arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

بحرینی‌ها در حال مذاکره برای خرید «آث میلان»

یک شرکت سهامی خاص مستقر در بحرین در حال مذاکره جدی برای خرید تیم فوتبال «آث میلان» ایتالیا است. این شرکت می‌خواهد با خرید قهرمان هفت دوره باشگاه‌های اروپا، نخستین سرمایه‌گذار خاورمیانه‌ای در لیگ فوتبال ایتالیا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شرکت سهامی خاص مستقر در بحرین در حال مذاکره جدی برای خرید تیم فوتبال «آث میلان» ایتالیا است.

به گفته یک منبع مطلع، این شرکت می‌خواهد با خرید قهرمان هفت دوره باشگاه‌های اروپا، نخستین سرمایه‌گذار خاورمیانه‌ای در لیگ فوتبال ایتالیا باشد.

این منبع به شرط عدم افشای نام خود به آسوشیتدپرس گفت که شرکت «اینوِست‌کورپ» قصد دارد این باشگاه ایتالیایی را به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار بخرد.

آث میلان پس از این که مالک سابق چینی این تیم نتوانست در سال ۲۰۱۸ بخشی از وام خود را بازپرداخت کند، در اختیار شرکت آمریکایی «الیوت» قرار گرفت. این شرکت بارها از تمایل خود برای فروش این تیم‌ خبر داده است.

اینوست‌کورپ در سال ۱۹۸۲ در بحرین تأسیس شد و سال گذشته پس از نزدیک به چهار دهه از بازار بورس این کشور خارج شد تا فعالیت‌های اقتصادی خود را به صورت جهانی ادامه دهد.

به گفته منبع خبری آسوشیتدپرس، محمد الاردحی، مدیر اجرایی شرکت، در این مذاکرات حضور داشته است.

ارزش دارایی‌های اینوست‌کورپ با دفاتری در خاورمیانه، آمریکا، اروپا، و آسیا بیش از ۳۷ میلیارد دلار است که شامل شرکت‌ها، املاک، مستغلات، و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.

مذاکره برای خرید آث میلان در حالی انجام می‌شود که این تیم فعلا صدرنشین لیگ ایتالیا است و از شانس زیادی برای کسب نخستین عنوان قهرمانی خود از سال ۲۰۱۱ برخوردار است.

آث میلان از پرافتخارترین باشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شود و تاکنون هجده بار قهرمان لیگ فوتبال این کشور شده است.

این تیم همراه با اینترمیلان برای بازی‌های خانگی خود از ورزشگاه «سن سیرو» استفاده می‌کنند ولی هر دو باشگاه میلانی به دنبال ساخت یک ورزشگاه مشترک جدید هستند.

آث میلان امیدوار است که با کمک یک سرمایه‌گذار بزرگ بار دیگر به قله فوتبال اروپا بازگردد و پس از سال‌ها قهرمان جام باشگاه‌های این قاره شود.

براساس آمار موجود، آث میلان در سال مالی گذشته، منتهی به ژوئن ۲۰۲۱ حدود صد میلیون یورو بدهی داشته است.

حضور مالکانی از خاورمیانه در فوتبال اروپا پدیده تازه‌ای نیست و تیم‌های منچسترسیتی، پاریس سن‌ژرمن، و نیوکاسل با سرمایه‌گذارانی از ابوظبی، قطر، و عربستان سعودی اداره می‌شوند.

نظرات بینندگان