arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۱۴ دی ۱۴۰۳

امام جمعه کرج باز هم به پزشکیان حمله کرد

حسینی همدانی، امام جمعه کرج گفت: تنها راه حفظ و صیانت از مقوله عرفی، عقلی و شرعی حجاب، اجرای قانون و تعلل در اجرای قانون خسارت‌بار است. متأسفانه قانون جدید دستور اجرا نمی‌گیرد و قانون قبل هم اجرا نمی‌شود. تعلل‌کنندگان از نقشه‌های شوم دشمن مطلع هستند و باید پاسخگوی امروز و فردا باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: امام جمعه کرج گفت: تنها راه حفظ و صیانت از مقوله عرفی، عقلی و شرعی حجاب، اجرای قانون و تعلل در اجرای قانون خسارت‌بار است. متأسفانه قانون جدید دستور اجرا نمی‌گیرد و قانون قبل هم اجرا نمی‌شود. تعلل‌کنندگان از نقشه‌های شوم دشمن مطلع هستند و باید پاسخگوی امروز و فردا باشند.
 
 آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ دی ماه کرج گفت: ۱۷ دی ماه روز مقابله رضان خان بی سواد و قلدر با فرهنگ ایرانی و اسلامی است که دستور منع حجاب را صادر کرد.
 
وی با بیان اینکه حجاب در فرهنگ ایرانی بوده است، گفت: بر خلاف زنان عرب که قبل از اسلام بی حجاب بودند؛ زنان ایرانی قبل از اسلام حجاب داشتند. رضاخان اسیر سیاست‌های استعماری بود و با سفر به ترکیه تحت تأثیر شدید بی دینی آتاتورک قرار گرفت و خودش هم که پایه‌های دینی محکمی نداشت تظاهرات دینی را کنار گذاشت و منکر همه چیز شد و به اسم آزادی و پیشرفت ایران خواست حجاب را حذف کند ولی نتوانست.
 
امام جمعه کرج ادامه داد: درباره اینکه حجاب مانع رشد و ترقی خانم‌ها نیست مکرر صحبت کرده‌ام. مسأله حذف حجاب منحصر به رضاخان نمی‌شود. او مفلوکی بود که تن به خواسته استعمار داد که می‌خواستند تشیع را نابود کنند. بهائیت اولین گروهی بودند که طرح استعماری ضد حجاب را بر عهده داشتند و در زمان مشروطه این موضوع سرعت گرفت ولی با مخالفت روحانیون و مردم پیش نرفت.
 
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: گروه بعدی که با حجاب ستیزه داشتند؛ روشنفکرانی مثل تقی‌زاده و آخوندزاده بودند که تلاش می‌کردند جامعه ایران را کاملاً غربی کنند. این گروه با راه‌اندازی کانون‌هایی چون کانون ایران جوان و کانون ایران نو توسط تیمورتاش به حجاب می‌تاختند. باشگاه‌هایی هم برای ایجاد فساد راه انداخته بودند.
 
وی افزود: تعدادی روشنفکر مسلک علیه حجاب و عفاف به ویژه چادر شعر می‌گفتند. اینها اقداماتی بود که قبل روی کار آمدن آن قزاق بی سواد انجام می‌شد. در آن دوره گفتند باید یک فرد نظامی قلدر که با مبانی تشیع سر و کار ندارد را سر کار بیاورند.
 
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: ۵۰ سال سیاست حجاب ستیزی در کشور دنبال شد. یکی از ترفندهای آنان این بود که بخشنامه صادر و اعلام کردند زنان معروفه معلوم‌الحال‌ حق کشف حجاب ندارند و حتما باید با چادر به خیابان بروند. علت هم این بود تا افراد عادی برای اینکه بگویند ما جزو فواحش نیستیم چادر را بردارند.
 
نماینده ولی فقیه در البرز گفت: این روند ادامه داشت تا به دوران انقلاب رسیدیم. همین قلدری‌ها را به صورت نرم دنبال کردند. تلاش می‌کردند فضا را هم سیاسی کنند. دولت‌ها در این دوران به تذکرات امامین انقلاب کم‌توجهی کردند و کم‌کم بی‌توجهی بیشتر شد و سیاست پنهان ضدیت با حجاب و عفاف توسط فمنیست‌های نفوذی دنبال می‌شد. برخی دولت‌ها هم به لیبرالیسم فرهنگی مبتلا بودند و در برخی دولت‌ها هم سند ۲۰۳۰ که باعث وابستگی شدید کشور و از دست رفتن استقلال فرهنگی کشور می‌شد، به جریان افتاد. مواردی چون "نه به حجاب اجباری"، "آزادی‌های یواشکی"، "چهارشنبه‌های سفید" و "دختران خیابان انقلاب" را هم از داخل و خارج دنبال کردند و می‌کنند.
 
