفی جاذبه‌های گردشگری و ارائه‌ی تخفیف‌های مناسب می‌توانیم رونق گردشگری و جذب گردشگر را در نوروز در استان تهران و دیگر شهرها داشته باشیم.

او تأکید کرد: مردم همیشه سفر را در سبد خانوار دارند و به نظر می‌رسد با تبلیغات انجام‌شده و بررسی نیاز مسافران، درخواست‌ها برای سفر افزایش می‌یابد. به همین دلیل به‌دنبال یک‌سویه کردن خدمات نهادها و سازمان‌های متولی هستیم.

وی مطرح کردن بحث «سفر مهر» توسط رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - محمدشریف ملک‌زاده - در چند ماه پیش را اقدامی مناسب در این زمینه دانست و بیان کرد: همسان کردن بخش خصوصی و دولتی برای سفرهای نوروزی، در گردشگری تأثیرگذار است. همچنین با یکسان‌سازی نوع خدمات گردشگران در مراکز اقامتی و پذیرایی زیر نظر بخش خصوصی و دولتی، سفر رونق و جایگاه خاص خود را میان مردم حفظ می‌کند.

فراهانی با اشاره به این‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر حضور گردشگران خارجی در ایران در نوروز حساب باز نکرده است، گفت: استان تهران در نوروز با حضور گردشگران داخلی رونق خود را خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تخفیف 40 درصدی هتل‌ها و 20 درصدی مهمان‌پذیرها در استان تهران را راهکاری دیگر برای جذب گردشگر دانست.
نظرات بینندگان