arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

عضو شورای شهر تهران: فعالیت کارخانه سیمان تهران باید سریع متوقف شود / این کارخانه ها نه تنها از لحاظ آلودگی هوا بلکه از منظر منابع طبیعی نیز شهر ری را تحت تأثیر قرار داده؛ روز به روز از میزان صخره‌های کوه ری کاسته می‌شود

عضو شورای شهر تهران گفت: کارخانه سیمان تهران نه تنها از لحاظ آلودگی هوا بلکه از منظر منابع طبیعی نیز شهر ری را تحت تأثیر قرار داده و روز به روز از میزان صخره‌های کوه ری کاسته می‌شود، لذا فعالیت کارخانه آلاینده سیمان تهران هرچه سریع‌تر باید متوقف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: عضو شورای شهر تهران گفت: کارخانه سیمان تهران نه تنها از لحاظ آلودگی هوا بلکه از منظر منابع طبیعی نیز شهر ری را تحت تأثیر قرار داده و روز به روز از میزان صخره‌های کوه ری کاسته می‌شود، لذا فعالیت کارخانه آلاینده سیمان تهران هرچه سریع‌تر باید متوقف شود.
 
احمد صادقی، با اشاره به آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان تهران که بخشی از مناطق شهرری را فرا‌می‌گیرد، گفت: نسبت به آلودگی کارخانه سیمان همواره معترض هستیم و هرگاه که اعتراض خود را اعلام کردیم، از سوی متولیان پاسخی مبنی بر نبود آلودگی در کارخانه و رعایت فیلتراسیون دریافت کردیم، اما همچنان اهالی اطراف کارخانه از آلودگی‌ها شکایت دارند.
 
وی افزود: گلایه مردم همچنان پابرجاست و متأسفانه باوجود تذکرات و پیگیری‌ها این مجموعه همچنان به فعالیت آلاینده خود ادامه می‌دهد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری، شمیرانات و تجریش گفت: کارخانه سیمان تهران نه تنها از لحاظ آلودگی هوا، بلکه از منظر منابع طبیعی نیز شهر ری را تحت تأثیر قرار داده و روز به روز از میزان صخره‌های کوه ری و بی‌بی‌شهربانو کاسته می‌شود.
 
صادقی تصریح کرد: بر اثر برداشت‌های بی‌رویه کارخانه سیمان تهران از کوه ری اکوسیستم منطقه در حال تغییر است و هر روز رشته کوه‌های منطقه آب می‌رود.
 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت این کارخانه آلاینده باید هرچه سریع‌تر متوقف شود، گفت: این توقف از سال‌های پیش باید انجام می‌شد، اما تا امروز ادامه دارد و این مجموعه همچنان به کار خود که آسیب زدن به محیط زیست و منابع طبیعی منطقه و آلودگی هواست، ادامه می‌دهد.
 
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: هرچه زودتر به فعالیت این کارخانه مخرب پایان داده شود، رضایتمندی مردم نیز بیشتر خواهد شد.
نظرات بینندگان