arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

تولید پژو ۲۰۷ با موتور خودروی اسقاطی

ایران خودرو قرار است موتور پژو ۲۰۶ که تولیدش متوقف شده، را برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو ۲۰۷ نصب و با قیمت جدید راهی بازار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: ایران خودرو قرار است موتور پژو ۲۰۶ که تولیدش متوقف شده، را برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو ۲۰۷ نصب و با قیمت جدید راهی بازار کند.

اخیراً ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرده است" تمامی مدارک و مستندات بهای تمام شده تولید پژو 207 با موتور TU3 به نهاد‌های مرتبط قیمت گذاری ارسال شده و به محض اعلام قیمت، فراخوان دعوت از مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو آغاز خواهد شد."

علاوه بر این تأکید کرده که" تولید پژو 207 با موتور TU3 در حال انجام شدن و تعهدات سررسید شده نیز آماده واگذاری است و به محض اعلام قیمت، به ایفای تعهدات و واگذاری خودرو‌ها اقدام خواهد شد."

بر اساس این اطلاعیه ایران خودرو، ظاهرا قرار است موتور پژو 206 که قبلاً در این شرکت تولید می‌شد و امروز با توقف تولید روبه رو شده است را برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو207 نصب کنند. ایران خودرو با این شگرد می تواند ضمن دریافت قیمتی جدید، خودروی پژو 206 را با شکل و شمایلی جدید به نام پژو 207 راهی بازار می‌کند، خودرویی که فقط در ظاهر تغییرات اندکی با پژو 206 دارد و عملاً مصرف کننده محصول جدیدی را خریداری نکرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران خودرو در محصول پژو206 تیپ 5 از موتور TU5 با حجم موتور 1600 و در محصولات پژو206 تیپ 2 و3 از موتور TU3 با حجم 1400 استفاده می کرد. با نصب موتور TU3 بر روی خودروی پژو 207 مصرف کننده عملاً با توان و گشتاور کمتر موتور و مشکلات زیادی از جمله کشش ضعیف در سربالایی مواجه خواهد شد. این مساله در آینده مصرف کننده را در استفاده از این خودرو دچار چالش خواهد کرد.

اما نکته مهم اینجاست که در روند تولید این خودروی به ظاهر جدید خبری از نوآوری و ارائه محصولات جدید نیست و خودروساز با استفاده از این شگردها و اعمال تغییرات ظاهری بر روی محصولات قدیمی خود به اسم خودروی جدید محصولات را عرضه می کند و در این شرایط مصرف کننده هم با توجه به سبد درآمدی مجبور به خرید این خودروها آن هم با قیمت های جدید و شاید بالاتر است.

نظرات بینندگان