arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

معاون سازمان تبلیغات: از سلام فرمانده تا جشن فرشته‌ها؛ پایه همه کارها سازمان تبلیغات است، بدون اینکه اسمی از این سازمان برده شود

عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌های سازمان تبلیغات در زمان مدیریت حجت‌الاسلام قمی در همکاری با دستگاه‌های مختلف، فراگیر و قابل دفاع است، در موضوع سلام فرمانده، جشن فرشته‌ها و... پایه همه کار‌ها سازمان تبلیغات است بدون اینکه اسمی از سازمان تبلیغات برده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اجرای 1200 برنامه در حوزه عفاف و حجاب در کشور گفت: گزارش این برنامه‌ها در 200 صفحه تدوین شده است.

نشست خبری برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی درباره عفاف و حجاب با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام و حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان در محل این معاونت برگزار شد.

حریزاوی: سیاست سازمان بر پرهیز از دو قطبی کردن جامعه است

در این نشست حریزاوی طی سخنانی با اشاره به رویکرد کلان سازمان در حوزه حجاب گفت: رهبر انقلاب از ابتدای پدیده کشف حجاب و تلاش دشمن برای میدان‌داری فرهنگی و دو قطبی‌سازی جامعه، تذکر دادند و در این راستا سیاست سازمان بر ضرورت حفظ یکسان بودن و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه است. البته معنی این سیاست این نیست که ما برای ترویج حجاب قصور داشته باشیم، ما در عین اینکه برای دوقطبی نشدن جامعه تلاش داشتیم، فعالیت‌‌های ایجابی برای حجاب و تبیین آفات بی‌حجابی برای خانواده و جامعه داشتیم.

وی ادامه داد: لازم است اشاره کنیم فعالیت‌های تبلیغی در مواجه با پدیده‌های نوظهور دو گونه است: اول و برنامه‌های مستقیم که شامل برنامه‌های آموزشی و تبلیغی است و برنامه‌های غیر مستقیم که یکی از آنها جشن‌های تکلیف بود که در سراسر کشور شاهد آن بودیم که مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت و به شکل نمادین هم جلسه جشن فرشته‌ها را در محضر رهبری داشتیم. ماه رمضان هم جشن روزه اولی‌ها در سراسر کشور به عنوان برنامه‌های غیر مستقیم در حوزه عفاف و حجاب برگزار شدند.

برنامه‌ها آنگونه‌ که باید حمایت نمی‌شوند

حریزاوی با بیان اینکه تنوع فعالیت‌های ایجابی از نکات برنامه‌های ما است، گفت: در این راستا بیش از ۲۰ برنامه طراحی شده که بخشی در آغاز راه و بخشی در میانه راه است. همان‌طور که دشمن برای جوانان ما سرمایه‌گذاری می‌کند، این توقع وجود دارد که در مقوله‌های فرهنگی حمایت جدی داشته باشیم. در سال‌های گذشته محصولات متنوعی برای حمایت از جوانی جمعیت تولید کردیم اما آنگونه که باید مورد حمایت قرار نگرفت و باید مسئولان دولتی حمایت ویژه‌ای از برنامه‌ها داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات مسأله زن و عفاف و حجاب از مهمترین برنامه‌هایش است گفت: در این راستا در حوزه‌های مختلف سازمان وظیفه خود می‌داند که برنامه‌های مختلفی داشته باشد که در این راستا هزار و ۲۰۰ عنوان برنامه در استان‌های مختلف در حال اجرا است و ۲۰۰ صفحه گزارش برنامه‌ها را تدوین کرده‌ایم.

۸۵ درصد مردم معتقد هستند که باید به باورهای دینی احترام گذاشت

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات ادامه داد: بر اساس افکار‌سنجی‌های انجام شده جمع قابل توجهی از مردم یعنی بیش از ۸۵ درصد عقیده دارند حجاب یک باور دینی است و باید به آن احترام گذاشت و حتی خانم‌های کم‌حجاب هم معتقد هستند که رعایت حجاب به نفع جریان عمومی جامعه و خانواده‌ها است. همچنین ما از این منظر مورد مطالبه جدی هستیم و باید در این راستا کار کنیم.

