arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

ایمان خلیف؛ از فروش «نان» در کودکی تا کسب مدال طلا در «شهر نور»

ایمان خلیف، بوکسور زن الجزایری پس از سال‌ها نان فروشی در دوران کودکی و دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات و هزینه‌های ورزش حرفه‌ای، نشان طلای بوکس المپیک پاریس را به گردن آویخت. خلیف مسیر همواری برای ورزش حرفه‌ای نداشت، زیرا او ابتدا به دلیل عشقی که به فوتبال داشت کار خود را در «مستطیل سبز» آغاز کرد و سپس با توصیه‌ی یک مربی به دنیای بوکس روی آورد. خلیف برای تامین هزینه‌های خانواده و جلسات آموزشی و تمرینی چاره‌ای جز فروش نان و مواد قابل بازیافت پلاستیکی و آهنی در خیابان‌ها نداشت. به گفته عموی این ورزشکار 25 ساله، ایمان خلیف در کودکی گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کرد و امیدوارانه، ورزش‌های مختلف از جمله فوتبال و بوکس را دنبال می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ایمان خلیف، بوکسور زن الجزایری پس از سال‌ها نان فروشی در دوران کودکی و دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات و هزینه‌های ورزش حرفه‌ای، نشان طلای بوکس المپیک پاریس را به گردن آویخت.
 
خلیف مسیر همواری برای ورزش حرفه‌ای نداشت، زیرا او ابتدا به دلیل عشقی که به فوتبال داشت کار خود را در «مستطیل سبز» آغاز کرد و سپس با توصیه‌ی یک مربی‌ به دنیای بوکس روی آورد. خلیف برای تامین هزینه‌های خانواده‌ و جلسات آموزشی و تمرینی چاره‌ای جز فروش نان و مواد قابل بازیافت پلاستیکی و آهنی در خیابان‌ها نداشت.
 
دوران کودکی سخت
 
ایمان در محله‌ای فقیر بزرگ شده است و پیشتر از دشواری‌های دوران کودکی خود گفته بود.
 
به گفته عموی این ورزشکار 25 ساله، ایمان خلیف در کودکی گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کرد و امیدوارانه، ورزش‌های مختلف از جمله فوتبال و بوکس را دنبال می‌کرد.
 
مشکلات و دشواری‌های خلیف پس از اینکه سال گذشته به دلیل محرومیت او از حضور در دیدار پایانی مسابقات بوکس قهرمانی جهان ممانعت شد، آغاز شد؛ زیرا ایمان در آن زمان نمی‌توانست از خود دفاع کند.
 
به‌دنبال پیروزی ایمان خلیف مقابل آنجلا کارینی، نماینده ایتالیا در بازی‌های المپیک 2024، شایعاتی درباره جنسیت این بوکسور حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و از سوی بسیاری خبرگزاری‌ها و بوکسور ایتالیایی مورد هجمه‌های بی‌اساس قرار گرفت؛ هرچند که بوکسور ایتالیایی پس از آن از او عذرخواهی کرد.
 
برخی مدعی شدند ایمان خلیف مرد بوده و نباید در بخش زنان این مسابقات شرکت می‌کرد. تاکنون هیچ مدارکی درباره این ادعا منتشر نشده و کمیته بین‌المللی المپیک نیز این شایعات را تکذیب کرد.
 
خلیف در مصاحبه‌ای با روزنامه بریتانیایی «سان» فاش کرد که ورزش را از کودکی آغاز کرد و در اوایل فوتبالیست بود، زیرا پدرش عاشق این ورزش است. اما خلیف اعتراف کرد که یک مربی در مدرسه به او به دلیل فیزیک بدنی‌اش توصیه کرده بوکس حرفه‌ای را آغاز کند.
 
خلیف، دارنده مدال طلا اعتراف کرد که در سنین پایین برای ورزش کردن می‌بایست 15 کیلومتر راه می‌رفت و مجبور به فروش نان و مواد قابل بازیافت پلاستیکی و آهنی بود.
 
خلیف اکنون با غلبه بر چالش‌های چند روز گذشته و به‌رغم جنجال‌های پیرامون جنسیت او، نشان طلای مسابقات بوکس زنان در المپیک پاریس 2024 را با شکست بوکسور چینی به دست آورد.
نظرات بینندگان