arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

رئیس واگنر: روسیه کنترل منطقه‌ای در شمال باخموت را از دست داد؛ یک "رسوایی" ست

درحالیکه وزارت دفاع روسیه صبح امروز (دوشنبه) از دفع حملات اوکراین در منطقه دونتسک خبر داد، رئیس گروه واگنر می‌گوید که نیرو‌های روسیه کنترل منطقه‌ای در حوالی شمال باخموت را از دست داده‌اند. نیرو‌های واگنر ماه گذشته میلادی پس از جنگی طولانی مدت کنترل باخموت را به‌دست گرفتند و سپس مواضع خود را به نیرو‌های روسی تحویل دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: درحالیکه وزارت دفاع روسیه صبح امروز (دوشنبه) از دفع حملات اوکراین در منطقه دونتسک خبر داد، رئیس گروه واگنر می‌گوید که نیروهای روسیه کنترل منطقه‌ای در حوالی شمال باخموت را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین امروز گفت که نیروهای اوکراینی به «حرکت رو به جلو» در نزدیکی باخموت ادامه می‌دهند.

او در پیامی تلگرامی نوشت که نیروهای اوکراینی در تخریب مواضع روسیه "موفق" بوده‌اند و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

در همین حال یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر اظهار کرد که نیروهای اوکراینی کنترل بخشی از برخیوکا، واقع در شمال باخموت را به‌دست گرفته‌اند و همچنین این موقعیت را یک "رسوایی" خواند.

نیروهای واگنر ماه گذشته میلادی پس از جنگی طولانی مدت کنترل باخموت را به‌دست گرفتند و سپس مواضع خود را به نیروهای روسی تحویل دادند.

وزارت دفاع روسیه اوایل امروز اعلام کرد، نیروهای اوکراینی طی یک "حمله گسترده" در امتداد پنج بخش از خط مقدم در دونباس به نیروهای روسیه حمله کردند اما در اهداف خود شکست خوردند.

نظرات بینندگان