وی ادامه داد: شروع این جریان با محوریت بهاییت بوده و برخی هنوز هم به دنبال آن هستند و در هر نوبت، گروهی و برخی چهره‌ها را هم به کار می‌گیرند.
 
امام جمعه کرج افزود: تنها راه حفظ و صیانت از این مقوله عرفی، عقلی و شرعی، اجرای قانون و تعلل در اجرای قانون خسارت‌بار است. متأسفانه قانون جدید دستور اجرا نمی‌گیرد و قانون قبل هم اجرا نمی‌شود. تعلل‌کنندگان از نقشه‌های شوم دشمن مطلع هستند و باید پاسخگوی امروز و فردا باشند.
 
وی در ادامه خطبه‌های امروز، به حضور کارتر در ایران در ۱۰ دی ۱۳۵۶ اشاره کرد و گفت: کارتر چند روز پیش و در سالروز همان روزی که به ایران سفر کرد؛ مُرد. کارتر در آن ضیافت مشهور خیلی از شاه تعریف کرد. نظام فاسد و مفسد پهلوی از ۲۸ مرداد و ۱۵ خرداد سه راهبرد مبارزه با مذهب، مبارزه با مرجعیت و مبارزه با حرکت‌های مردمی را به کار گرفته بود. شاه بعد از تعریف‌های کارتر، در سرکوب مخالفان شجاع‌تر شد و دستور داد در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای علیه مذهب، مرجعیت و امام(ره) نوشته شود. بعد از آن در ۱۹ دی مردم قم قیام کردند و این حرکت آغاز تحول اساسی در نظام سیاسی و پیروزی انقلاب شد.
 
وی افزود: ۱۹ دی اختناق آن دوران را از بین برد، مردم را منسجم کرد، موجی درست کرد که در بهمن‌ماه مردم به پیروی رسیدند. آن روز نشانه قدرت مرجعیت شیعه و سرمایه اجتماعی که دارد، بود. ۱۹ دی نفود امام(ره) را بیشتر کرد و نشان داد پیوند مردم با مرجعیت پیوند عمیقی است. چهره واقعی و ضدمردمی رژیم منحوس را برملا کرد و  نشان داد که نه شاه و نه سران آمریکا هیچ اعتقادی به حقوق بشر، دموکراسی و آزادی مردم ندارند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مردم در طول این سال‌ها، سختی‌ها را که بخشی از آن به خاطر سیاست‌های استکبار است را تحمل کرده‌اند و به فضل الهی تا ظهور حضرت مهدی(عج)، با قدرت و صلابت ادامه خواهند داد.
 
وی به سالگشت شهادت امیرکبیر هم اشاره کرد و گفت: او دارای برنامه بود. به توسعه صنعت و کشاورزی اهمیت می‌داد. مالیات کشاورزی را کم کرد. روابط با روس و انگلیس را محدود و روابط با کشورهای دیگر را تنظیم کرد. نظم در امور را برقرار و نظارت مستمر و دقیقی بر کارگزاران داشت. به خاطر همین اقدامات است که هیچ کس او را فراموش نمی‌کند.
 
امام جمعه کرج در ادامه گفت: رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود درباره گزینش صحبت کرد اما در مقام عمل در استان‌ها جور دیگری عمل می‌شود. در البرز در چند روز اخیر این کسانی که مشغول کار درست بودند به چه بهانه‌ای و به چه دلیلی برداشته شدند؟ چرا کسانی که دست چندم هستند و نقشی در این استان ندارند باید تصمیم بگیرند و فشار بیاورند. استاندار معرفی کرده‌اید، با تلاش مشغول کار است. چرا باید در انتخاب افراد، دیگران برای او نقشی ایفا کنند و برای او سنگ‌اندازی کنند که نتواند کار انجام دهد؟ برخی مطالبی به گوش می‌رسد که با آن حرف‌هایی که زده می‌شود تطابق ندارد.
 
وی در پایان خطاب به دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم، گفت: برخی مواقع مسئولین و غیرمسئولین حرف‌هایی می‌زنند و آماری از دولت قبل، دولت‌های قبل و از وضع موجود می‌دهند که این حرف‌ها بر ذهن و فکر مردم اثر عکس می‌گذارد. باید حرف خود را اثبات کنند. نگذارند فضای عمومی با این حرف‌ها مشوش شود. نمی‌شود در روزنامه و فضای مجازی هر کس هر مطلبی را خواست، بگوید. باید ادله بیاورد. این‌ها را بخواهید؛ آماری می‌دهند که ذهن مردم نسبت به گذشته و حال از بین می‌رود، تذکر باید داده شود اگر لازم شد برخورد شود.
نظرات بینندگان