arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در چهار شهرستان خراسان جنوبی

 بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی با تلاش ماموران انتظامی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، فردوس و طبس کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بیش از ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی با تلاش ماموران انتظامی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، فردوس و طبس کشف شد.
 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به سه دستگاه خودرو مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، سه هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.
 
وی گفت: ماموران در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و سه متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
فرمانده انتظامی بیرجند اضافه کرد: همچنین ماموران پلیس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۱۰ دستگاه خودرو مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
وی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، ۱۰ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.
 
سرهنگ کارگر افزود: ماموران در این خصوص ۱۰ دستگاه خودرو را توقیف و ۱۰ نفر متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.  
 
کشف ۶ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
 
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به هفت دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، ۶ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
 
وی افزود: ماموران ضمن توقیف هفت دستگاه خودرو، هفت نفر متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
۲ هزار و ۱۱۰ لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس هم گفت: ماموران انتظامی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
سرهنگ علیرضا فولادی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۱۱۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند که متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
 
کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در طبس
 
فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان که از مبدأ اسفراین به مقصد کرمان در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.
 
سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو، ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.
 
وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد تصریح کرد: مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.
 
خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سوخت در کنار دام و طیور بیشترین کشفیات کالای قاچاق را در این استان به خود اختصاص داده است.
 
 
 

 

نظرات بینندگان