arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

زلنسکی: اوکراین آماده اجرای ضد حمله است

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که امروز شنبه منتشر شد گفت، کشورش برای به اجرا گذاشتن ضدحمله‌ برای بازپس گیری اراضی تحت کنترل روسیه آماده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که امروز شنبه منتشر شد گفت، کشورش برای به اجرا گذاشتن ضدحمله‌ برای بازپس گیری اراضی تحت کنترل روسیه آماده است.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: ما اعتقاد قوی داریم که موفق خواهیم شد.

او بیان داشت: "نمی‌دانم این ضد حمله چقدر قرار است طول بکشد. صادقانه بخواهم بگویم ‌می‌توان آن را در مسیرهای مختلف و کاملا متفاوت به اجرا گذاشت. اما ما قصد انجام آن را داریم و برای اجرای آن آماده هستیم."

کی‌یف امیدوار است با اجرای این ضدحمله به منظور بازپس گیری اراضی خود وضعیت جنگ در این کشور را که از ۱۵ ماه پیش با حمله روسیه به همسایه کوچکترش شروع شد تغییر دهد.

زلنسکی ماه گذشته میلادی گفت، اوکراین لازم است قبل از اجرای ضد حمله خود مدت بیشتری را به منظور رسیدن تعداد بیشتری از خودروهای زرهی غربی صبر کند. او به پیشبرد تلاشهای دیپلماتیک با هدف حفظ جریان پشتیبانی‌های غرب ادامه داده و درخواست دریافت کمک‌های نظامی و تسلیحات بیشتری را مطرح کرده است.

روسیه اراضی مختلفی را در سمت شرق، جنوب  و جنوب شرق اوکراین در کنترل خود دارد. برقراری آب‌وهوای خشک در برخی بخش‌های اوکراین احتمال اجرای این ضد حمله را افزایش داده است. اوکراین در چند هفته گذشته حملاتش علیه انبارهای مهمات و مسیرهای لجستیکی روسیه را تشدید کرده است.

ارتش اوکراین روز شنبه در یک گزارش روزانه اعلام کرد، شهر مارینکا در منطقه دونتسک در شرق این کشور تمرکز نبردها است. به ادعای این گزارش نیروهای اوکراینی تمامی ۱۴ حمله سربازان روس به آنها را دفع کردند.

نظرات بینندگان