arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس: رونق اشتغال در گرو افزایش ساخت مسکن است / به دنبال افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هستیم

رحمت الله نوروزی نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران بسیاری زیادی در کشور بیکار هستند و دولت باید اقدمات اساسی برای اشتغال این افراد انجام دهد که با افزایش ساخت مسکن مشکل بیکاری کاهش پیدا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران بسیاری زیادی در کشور بیکار هستند و دولت باید اقدمات اساسی برای اشتغال این افراد انجام دهد که با افزایش ساخت مسکن مشکل بیکاری کاهش پیدا می کند.

رحمت الله نوروزی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان مصوب شد. با هزینه کاشت، داشت و برداشت این قیمت خرید برای کشاورز به صرفه نیست و با توجه به هزینه های بالای کشاورزی این نرخ نمی تواند هزینه های کشاورزان را جبران کند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هستیم و در این رابطه به رئیس جمهور برای اصلاح قیمت خرید تصمینی گندم مکاتباتی کردیم که تاپایان خرداد جواب نامه داده می شود. در سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در گلستان ۷۳۰ هزار تن بود که در سالجاری پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ هزار تن برداشت شود که به دلیل خشک سالی در استان کاهش قابل توجه داشته است.

نوروزی بیان کرد: دولت نیروهای شرکتی و قراردادی را به رسمی و پیمانی تبدیل وضعیت کند و شرکت‌های واسطه برای جذب نیرو حذف شوند. سازمان استخدامی می گوید که نیروهای شرکتی تنها از طریق آزمون استخدامی باید تبدیل وضعیت شوند.

وی تصریح کرد: مکاتباتی با رئیس جمهور برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی داشتیم که اعلام کردیم حتما این افراد باید تبدیل وضعیت و دائمی شوند. باید رئیس سازمان استخدامی با ما همراه باشد که این گره باز شود و قطعا با این اقدام موجی از امید و انگیزه درجامعه وارد می شود.

وی افزود: کارگران نباید دغدغه درمان، معیشت و امنیت شغلی داشته باشند و دولت و مسئولان باید نسبت به اداره زندگی کارگران حساس باشند.تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است و قدرت خرید کارگران کاهش چشمگیری داشته است. 

وی گفت: دولت به مسکن و هزینه‌های درمان کارگران توجه کند. یک‌ کارگر نمی تواند با حقوق ۸ میلیونی زندگی کند. دولت باید یک برنامه بلند مدت برای رفع مشکلات کارگران ارائه کند که متاسفانه تاکنون شاهد چنین موضوعی نبودیم.

وی گفت: بسیاری از کارگران در کشور بیکار هستند و شرایط زندگی برای آنها بحرانی است که دولت باید اقدماتی جدی برای اشغال این افراد انجام دهد. در صورتی که بخش ساخت‌ و ساز مسکن فعال شود قطعا بسیاری از جوانان مشغول به کار می‌شوند و با رونق صنعت ساختمان‌سازی بیش از هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

نظرات بینندگان