arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

نماینده کرمانشاه: باید حرمت تکیه معاون‌الملک حفظ شود / در ماجرای چندسال تکیه علی‌رغم مطالبه ما برخورد مناسبی با مسببین صورت نگرفت؛ توقع ما از دولت انقلابی خیلی بیشتر است

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، گفت: هیچگاه مخالف بحث گردشگری نبوده و نیستیم، اما همانگونه که در تمام دنیا اماکن مقدس و مذهبی شأنیت و حرمت دارد، باید حرمت تکیه معاون‌الملک نیز حفظ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، گفت: هیچگاه مخالف بحث گردشگری نبوده و نیستیم، اما همانگونه که در تمام دنیا اماکن مقدس و مذهبی شأنیت و حرمت دارد، باید حرمت تکیه معاون‌الملک نیز حفظ شود.

در پی حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، مسؤول تکیه توسط فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان عزل و دستورات لازم برای بررسی هرگونه تخطی و کوتاهی از سوی وی صادر شد.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با هتک حرمت تکیه معاون‌الملک گفت: تکیه معاون‌الملک یک پایگاه مذهبی و امید بخش بوده که باید شأن آن حفظ شود. 

وی ادامه داد: هیچگاه مخالف بحث گردشگری نبوده و نیستیم، اما همانگونه که در تمام دنیا اماکن مقدس و مذهبی شأنیت و حرمت دارد، باید حرمت تکیه معاون‌الملک نیز حفظ شود. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام ادیان پوشش‌ها در مکان‌های خاص مراعات می‌شود و این موضوع در منافات با گردشگری نیست. 

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای چندسال قبل تکیه معاون‌الملک علی‌رغم مطالبه ما برخورد مناسبی با مسببین صورت نگرفت. 

رشیدی در پایان اظهار کرد: توقع ما از دولت انقلابی خیلی بیشتر است و انتظار داریم اجازه ندهد چنین اتفاقاتی رخ دهد و نظارت‌های گسترده و جدی‌تری انجام شود و حتما مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان