arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

واشنگتن پست به یک نقل از یک منبع: وزیر خارجه آمریکا با مقامات اسرائیلی درباره پاسخ تل اویو به حمله موشکی ایران صحبت خواهد کرد/ بلینکن قصد دارد پیام واشنگتن مبنی بر جلوگیری از تشدید درگیری‌ها را به مقامات اسرائیلی منتقل کند

بلینکن با مقامات اسرائیلی درباره پاسخ تل اویو به حمله موشکی ایران صحبت خواهد کرد. مقامات اسرائیلی وعده داده‌اند که واکنش «قدرتمند» خواهند داشت که باعث نگرانی از احتمال حمله آنها به زیرساخت‌های نفتی، گازی یا هسته‌ای ایران شده است، که ممکن است اقتصاد جهانی را بی‌ثبات کند. بلینکن قصد دارد پیام ایالات متحده مبنی بر جلوگیری از تشدید درگیری‌ها را به مقامات اسرائیلی منتقل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه نوشت: در سفر خود به اسرائیل در روز سه‌شنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، قصد دارد هشدار خود را در مورد احتمال قطع کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل پیگیری کند. این خبر را یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، در ادامه این مطلب آمده: قطع کمک نظامی در صورتی رخ خواهد داد که اسرائیل دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را بهبود نبخشد.

این مقام که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، گفت بلینکن گام‌هایی که اسرائیل برای بهبود دسترسی کمک‌های بشردوستانه به غزه را پس از نامه‌ای که او و لوید آستین، وزیر دفاع، به مقامات اسرائیلی در این ماه، بررسی خواهد کرد. بلینکن همچنین قصد دارد درباره سایر اقداماتی که اسرائیل باید انجام دهد، گفتگو کند.

اسرائیل در ماه‌های اخیر به شدت کمک‌ها به غزه را محدود کرده است و این منجر به کاهش ۵۰ درصدی کمک‌ها شده است. بلینکن و آستین در نامه خود به این موضوع اشاره کرده بودند. 

قانون فدرال ایالات متحده الزام می‌کند که واشنگتن کمک‌های نظامی به کشور‌هایی که جریان کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده را مسدود می‌کنند، قطع کند.

اهداف دیگر بلینکن شامل بحث درباره پایان دادن به جنگ در غزه، بررسی یک راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان و ایجاد اجماع بر سر یک طرح اسرائیلی-عربی برای اداره غزه پس از پایان درگیری‌ها است.

به گفته منبع مذکور، در بحث لبنان، بلینکن قصد دارد به سمت یک راه‌حل دیپلماتیک حرکت کند. اهداف کلیدی شامل نحوه تقویت نیرو‌های مسلح لبنان، به‌عنوان یک وزنه تعادل مهم در برابر حزب‌الله، و تشویق پارلمان لبنان برای انتخاب یک رئیس‌جمهور جدید خواهد بود. 

بلینکن همچنین با مقامات اسرائیلی درباره پاسخ تل اویو به حمله موشکی ایران صحبت خواهد کرد. مقامات اسرائیلی وعده داده‌اند که واکنش «قدرتمند» خواهند داشت که باعث نگرانی از احتمال حمله آنها به زیرساخت‌های نفتی، گازی یا هسته‌ای ایران شده است، که ممکن است اقتصاد جهانی را بی‌ثبات کند. بلینکن قصد دارد پیام ایالات متحده مبنی بر جلوگیری از تشدید درگیری‌ها را به مقامات اسرائیلی منتقل کند.

نظرات بینندگان