arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

ترافیک فوق سنگین شبانه در مازندران / کندوان و هراز قفل شد

رییس پلیس راه مازندران گفت: خروج گردشگران و مسافران در زمان حاضر باعث ایجاد ترافیک فوق سنگین در جاده های اصلی استان در هراز، کندوان و سوادکوه شده است. وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون با مداخلات جوی همراه است، از مسافران و رانندگان وسیله نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب و سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس پلیس راه مازندران گفت: خروج گردشگران و مسافران در زمان حاضر باعث ایجاد ترافیک فوق سنگین در جاده های اصلی استان در هراز، کندوان و سوادکوه شده است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار داشت: در مسیر شمال به جنوب جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو فوق سنگین گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب آزاد راه تهران شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر و در محور هراز نیز در هر ۲ مسیر رفت و برگشت در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو فوق سنگین است.

جهان تاب وضعیت ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور سوادکوه محدوده گیلاوند را نیز سنگین توصیف کرد.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون با مداخلات جوی همراه است، از مسافران و رانندگان وسیله نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب و سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

سرهنگ جهان تاب تصریح کرد: حضور خودرو های شخصی در راه های خروجی استان بسیار قابل توجه است و در برخی مواقع محورهای کندوان و هراز به دلیل ترافیک شدید، قفل می شود.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با هدف تسهیل در تردد خودروها، محدودیت های ترافیکی ویژه تعطیلات نیمه خرداد را از روز چهارشنبه هفته قبل در جاده‌های ارتباطی مازندران اعمال کرد.

نظرات بینندگان