arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

ساکنان یکی از شهرهای فرانسه به طور رایگان به چت‌ جی‌پی‌تی پریمیوم دسترسی پیدا می‌کنند

شهری در فرانسه اعلام کرده است که دسترسی به چت جی‌پی‌تی پریمیوم را برای ۱۲ هزار سکنه خود رایگان می‌کند تا افراد مسن نیز بتوانند از خدمات دیجیتال بهره‌مند شوند. آیا این اقدام به آن‌ها در کنار آمدن با دنیای دیجیتال کمک خواهد کرد؟ به‌تازگی مقامات شهر آرکشون در جنوب غربی فرانسه اعلام کردند که ساکنان این شهر می‌توانند به‌صورت رایگان از چت‌ جی‌پی‌تی پریمیوم استفاده کنند. آنها می‌گویند این اقدام با هدف تسهیل دسترسی جمعیت عمدتاً مسن این منطقه به اطلاعات شهری و ارتقاء سواد دیجیتال آن‌ها صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهری در فرانسه اعلام کرده است که دسترسی به چت جی‌پی‌تی پریمیوم را برای ۱۲ هزار سکنه خود رایگان می‌کند تا افراد مسن نیز بتوانند از خدمات دیجیتال بهره‌مند شوند. آیا این اقدام به آن‌ها در کنار آمدن با دنیای دیجیتال کمک خواهد کرد؟
 
به‌تازگی مقامات شهر آرکشون در جنوب غربی فرانسه اعلام کردند که ساکنان این شهر می‌توانند به‌صورت رایگان از چت‌ جی‌پی‌تی پریمیوم استفاده کنند. آنها می‌گویند این اقدام با هدف تسهیل دسترسی جمعیت عمدتاً مسن این منطقه به اطلاعات شهری و ارتقاء سواد دیجیتال آن‌ها صورت گرفته است.
 
ایو فولون، شهردار این شهر و عضو حزب راست‌گرای جمهوری‌خواهان، هفته گذشته اعلام کرد که «سواد دیجیتال در زندگی روزمره ضروری است.» او همچنین توضیح داد که این شهر برای کمک به ساکنان در زمینه اطلاعات دیجیتال، افرادی را آموزش داده و اکنون تصمیم گرفته گامی فراتر برود و دسترسی به چت جی‌پی‌تی را برای تمام ساکنان خود رایگان کند.
 
بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری این شهر  بالای ۶۰ سال سن دارند و شهردار در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، آرکشون را «قدیمی‌ترین شهر فرانسه از نظر اجتماعی» خواند.
 
دسترسی به این سرویس از طریق وب‌سایت رسمی شهر آرکشون فراهم می‌شود. در این وب‌سایت، اطلاعاتی درباره کارهایی که این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد، از جمله دسترسی به اطلاعات شهرداری، ارائه شده است.
 
این چت‌بات بر اساس GPT-4، جدیدترین نسخه چت جی‌پی‌تی که تنها برای مشترکان پولی در دسترس است، طراحی شده و به‌طور خاص با استفاده از داده‌های محلی بهینه‌سازی شده است. مقامات شهری اعلام کردند که در روز ۲۵۰ کد دسترسی به این برنامه بین ساکنان توزیع می‌شود.
 
این شهر، واقع در سواحل اقیانوس اطلس و در نزدیکی بوردو، به دنبال آن است که امکان دسترسی به فناوری‌های دیجیتال را برای ساکنان خود آسان‌تر کند. در حال حاضر، بسیاری از خدمات اداری، از جمله امور مالیاتی، به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.
 
البته این طرح مخالفانی نیز دارد، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌هایی را مطرح کردند مبنی بر اینکه این شهر به جای انتخاب یک شرکت فرانسوی، یک شرکت آمریکایی را برای ارائه این خدمات انتخاب کرده است.
 
در حالی که دولت فرانسه به منظور مقابله با یک بحران مالی بزرگ در تلاش است تا هزینه‌ها را کاهش دهد، ایو فولون در گفت‌وگویی با رادیو فرانسه برآورد کرد که هزینه رایگان کردن استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در این شهر سالانه حدود ۱۰ هزار یورو خواهد بود.
 
از سوی دیگر، ابزارهای هوش مصنوعی به خاطر تولید اطلاعات نادرست و ارائه پاسخ‌های غیر واقعی که به عنوان «توهمات» شناخته می‌شوند، با انتقادات زیادی روبه‌رو شده‌اند.
 
به همین منظور این شهر قصد دارد دوره‌های آموزشی منظم را برای تضمین بهترین استفاده از این ابزار برگزار کند.
 
منبع: یورونیوز
نظرات بینندگان