arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

گزارش واشنگتن‌ پست درباره دومین مرد بلند قد جهان: مرتضی مهرزاد ستاره پارالمپیک پاریس است / او به دلیل نداشتن تخت مناسب در پاریس، روی زمین می‌خوابد / مهرزاد در نوجوانی در یک تصادف با دوچرخه آسیب دید و همین باعث کاهش رشد پای راست او و کوتاهتر شدن آن شد

واشنگتن پست با اشاره به نقش مرتضی مهرزاد در پیروزی‌های ایران، می‌نویسد که او به دلیل نداشتن تخت مناسب در پاریس، روی زمین می‌خوابد. به گزارش این نشریه، مرتضی مهرزاد سومین پارالمپیک خود را تجربه می‌کند و ورزشکاری خلوت‌گزین است که به ندرت با رسانه‌ها صحبت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه آمریکایی «واشنگتن‌ پست» روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور در گزارش مفصلی به معرفی مرتضی مهرزاد، بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران پرداخت.

به نوشته این نشریه، مرتضی مهرزاد ۲ متر و ۴۶ سانتی‌متری، دومین مرد بلند قد جهان است و با درخشش خود در ترکیب تیم ایران از ستاره‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود.

تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی مقابل اوکراین، برزیل، و آلمان، به مرحله نیمه‌ نهایی مسابقات پارالمپیک صعود کرد و از مدعیان کسب مدال طلا محسوب می‌شود.

واشنگتن پست با اشاره به نقش مرتضی مهرزاد در پیروزی‌های ایران، می‌نویسد که او به دلیل نداشتن تخت مناسب در پاریس، روی زمین می‌خوابد.

به گزارش این نشریه، مرتضی مهرزاد سومین پارالمپیک خود را تجربه می‌کند و ورزشکاری خلوت‌گزین است که به ندرت با رسانه‌ها صحبت می‌کند.

مرتضی مهرزاد به یک اختلال هورمونی نادر به نام «آکرومگالی»، که باعث ترشح بیش از حد هورمون رشد می‌شود، دچار است.

مرتضی مهرزاد در نوجوانی در یک تصادف با دوچرخه آسیب دید و همین باعث کاهش رشد پای راست او و کوتاهتر شدن آن در مقایسه با پای چپش شد.

مرتضی مهرزاد پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره افرادی با ناتوانی‌های جسمی صاحب استعدادهای خاص، توسط مربیان دعوت شد تا والیبال نشسته را امتحان کند.

او از یک دهه پیش به‌عضویت تیم ملی ایران درآمد و یکی از ارکان اصلی قهرمانی ایران در بازی‌های پارالمپیک و رقابت‌های جهانی در سال‌های اخیر است.
به گفته رقبای ایران، بازی مقابل مرتضی مهرزاد با توانایی زیاد او در حمله و دفاع، بسیار دشوار است.

کاروان ورزشی ایران با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی در والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو در این دوره پارالمپیک حضور دارد.

نظرات بینندگان