arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۹ مرداد ۱۴۰۳؛ از واکنش ایران به اظهارات حماس مبنی بر انصراف از پاسخ به اسرائیل در صورت آتش‌بس تا پیام تازه امریکا به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
صحبت اذری جهرمی با دو تن از فرماندهان فراجا درباره برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان
محمدجواد آذری جهرمی نوشت: دیروز با دو‌ تن از فرماندهان فراجا در باب فیلم منتشر شده در فضای مجازی صحبت کردم. رویکرد آنها در خصوص این رخداد، خارج از قاعده بودن آن در اجرای قانون و تاکید بر نادرست بودن برخورد و ارجاع آن به بازرسی برای رسیدگی به تخلف مزبور بود.
 
یحیی السنوار: با ایران هرگز قطع رابطه نمی‌کنیم
یحیی السنوار، رهبر جدید حماس در واکنش به ادامه فشار فزاینده واشنگتن و تل آویو ضد مقاومت گفت: هیچ کس توانایی خلع سلاح ما را ندارد و مناسبات خود را با ایران هرگز قطع نخواهیم کرد.
 
درخواست اوکراین از مکزیک برای بازداشت پوتین
اوکراین از مکزیک درخواست کرد تا در صورت سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به این کشور آمریکای جنوبی، وی را بازداشت کند.
 
ثبت رکورد جدید تقاضای مصرف برق در کشور
تقاضای ٧٩ هزار و ٨٧٢ مگاواتی مصرف برق کشور در روز گذشته در کمال حیرت و ناباوری متخصصان صنعت برق نصابی عجیب را در تاریخ صنعت برق ایران بر جای گذاشت.
 
لیست وزرای پیشنهادی یکشنبه به مجلس می‌رود
معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد: روز یکشنبه لیست وزرای پیشنهادی را تقدیم مجلس خواهیم کرد.
 
تسنیم: خطیب، گزینه نهایی دولت جدید برای وزارت اطلاعات
تسنیم نوشت: یک منبع آگاه از انتخاب خطیب برای گزینه وزارت اطلاعات و عراقچی برای گزینه وزارت خارجه خبر داد.
 
برآورد‌های دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که احتمال حمله دوگانه از سوی ایران و حزب‌الله کاهش یافته
روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارونت نوشت: دستگاه‌های امنیتی نشان می‌دهد که احتمال حمله دوگانه از سوی ایران و حزب‌الله کاهش یافته است.به نوشته این روزنامه، پاسخ ایران ممکن است شامل صد‌ها موشک و پهپاد به سمت اسرائیل باشد.
 
حکم «شاهزاده سرین» صادر شد
۶۶ ماه حبس به دلیل تشویق به فساد و فحشا، ۳۶ ماه حبس به دلیل توهین به مقدسات، ۷ ماه ۱۶ روز حبس به واسطه فعالیت تبليغی علیه نظام و ۲ سال ممنوعیت از خروج و ممنوعیت فعالیت درفضای مجازی
 
ناهید کیانی به عنوان اولین زن تاریخ ایران به فینال المپیک رسید
ناهید کیانی با کسب سومین پیروزی پیاپی و نمایشی سزاوارانه به عنوان اولین زن تاریخ ورزش ایران به فینال رقابت‌های المپیک رسید.
 
«اسماعیلی» دومین طلای کاروان ایران را ضرب کرد
سعید اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل پرویز نصیبوف از اوکراین با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویخت.
 
واکنش ایران به اظهارات حماس مبنی بر اینکه «اگر به آتش‌بس برسند، ایران از پاسخ علیه اسرائیل منصرف می‌شود»
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایران همزمان دو اولویت برقراری آتش بس در غزه و خروج اشغالگران از این سرزمین و نیز مجازات اسرائیل بخاطر ترور اسماعیل هنیه و پیشگیری از تکرار تجاوزات این رژیم و پشیمان کردن آنها از ورود به چنین مسیری را دنبال می کنیم.
 
روایت وال استریت ژورنال از پیام تازه امریکا به ایران
واشینگتن به ایران هشدار داد که اگر حمله بزرگی علیه اسرائیل انجام دهد، ممکن است دولت جدید و اقتصاد این کشور ضربه ویرانگری را متحمل شوند.
نظرات بینندگان