arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

صعوددختر تکواندوکار ایران به نیمه‌نهایی؛ تعظیم نایب قهرمان المپیک به نعمت‌زاده

بانوی تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران، مقابل دارنده مدال نقره المپیک توکیو و برنز جهان از اسپانیا به برتری مقتدرانه دست یافت و به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک پاریس صعود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: بانوی تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران، مقابل دارنده مدال نقره المپیک توکیو و برنز جهان از اسپانیا به برتری مقتدرانه دست یافت و به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک پاریس صعود کرد.
 
رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پاریس از امروز چهارشنبه آغاز شد و چهار روز ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان به رقابت خواهند پرداخت.
 
در روز نخست، رقابت‌های اوزان ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان به مصاف هم می‌روند که مبینا نعمت‌زاده نماینده ایران در وزن ۴۹- کیلوگرم زنان است.
 
تکواندوکار جوان ایران در گام نخست برابر «تاو میشله» از لسوتو قرار گرفت و به راحتی این حریف را در دو راند متوالی از پیش‌رو برداشت تا راهی مرحله بعدی شود. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم‌نهایی به مصاف آدریانا ایگالیاس از اسپانیا (نفر دوم رنکینگ جهان) و دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان رفت و در دو راند متوالی به برتری رسید.
 
نعمت‌زاده راند نخست را به خوبی اداره کرد و دو بر صفر حریف مطرحش را شکست داد. مبینا در راند دوم نیز حریف خود را با ضربات متعدد تسلیم کرد و هفت بر یک برنده شد تا با پیروزی در دو راند متوالی راهی نیمه‌نهایی شود.
 
وی تا ساعاتی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده مبارزه نمایندگان چین و ترکیه خواهد رفت.
 
ناهید کیانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی، دیگر تکواندوکاران المپیکی ایران هستند که طی روزهای آتی به مصاف حریفان می‌روند.
نظرات بینندگان