arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۶ شهریور ۱۳۸۰: محسن رضایی از عدم حمایت من در انتخابات از شمخانی گلایه کرد؛ تذکراتی درمورد اظهارات نادرستش دادم

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد.براى سرنوشت انقلاب، در صورت تداوم وضع فعلى دوم‌خردادى‌ها، ابراز نگرانى‌كرد و از عدم حمايت علنى رهبرى و من از آقاى [علی] شمخانى در انتخابات [ریاست‌ جمهوری]، گله‌كرد. من هم تذكراتى در مورد اظهارات نادرست او دادم.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۶ شهریور ۱۳۸۰: آقايان [علیرضا] پيروزمند و [محمدمهدی] ميرباقرى آمدند؛ برای دنبالة بحث جلسات سابق،در چگونگى جمع بين اسلام و مدرنيته‌كه توضيحات دادم. آقاى [شهریار] پرهيزكار،حافظ‌كل قرآن آمد.گفت، در سال 1371 در مسابقه [حفظ قرآن در] عربستان، اول شده و 55 هزار ريال سعودى جايزه‌گرفته است و آن را در اختيار فردي قرار داده كه [با آن پول] براى او كار كند؛ در بازپرداخت آن كوتاهى‌كرده است. منزلى در كرج دارد كه در اشغال مستأجراست. حال به خاطر مشكلات ناشى از آن، دچار بدهى و اضطراب شده است. براى وام، استمدادكرد.  
 
عصر آقاى [مرتضی] سرمدى، سفير ایران در لندن آمد.گزارشى از وضع بريتانيا و سياست‌هاى وابسته به آمريكا و توجه اخير آنها به اروپا و علاقه انگليس به حضور در بخش انرژى در ايران داد.  
 
آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد.براى سرنوشت انقلاب، در صورت تداوم وضع فعلى دوم‌خردادى‌ها، ابراز نگرانى‌كرد و از عدم حمايت علنى رهبرى و من از آقاى [علی] شمخانى در انتخابات [ریاست‌ جمهوری]، گله‌كرد. من هم تذكراتى در مورد اظهارات نادرست او دادم.  
 
شب، میهمان رهبرى بودم. دربارة مسایل مربوط به اجرای علنى مجازات‌ها و بيانيه نيروى انتظامى ‌گفتند، نظر مخالف يا موافقى نداده‌اند، تصميم خود قوه قضایيه و ناجا [ نیروی انتظامی] است. در مورد مديريت سازمان تبليغات [اسلامی] و خبرگزارى [جمهوری اسلامی (ایرنا)] و سازمان [فرهنگ و] ارتباطات [اسلامی]، صحبت شد و بحث اساسى، دربارة نگرانى‌هايى‌كه براى آينده انقلاب پيش‌آمده بود. در مورد راهكارهاى علاج مذاكره شد. 
 
موج محكوميت اسرایيل به خاطر ترور آقاى ابوعلى مصطفى، دبيركل جبهه خلق براى آزادى فلسطين وسيع است و اسرایيل، بیت‌جالا، [در استان بیت‌لحم] را هم اشغال‌كرده است.
نظرات بینندگان