arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۷ - ۲۲ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۲ تیر ۱۴۰۳؛ از واکنش علم الهدی به وعده پزشکیان درباره حجاب تا افشاگری تکان دهنده زنگنه از پرونده کرسنت و دیدار جلیلی با بابک زنجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
ماجرای اخراج دختر میرحسین موسوی در دولت دهم
زهرا موسوی خامنه، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد جزئیاتی از روند اخراجش را شرح داده است و گفت:وقتی در دهه نود همراه با بسیاری از همکاران اخراجی و ‌تعلیقی به کاربرگشتم، همه اسناد کاری و تحصیلیم به یغما رفته و با وجود مدرک دکترا گویی دیپلمه ای بیسابقه کار بودم.
 
هشدار سردار حاجی‌زاده خطاب به طرفداران جلیلی
سردارحاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نوشت: نیروهای انقلاب شایسته است از هرگونه اظهارنظر درباره فرآیند انتخابات و میزان رأی ایشان که خلاف این حقیقت مسلم را نشان دهد، پرهیز کنند؛ و حتی اگر مطلبی در نقد رفتار مدعیانی نوشته می‌شود که ادعای حمایت از نامزد پیروز را داشتند، نباید چنین مطالبی به‌معنای خدشه به رأی رئیس‌جمهور پیروز تلقی شود.
 
اسرائیل و حماس با طرح «حکومت موقت» در نوار غزه موافقت کردند
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد اسرائیل و حماس در مذاکرات غیر مستقیمی که این هفته با میانجی‌گری قطر، مصر و آمریکا در دوحه از سرگرفته شده، با طرح «حکومت موقت» در نوار غزه موافقت کرده‌اند.
 
اجاره باورنکردنی خانه در محله‌های اعیان‌نشین تهران
در محله الهیه، آپارتمانی ۴۸۰ متری به همراه امکانات و مشاعات خاص، با رهن ۱۰ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۶۰۰ میلیون تومانی آگهی شده است.
 
رکورد مصرف برق باز هم شکسته شد
مازیار جمشیدی، مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: در روز گذشته بیش از ۷۷۰۰۰ مگاوات مصرف برق را پشت سر گذاشتیم که این میزان مصرف در مقایسه با هفته پیش، ۶۰۰۰ مگاوات افزایش داشته است که معادل ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. وی افزود: تقاضای مصرف برق در شهر‌های خوزستان، تهران، البرز، بوشهر، شیراز و مشهد بیش از سایر شهر‌های کشور بوده است.
 
افشاگری تکان دهنده زنگنه از پرونده کرسنت و دیدار جلیلی با بابک زنجانی
بیژن زنگنه وزیر نفت پیشین، در یک فایل صوتی از تشکیل دادگاه صوری نامه سعید جلیلی به حسن روحانی و دیدار بابک زنجانی با جلیلی سخن به میان آورد و گفت: «بابک زنجانی یک مجرم محکوم به اعدام با حکم قطعی بوده است، آقایان در این مدت تلاش دارند وی را تبدیل به قهرمان ملی و قهرمان دور زدن تحریم‌ها کنند، شرم‌آور است، آقای جلیلی باید توضیح بدهد رابطه بابک زنجانی با ایشان و ستادشان چیست؟ چرا به دیدار بابک زنجانی رفتند؟»
 
واکنش پزشکیان به تقاضای یک مرد برای برخورد با دختران بی‌حجاب
مسعود پزشکیان در گفتگو با شهروندی که تقاضای برخورد با دختران را داشت، گفت: همه دختران من هستند؛ با دختران این جامعه تا ابد تعامل می‌کنم.
 
علی باقری می‌گوید مذاکرات احیای برجام با آمریکا در عمان همچنان در جریان است
 سرپرست وزارت امور خارجه گفت که مسیر مذاکرات [احیای برجام] رو به جلو است و تلاش داریم تا روی کار آمدن دولت چهاردهم، زمینه‌های مناسبی را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم کنیم.
 
دفتر پزشکیان: نهاد‌های مدنی، انجمن‌های علمی و احزاب برای انتخاب کابینه دولت چهاردهم پیشنهاد دهند
دفتر رئیس‌جمهور منتخب در نامه‌ای از نهادهای مدنی، انجمن‌های علمی، احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی با گرایش‌های متفاوت درخواست کرد که پیشنهادات خود را برای انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم ارایه کنند.
 
علم الهدی: نباید بگذاریم عده‌ای مثل گذشته پیدا بشوند و بگویند مقابله با بی حجابی نباید صورت بگیرد تا حرمت زن و دختر محترم این کشور پایمال شود
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مگر می‌شود کسی پیدا بشود بگوید نباید با بی حجابی برخورد کرد؟ خب پس چه‌کار کنیم با این ناهنجاری؟ اگر در یک حکومت بنا شد با ناهنجاری‌ها برخورد نشود، پس باید با این مسائل چه‌کار کنند؟ مگر می‌شود با فساد، معضلات و آسیب‌های اجتماعی برخورد نکرد؟ کشف حجاب هم مثل همین‌ها یک آسیب اجتماعی است.
نظرات بینندگان