arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

فیروزپور با شکست قاطع آمریکا قهرمان کشتی امیدهای جهان شد

نماینده ورن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی به مدال کشتی آزاد امیدهای جهان دست یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نماینده ورن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی به مدال کشتی آزاد امیدهای جهان دست یافت.

در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان در آلبانی، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید و ابراهیم خواری در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری در دیدار رده بندی مقابل میکائیلیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

خواری پیش از این روز گذشته(جمعه) در دور نخست ۱۰ بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی سپس ۱۲ بر ۱ آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و در دور سوم نیز مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید اما در نیمه نهایی ۱۲ بر ۲ مغلوب بشیر ماگمدوف قهرمان سال گذشته از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در دیدار فینال مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.

فیروزپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۳ بر ۱ آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم نیز ۳ بر ۱ از سد گیوی بلیاتزه از یونان گذشت و در نیمه نهایی نیز ۸ بر ۲ فاتح آلتونباش از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

فیروزپور دو طلای زیر ۲۳ سال و دو طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد.

در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست، امیررضا معصومی آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای سنگین وزن به میدان می رود.

نظرات بینندگان