arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

محموله ۴۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در سواحل خوزستان توقیف شد

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: یک فروند شناور تجاری در سواحل خوزستان توقیف و در بازرسی از آن یک محموله کالای خانگی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا :فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: یک فروند شناور تجاری در سواحل خوزستان توقیف و در بازرسی از آن یک محموله کالای خانگی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
 
سردار لطفعلی پاکباز روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی ماهشهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، هنگام کنترل شناورهای عبوری در سواحل خلیج‌فارس به یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق که از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به مقصد بنادر خوزستان در حرکت بود، مظنون شدند و آن‌ را متوقف کردند.
 
وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده، ۳۵ دستگاه کولر اسپلیت، ۳۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۵ دستگاه یخچال جاروبرقی که به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشورمان بارگیری شده بودند، کشف کردند.
 
 
سردار پاکباز با اشاره به دستگیری ناخدای شناور یادشده به اتهام حمل بار قاچاق ادامه داد: کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهم تحویل مراجع قانونی شدند.
 
فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: مجموعه مرزبانی با ایجاد تعامل سازنده با نهادهای امنیتی و با تلاش مرزنشینان در مبارزه با پدیده شوم قاچاق به طور جدی برخورد می‌کند.
نظرات بینندگان