arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

سقوط هواپیمایی که حریم هوایی پایتخت آمریکا را نقض کرده بود / تمام سرنشینان کشته شدند

تهران- ایرنا- بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، تمام سرنشینان هواپیمای سبک حامل چهار مسافر که حریم هوایی پایتخت آمریکا را نقض کرده بود، پس از سقوط در کوه های ویرجینیا، جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، تمام سرنشینان هواپیمای سبک حامل چهار مسافر که حریم هوایی پایتخت آمریکا را نقض کرده بود، پس از سقوط در کوه های ویرجینیا، جان باختند.

به گزارش سی ان ان، پلیس ایالت ویرجینیا اعلام کرد که هواپیمای سبکی که خلبان آن، حریم هوایی نزدیک «واشنگتن دی‌سی» را نقض کرده بود و جنگنده‌های «اف‌۱۶ » ایالات متحده برای تعقیب آن وارد عمل شده بودند، در کوه های ویرجینیا سقوط کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد ساکنان واشنگتن روز یکشنبه (۱۴ خرداد) به وقت محلی از صدای غرش شدید و به لرزه درآمدن خانه‌هایشان در منطقه وسیعی از پایتخت آمریکا خبر دادند، اما مقامات آمریکایی گفتند که هیچ تهدید امنیتی وجود ندارد.

سخنگوی آتش‌نشانی واشنگتن هم در این باره اعلام کرد: ما هیچ حادثه فعالی نداریم.

همچنین اداره امنیت داخلی و مدیریت اضطراری واشنگتن نیز در توییتر نوشت: هم اکنون یک صدای غرش شدید و مرموز توسط ساکنان واشنگتن شنیده شده است اما در حال حاضر هیچ تهدیدی وجود ندارد.

از سوی دیگر ساکنان پایتخت ایالات متحده به توییتر هجوم آوردند تا شنیدن صدای بلندی را گزارش کنند که به گفته آنها موجب لرزش خانه‌هایشان شده است.

اما ساعتی بعد از اعلام شنیده شدن این صدای غرش از سوی ساکنان واشنگتن، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) تائید کرد که یک هواپیمای کوچک سسنا (Cessna) پیش از سقوط در ویرجینیا وارد منطقه پرواز ممنوع پایتخت آمریکا شده است.

نزدیک شدن این هواپیما به منطقه پرواز ممنوع (کاخ سفید و ساختمان کنگره آمریکا) موجب حضور سراسیمه جت‌های جنگنده در این منطقه و شکسته شدن دیوار صوتی شده است.

بنا بر گفته یکی از منابع آگاه از این ماجرا، چهارنفر سوار بر هواپیمای سسنا بودند. این هواپیمای سبک قابلیت حمل تا ۱۲ مسافر را دارد.

نظرات بینندگان