arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
محمد علی یوسفی‌زاده، کارشناس حوزه فناوری ارتباطات در گفت‌وگو با «انتخاب»:

سیستم‌های آنتن دهی موبایل با برق کار می‌کنند که با قطعی برق، باتری‌ها از کار می‌افتند / این باتری‌ها حدوداً دو ساعت جواب می‌دهد؛ با توجه به کمبود برق، باتری‌ها شارژ نمی‌شوند / وقتی درآمد اپراتور پایین است، برای آن‌ها نمی‌صرفد که سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند

محمد علی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک و کارشناس حوزه فناوری، درباره چالش‌های آنتن دهی در روز‌های اخیر گفت: مقدار باتری که برای سایت‌ها از سوی اپراتور گذاشته می‌شود، برای ساعات مشخصی و حدوداً دو ساعت است و با توجه به کمبود برق، یا نزدیک شدن زمان قطع برق، باتری‌ها شارژ نمی‌شوند. سیستم‌های آنتن دهی با برق مستقیم کار می‌کنند و باتری هم جایگزین آن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها با قطع برق، آنتن دهی موبایل و دسترسی به اینترنت هم مشکل شده و یا بعضا به طور کامل قطع می‌شود. تداوم این مسأله در هفته‌های اخیر از جمله در کلانشهر‌های تهران و اصفهان، نارضایتی کاربران اینترنت را به دنبال داشته است.

محمد علی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک و کارشناس حوزه فناوری، درباره چالش‌های آنتن دهی در روز‌های اخیر به «انتخاب» گفت: مقدار باتری که برای سایت‌ها از سوی اپراتور گذاشته می‌شود، برای ساعات مشخصی و حدوداً دو ساعت است و با توجه به کمبود برق، یا نزدیک شدن زمان قطع برق، باتری‌ها شارژ نمی‌شوند. سیستم‌های آنتن دهی با برق مستقیم کار می‌کنند و باتری هم جایگزین آن است.

وی در رابطه با لزوم توسعه آنتن دهی توسط اپراتور‌ها بیان کرد: راهکار‌های جایگزین مسائل اقتصادی دارد. اگر قرار باشد یک باتری 6 ساعت جواب دهد، فقط با افزایش میزان باتری مشکل حل نمی‌شود. وقتی درآمد اپراتور و درامد پایین است، اپراتور‌ها عملیات‌های اولیه را به سختی انجام می‌دهند. در نتیجه برای اپراتور نمی‌صرفد که سرمایه‌گذاری بیشتری برای این کار انجام دهد.

او افزود: وزارت ارتباطات ارتباطی با این موضوع ندارد و ناظر شاخص کیفیت است. وزارت ارتباطات هم گله‌مند است و اپراتور‌ها را جریمه می‌کند.

یوسفی‌زاده درباره تفاوت ایران و کشور‌های توسعه یافته در حوزه آنتن دهی گفت: ساختار ایران در حوزه آنتن دهی استاندارد است اما مشکل کمبود برق است. در کشور‌های توسعه یافته اپراتور‌ها چون توانایی اقتصادی بیشتری دارند، باتری‌هایشان را توسعه می‌دهند و کمبود برق ندارند.

نظرات بینندگان