arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳؛ از موج دوم عملیات اسرائیل در لبنان با انفجار هزاران دستگاه ارتباط بی‌سیم با حداقل ۱۴ شهید و فروش مخفیانه ۱۴ اثر از ۳۰ اثر تابلوی شهرداری در دبی تا انتصاب یک جوان اهل تسنن به استانداری کردستان بعداز ۴ دهه و آزادی فائزه هاشمی از زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
اطلاعاتی از پیجر‌های منفجرشده حزب‌الله
مقامات آمریکایی درباره انفجار پیجر‌ها در لبنان به نیویورک تایمز گفته اند تجهیزات ارتباطی حزب‌الله تایوانی است. این روزنامه آمریکایی می‌گوید در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر، پیجر‌ها پیامی دریافت کردند که به نظر می‌رسید از سوی رهبری حزب الله آمده، اما در عوض، این پیام، مواد منفجره را فعال کرد. در همین حال شرکت تایوانی گلد آپولو اعلام کرد دستگاه‌هایی که در لبنان منفجر شدند، نشان تجاری ما را دارند، اما تولید آن‌ها به صورت برون‌سپاری انجام شده است.
 
رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: شورای نگهبان لایحه حجاب را تایید کرده؛ باید ابلاغ شود
موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: لایحه عفاف و حجاب توسط شورای نگهبان تایید شده و باید ابلاغ شود.
 
تماس غیر مستقیم امریکا با ایران درباره انفجار پیجرها در لبنان
 واشنگتن‌پست نوشت: مقامات آمریکایی روز گذشته به‌طور غیرمستقیم با ایران در تماس بودند تا تأکید کنند که واشنگتن هیچ نقشی در حمله نداشته است.
 
پس از ۴۴ سال، یک جوان اهل تسنن، استاندار کردستان شد
فاطمه مهاجرانی سخنگوی از انتصاب استانداران  کردستان و  کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت: آقای آرش زره لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.
 
فروش مخفیانه ۱۴ اثر از ۳۰ اثر تابلوی شهرداری که از موزه امام علی خارج شدند در دبی
سازندگی نوشت: بنا بر اطلاعات سایت World art Dubai  تعداد ۱۴ اثر از ۳۰ اثر ارزشمند هنرمندان ایرانی که از موزه امام علی خارج شدند در کشور امارات و شهر دوبی فروخته شده‌اند و از ۱۶ اثر دیگر خبری نیست.
 
تکذیب شایعات منتشر شده در مورد وضعیت بینایی سفیر ایران در لبنان
سفارت ایران در لبنان اعلام کرد شایعات منتشرشده در مورد وضعیت جسمی و شرایط بینایی سفیر ایران در بیروت، عاری از صحت است. پیشتر روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود نوشته بود: شنیده‌ها حاکی از آن است برخلاف ادعاها مبنی بر آسیب دیدگی سطحی سفیر ایران در لبنان، صورت و چشم های او آسیب جدی دیده است.
 
اخراج و تعلیق حدود ۵۰ دانشجو در سه سال اخیر
معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از پرونده های دارای احکام انضباطی دانشجویان نداریم، گفت: دانشگاه ها به طور مستقل در این زمینه تصمیم گیری می کنند اما تا کنون حدود ۵۰ پرونده اخراجی یا تعلیقی از دانشجویان به وزارت علوم ارسال شده است که زیر ۵ نفر آنها حکم اخراج دارند.
 
زندگی سه میلیون نفر در تهران بر روی پهنه فرونشست
رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه نرخ فرونشست در تهران به ۲۰ سانتیمتر رسیده، گفت: سه میلیون نفر در تهران بر روی پهنه فرونشستی زندگی می‌کنند.
 
اعلام جرم دادستانی تهران علیه محمد مهاجری
قوه قضاییه می‌گوید پس از احضار محمد مهاجری در رابطه با خبر به کارگیری ۲۰۰ مشاور برای وزیر دولت سیزدهم به دادستانی تهران، منتشر کننده خبر برای ادعای خود «سند و ادله کافی» ارائه نکرده و به همین دلیل برای او پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
فائزه هاشمی از زندان آزاد شد
محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی اظهار کرد: «پیش از این با آزادی مشروط خانم فائزه هاشمی رفسنجانی مخالفت صورت گرفته بود، ولی امروز، رای دادگاه تجدیدنظر به ما ابلاغ شد که بنا بر آن، با آزادی خانم فائزه هاشمی موافقت صورت گرفت و او امروز عصر از زندان آزاد شد.»
 
موج دوم عملیات اسرائیل در لبنان با انفجار هزاران دستگاه ارتباط بی‌سیم مورد استفاده اعضای حزب‌الله و شهادت ۱۴ نفر
آکسیوس به نقل از دو منبع گفت: اسرائیل در موج دوم عملیات خود، هزاران دستگاه ارتباط بی‌سیم مورد استفاده اعضای حزب‌الله در لبنان را منفجر کرد. وزارت بهداشت لبنان گفت: شمار شهدای انفجارهای امروز به 14 شهید و بیش از 450 مجروح افزایش یافته است
نظرات بینندگان