arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

مخالفان سوری خواستار مذاکرات مستقیم با دمشق شدند

منابع خبری از توافق احزاب تشکیل دهنده مخالفان سوری بر سر مذاکرات مستقیم با دولت این کشور درپی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اخیر خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: منابع خبری از توافق احزاب تشکیل دهنده مخالفان سوری بر سر مذاکرات مستقیم با دولت این کشور درپی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اخیر خبر دادند.

شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد که اعضای تشکیل دهند هیئت مخالفان سوری در ژنو با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و سوریه و همچنین برجسته شدن مجدد پرونده سوریه یک شرایط مناسب را برای از سرگیری مذاکرات مستقیم با دمشق ایجاد کرده است.

هیئت مخالفان سوری در ژنو در این باره اعلام کرده است که مذاکرات مستقیم با دولت سوریه در شرایط فعلی می‌تواند ازسر گرفته شود.

این هیئت در ادامه بیانیه خود از تصمیم وزرای خارجه اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت سوریه به این اتحادیه انتقاد کردند و مدعی شدند که ابتدا دولت سوریه باید به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که المیادین شنبه اعلام کرد نشست‌های هیئت عالی مخالفان سوری در ژنو با حضور ۲۸ عضو از مجموع ۳۶ عضو ازسر گرفته شده است.

نظرات بینندگان