arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

بایدن لایحه افزایش سقف بدهی دولت آمریکا را امضا کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه لایحه افزایش سقف بدهی دولت این کشور را امضا کرده است. این لایحه در اول ژوئن توسط کنگره تصویب شد و پیش از آن در ۳۱ ماه مه به تایید مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه لایحه‌ افزایش سقف بدهی دولت این کشور را امضا کرده است.

به گزارش "رویترز", بر اساس این بیانیه, امضای این لایحه توسط بایدن باعث می‌شود تا آمریکا از "بحران و سقوط اقتصادی" جلوگیری کند.

این لایحه در اول ژوئن توسط کنگره تصویب شد و پیش از آن در ۳۱ ماه مه به تایید مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود.

براساس خلاصه‌ای از این طرح که کاخ سفید منتشر کرده، به موجب این قانون ۸۸۶ میلیارد دلار برای مسائل دفاعی در نظر گرفته می‌شود که به گفته مذاکره‌کنندگان افزایش ۳ درصدی داشته و و ۶۳۷ میلیارد دلار برای برنامه‌های غیردفاعی اختصاص می‌دهد.

همچنین ۲۸ میلیارد دلار از بودجه‌های کمک‌رسانی مصرف‌نشده برای مقابله با کرونا را لغو می‌کند و اصلاحات مختصری را در قانون سیاست ملی محیط‌ زیست به منظور تسریع در صدور مجوز پروژه‌های انرژی اعمال می‌کند.

سی‌اِن‌اِن در گزارشی بحران بدهی آمریکا را «مادر همه بحران‌ها» عنوان کرد و گفت که نتیجه مذاکرات بر سر افزایش سقف بدهی ۳۱.۴تریلیون دلاری دولت آمریکا همچنان نامشخص است؛ این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها در خصوص تأثیر نکول بدهی آمریکا بر اقتصاد جهانی شده است.

در سه سال اخیر، دو شوک بزرگ بر اقتصاد جهان تأثیر گذاشته است و ممکن است یک‌ شوک دیگر نیز در قالب بحران بدهی آمریکا به آن آسیب بزند.

پس از همه‌گیری کرونا و اولین جنگ بزرگ در اروپا پس از سال ۱۹۴۵ میلادی، ترس از ناتوانی دولت آمریکا در پرداخت صورت‌حساب‌های خود، اکنون بر بازارهای مالی تأثیر گذاشته است.

برای بسیاری، این موضوع تصورناپذیر است؛ احتمالاً به این دلیل که عواقب آن بسیار وحشتناک است و ممکن است این اتفاق هرگز رخ ندهد؛ اما روز جمعه نشانه‌هایی وجود داشت که مذاکرات در واشنگتن برای افزایش مبلغی که دولت آمریکا ممکن است وام بگیرد، سرعت گرفته است.

نظرات بینندگان