arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

واکنش آمریکا به ادعای دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل: چیزی برای گفتن در این زمینه نداریم / دارای ابزار‌های لازم برای ارسال پیام به ایران هستیم؛ در خصوص محتوای این پیام‌ها یا چگونگی ارسال آن‌ها توضیح نمی‌دهیم

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ادعای فایننشال تایمز مبنی بر دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل درباره تبادل زندانیان آمریکایی نیز گفت: چیزی برای گفتن در این زمینه ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ادعای فایننشال تایمز مبنی بر دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل درباره تبادل زندانیان آمریکایی نیز گفت: چیزی برای گفتن در این زمینه ندارد.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: ما دارای ابزارهای لازم برای ارسال پیام به ایران در مواردی که در راستای منافع آمریکا باشد، هستیم. ما در خصوص محتوای این پیام ها یا چگونگی ارسال آنها توضیح نمی دهیم.

پاتل در خصوص اعتراض گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در خارج از ساختمان وزارت خارجه آمریکا از روز شنبه و اینکه آیا مقامات آمریکایی به خواسته آنها توجه خواهند کرد یا خیر؟ گفت: من نظر خاصی برای ارائه ندارم اما ما همیشه از فرصت های دیدار با جامعه ایرانیان و نمایندگان آنها و گفتگو با این افراد استقبال می کنیم.

پیشتر روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از قول دیپلمات ها نوشته بود: راب مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، چندین بار با امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل که پیش از اعزام به نیویورک در ماه سپتامبر، یکی از مقامات ارشد شورای عالی امنیت ملی بود، دیدار کرده است.

تصور می‌شود که این گفتگو‌ها اولین تماس مستقیم بین مقامات آمریکایی و ایرانی از زمانی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بحران را در سال ۲۰۱۸ با خروج از برجام کلید زد.

فایننشال تایمز نوشته بود: یک منبع نزدیک به دولت امریکا گفت که این گفتگو‌ها در درجه اول بر امکان تبادل زندانی با ایران متمرکز بود.

نظرات بینندگان