arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، جمعه ۲۸ آذر ۱۳۴۸: از نطق مهم نیکسون درمورد ویتنام تا نخستین روابط تجاری بین چین کمونیست و امریکا

یادداشت‌های اسدالله علم: از اخبار مهم جهان، نطق نیکسون برای خروج سرباز بیشتر از ویتنام است. این قسمت را که ببرند تاکنون ۱۱۵ هزار نفر خارج کرده اند. رادیو لندن تعبیر بامزه ای می کرد. می گفت چه طوری کاری را که حضور پانصدهزار نفر سرباز آمریکایی حل نکرده است، می خواهد اخراج یک عده از آنها حل کند؟ خبر مهم دیگر این است که بین چین کمونیست و آمریکا تا اندازه ای روابط تجارتی برقرار می شود. به نظرم مقدمه بزرگی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۴۸: صبح تنها سواری، حالم خیلی بد بود. وقتی روحیه خراب شد، جسم انسان تاب نمی آورد. با آن که دو ساعت اسب تاختم ولی لذتی نبردم.
 
سر ناهار رفتم، حالم بسیار بد بود. بعدازظهر که منزل آمدم تب کردم. حالا هم تب دارم و در منزل افتاده ام. حال شاهنشاه هم سر ناهار خیلی خوب نبود. نفهمیدم چرا؟
 
از اخبار مهم جهان، نطق نیکسون برای خروج سرباز بیشتر از ویتنام است. این قسمت را که ببرند تاکنون ۱۱۵ هزار نفر خارج کرده اند. رادیو لندن تعبیر بامزه ای می کرد. می گفت چه طوری کاری را که حضور پانصدهزار نفر سرباز آمریکایی حل نکرده است، می خواهد اخراج یک عده از آنها حل کند؟ خبر مهم دیگر این است که بین چین کمونیست و آمریکا تا اندازه ای روابط تجارتی برقرار می شود. به نظرم مقدمه بزرگی است.
نظرات بینندگان