arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / هشدار بارش‌های رگباری باران در تهران، البرز و ۷ استان دیگر/ سامانه بارشی تا جمعه فعال است

سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی و تشدید ناپایداری محلی طی امروز در تهران، البرز، قزوین و ۶ استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی و تشدید ناپایداری محلی طی امروز در تهران، البرز، قزوین و ۶ استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

بر اساس اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی که در برخی نواحی ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گرد و خاک را همراه دارد در ساعت عصر امروز سه شنبه در ۹ استان پیش بینی شده است.

هواشناسی برای امروز در تهران، البرز، قزوین، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان و مرکز و غرب و جنوب غرب کرمان بارش رگباری باران پیش بینی کرده است.

اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.

فعالیت سامانه بارشی هم چنین تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بارش باران با شدت کمتر نسبت به امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، اصفهان، کرمان، ارتفاعات و دامنه نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، یزد، شمال فارس، نیمه شمالی سمنان، خراسان شمالی، مرکزی و همدان پیش بینی شده است.

روز جمعه رگبار باران نقاطی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات کرمان، اصفهان و یزد را در بر می‌گیرد.

نظرات بینندگان