arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

یدیعوت احارانوت: حمله موشکی ایران ۵۳ میلیون دلار خسارت به جا گذاشت

روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی نوشت که حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل خسارتی بالغ بر ۵۳ میلیون دلار در بخش‌های مختلف به جا گذاشت که به گفته این روزنامه، بیشترین میزان خسارت از زمان آغاز جنگ محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی نوشت که حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل خسارتی بالغ بر ۵۳ میلیون دلار در بخش‌های مختلف به جا گذاشت که به گفته این روزنامه، بیشترین میزان خسارت از زمان آغاز جنگ محسوب می‌شود.

این روزنامه بر اساس داده‌های اخیر مالیات بر املاک اسرائیل نوشت که خسارت‌های ناشی از این حمله به اموال غیرنظامیان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون شکل (۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار) متغیر است.

به گفته این روزنامه، خسارات ناشی از اصابت موشک در نزدیکی مجتمع Sea & Son در ساحل شمال تل آویو تنها حدود 50 میلیون شیکل (13.5 میلیون دلار) برآورد شده است. همچنین خسارت شدیدی به رستوران‌ها و مغازه‌های لوکس از جمله رستوران ترکیز وارد شد که تقریباً این رستوران به طور کامل ویران شده است.

بنابراین گزارش، در همان منطقه حدود ۱۵۰ آپارتمان در مجتمع‌های مسکونی لوکس بر اثر اصابت موشک آسیب دیده‌اند.

این روزنامه ادامه داد: «خسارات زیادی در حدود ۱۰ مقر نظامی که موشک‌ها در آن‌ها فرود آمدند، به وجود آمده است؛ این خسارت‌ها تلفات جانی به دنبال نداشت؛ یکی از نقاط اصابت موشک در شهر هود هاشارون (بخشی از کلان‌شهر تل آویو) بود که حدود ۱۰۰ آپارتمان در آن آسیب دیدند».

نظرات بینندگان