arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

فرانس۲۴: سفارت ایران در ریاض سه‌شنبه بازگشایی خواهد شد

شبکه «فرانس۲۴« به نقل از منبع آگاه سعودی اعلام کرد که سفارت ایران در ریاض فردا بازگشایی خواهد شد. بازگشایی سفارت ایران ساعت ۱۸ به وقت محلی (۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ) با حضور سفیر ایران در عربستان سعودی انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: شبکه «فرانس۲۴» به نقل از یک منبع دیپلماتیک سعودی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که سفارت ایران در عربستان فردا (سه‌شنبه، ششم ژوئن) بازگشایی خواهد شد.

این منبع آگاه به شبکه فرانس۲۴ گفت: بازگشایی سفارت ایران فردا سه شنبه ساعت ۱۸ به وقت محلی (۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ) با حضور سفیر ایران در عربستان سعودی انجام می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه روز گذشته در تماس تلفنی با سرپرست موقت سفارت ایران در ریاض در جریان آخرین وضعیت و برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده قرار گرفته بود.

روز دوشنبه (۲۲می) بود که منابع خبری اعلام کردند «علیرضا عنایتی» به عنوان سفیر ایران در ریاض به عربستان سعودی معرفی شده است. او که دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه بود، سوابقی همچون سفارت ایران در کویت را در کارنامه خود دارد.

وی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی بعد از قطعی روابط ۲ کشور و با از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان، عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض شود. روابط تهران و ریاض، در سال ۲۰۱۶ در پی حمله گروهی به سفارت عربستان در ایران، از سوی حکومت سعودی قطع شد.

نظرات بینندگان