وی از برنامه‌ریزی‌های سازمان در حوزه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: از سال قبل فعالیت‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم و سند مسأله‌شناسی در زمینه عفاف و حجاب تدوین شد‌ و طی آن مصادیق رفتاری مورد مطالعه‌ قرار گرفت و تحلیل شد، همچنین در این راستا عرصه‌های واقعی زندگی از ورزش، سرگرمی، تفریح، تحصیل و مد و لباس و ... مورد بررسی قرار گرفت. در توصیف وضع امروز، طرح مفهومی دشمن و راهبردهای حاکمیت برای آن به همراه الگوی حل مسأله و طراحی راهبردی و مخاطبان طرح عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گرفت و در این راستا طرحی هم با عنوان عفاف و حجاب نگارش و تدوین شد.

عزت‌زمانی درباره دیگر برنامه‌ها در حوزه عفاف و حجاب گفت: در حوزه نوجوانان خصوصاً در بخش دختران مسائل بسیار جدی بررسی شد و برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. در مجموع این طرح‌ها برای رئیس جمهور و مسئولان دیگر ارسال شد.

تلاش ما هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها است

معاون فرهنگی سازمات تبلیغات از هم‌افزایی با دیگر نهاد‌ها خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌ها برای هم‌افزایی طرح گوهر شاد است، تلاش ما این است که کار در تعامل با دستگاه‌ها اجرا شود. همچنین شبکه ملی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در استان‌های مختلف شکل گرفت.

وی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: ضرورت وجود قانون حتی به صورت ماده واحده به دلیل اتفاقات رخ داده در جامعه از جمله کشف حجاب و تن‌نمایی ضروری است، البته در این زمینه اختلاف نظر‌هایی داریم با قوه قضائیه که برای رفع‌ آنها نامه‌نگاری هم داشتیم، در این راستا نامه‌هایی زدیم و گفتیم حاضریم کمک کنیم. برای لایحه عفاف و حجاب دولت هم پای کار آمده و مجلس هم هست، البته این لایحه اصلاحات کلیدی نیاز دارد، اما برخلاف انتقادات باید بگویم این قانون نافی قوانین قبلی نیست و قوانین عمومی سرجایش هست، اما به اصلاح نیاز دارد که مشخص شدن نقش پلیس، نقش نهادهای فرهنگی، حفظ حریم زن و... از جمله اصلاحات مورد نیاز است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات با بیان اینکه در دولت قبل ذیل شورای سیاستگذاری حجاب و عفاف یک کمیته شکل گرفت گفت: در این کمیته نمایندگان همه نهادها که قرار بود کار ایجابی کنند، نشستند و سندی را تدوین کردند و در وزارت کشور هم ارائه شد، تقریبا در دو سال قبل، ما طرح‌‌ها را در وزارت کشور هم ارائه کرده‌ایم و جلسات ما در دستگاه‌های مختلف برگزار شده است، همچنین طرح عفاف و حجاب سازمان تبلیغات در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ارائه شد.

موضوع عفاف و حجاب نیازمند عملیات مشترک بین همه دستگاه‌ها است

وی با بیان اینکه در موضوعی مانند عفاف و حجاب نیازمند نقشه عملیات مشترک بین همه دستگاه‌ها هستیم، گفت: باید مشخص شود نقش هر دستگاه چیست؟ و عملیات مشترک نهاد‌ها برای عفاف و حجاب طراحی شود، در این زمینه به کار اشکال وارد است که آقای خسروپناه پذیرفت که باید نقشه عملیات مشترک را طراحی کند تا نقش هر نهاد و دستگاه در آن دقیق مشخص باشد.

عزت زمانی درباره همکاری با دیگر نهاد‌ها گفت: برنامه‌های سازمان تبلیغات در زمان مدیریت حجت‌الاسلام قمی در همکاری با دستگاه‌های مختلف، فراگیر و قابل دفاع است، در موضوع سلام فرمانده، جشن فرشته‌ها و... پایه همه کارها سازمان تبلیغات است بدون اینکه اسمی از سازمان تبلیغات برده شود.

نظرات بینندگان