arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

صبحانه خبری ۱۵ خرداد ۱۴۰۲؛ از فحاشی به روحانی در مراسم سالگرد ارتحال امام تا عزل یک مسئول به دلیل عدم رعایت حجاب توسط گردشگران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رهبر انقلاب: دشمنی‌های استکبار، بر اثر عقب‌نشینی‌های موضعی کمرنگ نمی‌شود
رهبر انقلاب با اشاره به این که بر خلاف خیال اشتباه برخی افراد، «دشمنی‌های استکبار و صهیونیسم جهانی با ملت ایران، بر اثر عقب‌نشینی‌های موضعی کمرنگ یا محو نمی‌شود» خاطرنشان کردند: در موارد متعددی عقب‌نشینی‌های ما موجب شد آنها جلو آمدند و بیشتر متعرّض شدند؛ چرا که هدف اصلی آنها بازگرداندن ایران به دوران قبل از انقلاب یعنی دوران وابستگی و بی‌هویتی است. آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه افزودند: در برخی دولت‌های این چند دهه، افرادی معتقد به عقب‌نشینی و امتیاز دادن بودند اما در یکی از این دولت‌ها، همان کشوری که در مقابل آن عقب‌نشینی کرده بودیم، برای رئیس‌جمهور ما کیفرخواست صادر کرد و او را به دادگاه غیابی کشاند و یا در دولت دیگری که گویا متأسفانه به آمریکایی‌ها کمک هم شده بود، آنها ایران را محور شرارت نامیدند.

عراق: نمی‌توانیم به روند واردات گاز از ایران ادامه دهیم
حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در گفت‌وگویی با اشاره به عضویت این کشور در توافق پاریس با اشاره به واردات گازی عراق از ایران گفت: امروز ما مقادیر زیادی گاز از همسایه‌مان ایران وارد می‌کنیم که دیگر نمی‌توانیم به این روند ادامه دهیم در حالی که گاز موجود در میادین نفتی خود را می‌سوزانیم. وزیر نفت عراق تاکید کرد که «طی ۵ الی ۷ سال آینده ما به خودکفایی در گاز می رسیم و چه بسا مازاد گاز وجود داشته باشد.» 

فحاشی به روحانی در مراسم سالگرد ارتحال امام؟
رشید داودی در توییتی نوشت: پس از اتمام سخنان رهبری که مسیر خروج مسئولان به‌ جهت خروج رهبری، مسدود شد، چندنفر خود را به دکتر ‌ روحانی⁩ رسانده و اقدام به توهین و فحاشی به ایشان کردند اما واکنشی جز متانت و صبوری ندیدند. در همین حین جمع بیشتری خود را به ایشان رسانده و از وی حمایت کردند. 

انتخابات آینده بسیار مهم است
رهبر انقلاب با اشاره به انتخابات پیش رو گفتند: این انتخابات انتخابات بسیار مهمی است و دشمن از همین حالا توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و مشغول بمباران انتخاباتی است که هنوز حداقل ۹ ماه تا آن انتخابات فاصله داریم. 

جنگ آمریکا در عراق و افغانستان، فرصت‌های بزرگی را برای انقلاب ایجاد کرد
رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: خیلی‌ها وقتی امریکا به افغانستان حمله کرد این اقدام را برای ما تهدید می‌دیدند. بوش اعلام کرده بود هرکسی با ما نیست علیه ما است. حضرت آقا گفتند ما با تروریسم مخالفیم و با سلطه‌گری هم مخالفیم. جنگی که آمریکا در عراق و افغانستان راه انداخت و به تعبیر ترامپ هزینه 7هزار میلیارد دلاری داشت و دل خیلی‌ها را خالی کرد، فرصت‌های بزرگی را برای حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کرد که شاید این فرصت‌ها بدون این تهدیدات فراهم نمی‌شد.

بایدن می‌خواهد کاری کند که بگوید به وعده بازگشت به برجام، عمل کرده
جروزالم پست نوشت: اسرائیل معتقد است واشنگتن در حال کار بر روی یک توافق موقت با ایران است تا جایگزین برجام شود که ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. یک منبع دیپلماتیک ارشد گفت، دولت بایدن می‌خواهد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، بتواند به رای دهندگان بگوید به وعده انتخاباتی خود برای احیای توافق با ایران و آنظور که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، «باز گرداندن برنامه هسته‌ای ایران به درون جعبه»، عمل کرده است.  

احمد خاتمی: مردم با وجود گرانی‌ها، دارای تحلیل هستند و در راهپیمایی حضور یافتند
سید احمد خاتمی گفت: مقام معظم رهبری در حوادث سخت همچون فتنه سال ۸۸، اغتشاشات سال گذشته و ... خم به ابرو نیاورد و مایوس نشد. وی با بیان اینکه مردم نیز وفادار به نظام و ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: مردم با مشکلات زیادی همچون گرانی‌های افسار گسیخته مواجه هستند، اما دارای تحلیل هستند و در راهپیمایی ۲۲بهمن سال گذشته به صورت گسترده حضور یافتند و راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بی سابقه بود. 

رهبر انقلاب: احمق ها باز هم اشتباه کردند
رهبر انقلاب با بیان اینکه آخرین تلاش دشمن تا حالا همین اغتشاشات پاییز گذشته بود تاکید کردند: طراحی این اغتشاش های پاییز گذشته در اتاق های فکر کشورهای غربی انجام گرفت؛ طراحی جامعی هم انجام دادند. پشتیبانی مالی و رسانه ای و تسلیحاتی به وسیله دستگاه های امنیتی غربی انجام شد. پادویی اش را به وسیله تعدادی عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند، انجام دادند. خیال می کردند کار تمام شده است. طراحی آنها جوری بود که فکر می کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده. فکر می کردند می توانند ملت ایران را به خدمت بگیرند. احمق ها باز هم اشتباه کردند و ملت را نشناختند

حفظ جمهوریت را نصب العین خود قرار دهیم
سید حسن خمینی گفت: جمهوری اسلامی یک نظامی است برآمده از خواسته های مردم و حفظ جمهوریت مجموعه را باید نصب العین خود قرار دهیم.

عزل یک مسئول به دلیل عدم رعایت حجاب توسط گردشگران
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه برای بازدید از محوطه‌های گردشگری و به ویژه بناهای مذهبی رعایت حجاب و شئونات اسلامی الزامی است، از عزل مسئول تکیه معاون الملک کرمانشاه خبر داد. 

انتشار ۱۰ هزار عکس خصوصی از لپ‌تاپ پسر بایدن
با انتشار مجموعه بزرگی از عکس‌های لپ‌تاپ هانتر بایدن در وب‌سایتی جدید، بار دیگر پسر رئیس‌جمهوری آمریکا به تیتر خبرها بازگشت. این در حالی است که تحقیق و بررسی در مورد معامله‌های تجاری خارج کشور و جرایم مالیاتی و حمل سلاح هانتر بایدن همچنان در جریان است. 

 

نظرات بینندگان