arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟

برای استفاده از این قابلیت گوگل مپ، کافی است کودکان یا سالمندان با کمک گزینه Location Sharing موقعیت مکانی خود را برای مخاطب موردنظر بفرستند. فرستادن لوکیشن از طریق برنامه گوگل مپ چند مرحله دارد و برای بچه‌ها و سالمندان خیلی ساده نیست؛ بنابراین ممکن است آن‌ها نتوانند به‌خوبی از این برنامه استفاده کنند و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند. از طرفی چنین استفاده‌ای برای بیماران آلزایمری یا کودکان مبتلا به اوتیسم به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دنیای پیچیده و ناامن امروزی، بچه‌ها و سالمندان از همه آسیب‌پذیرتر هستند. سالمندان از نظر جسمی ناتوان هستند و بعضی از آن‌ها با بیماری‌هایی مثل آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی کودکان هم از نظر جسمی و روحی ضعیف‌تر هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بچه‌های مبتلا به سندروم داون یا اوتیسم هم که از شرایط ویژه‌ای برخوردارند.

اعضای خانواده همیشه بابت تامین امنیت کودکان و سالمندان نگرانی‌هایی دارند. اما این روزها تکنولوژی‌هایی مثل جی‌پی‌اس به میدان آمده‌اند و کمک‌حال شما هستند. شما می‌توانید با استفاده از جی‌پی‌اس موقعیت مکانی بچه‌ها و سالمندان را کنترل کنید. در این مطلب به‌طور کامل توضیح می‌دهیم که چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟ پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بهترین روش برای تامین امنیت اعضای خانواده را یاد بگیرید.

چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟

چطور بفهمیم کی کجاست؛ ردیابی افراد از طریق گوگل مپ

بهترین روش برای دانستن موقعیت اتومبیل، خرید ردیاب خودرو و نصب آن در محل مناسبی از خودرو است؛ اما برای ردیابی افراد روش‌های متنوع‌تری وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از برنامه گوگل مپ است.

گوگل مپ برنامه‌ای است که به صورت پیش‌فرض روی همه گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و امکانات مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آدرس بسیاری از مکان‌های دیدنی و معروف، کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز مهم و مدارس روی گوگل مپ وجود دارد. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید از کوتاه‌ترین مسیر به این آدرس‌ها برسید.

یکی دیگر از بهترین کاربردهای گوگل مپ امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی است. بچه‌ها و سالمندان با استفاده از این برنامه، موقعیت مکانی‌شان را به شما اعلام می‌کنند. در این‌صورت از محل دقیق آن‌ها باخبر می‌شوید و در صورت لزوم خود را به آن‌ها می‌رسانید.

برای استفاده از این قابلیت گوگل مپ، کافی است کودکان یا سالمندان با کمک گزینه Location Sharing موقعیت مکانی خود را برای مخاطب موردنظر بفرستند. فرستادن لوکیشن از طریق برنامه گوگل مپ چند مرحله دارد و برای بچه‌ها و سالمندان خیلی ساده نیست؛ بنابراین ممکن است آن‌ها نتوانند به‌خوبی از این برنامه استفاده کنند و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند. از طرفی چنین استفاده‌ای برای بیماران آلزایمری یا کودکان مبتلا به اوتیسم به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

ردیابی با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی؛ ردیابی نامحسوس افراد

برای اطلاع از موقعیت مکانی افراد استفاده از جی پی اس همراه برای کودک و سالمندان بهترین راه‌حل است. اما علاوه‌بر آن بهتر است روش‌های دیگر را هم بررسی کنیم.

یکی از روش‌های پیدا کردن افراد با کمک جی‌پی‌اس، نصب برنامه‌های مکان‌یاب است. این اپلیکیشن‌ها به‌طورویژه و تخصصی برای مکان‌یابی اعضای خانواده طراحی شده‌اند و امکانات مختلفی دارند. برخی از معروف‌ترین و پرکاربردترین این نرم‌افزارها عبارتند از:

  •  Find My Friends
  • Sprint Family Wall
  • Family Locator
  • GPSWOX
  • Life360 Family Locator

با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان به موقعیت فوری کاربران پی برد و مسیر ترددشان را کنترل کرد. کار با این اپلیکیشن‌ها پیچیده نیست، اما بااین‌حال نیاز به توانایی کافی دارد؛ بنابراین ممکن است سالمندان و کودکان به‌راحتی نتوانند با این برنامه‌ها کار کنند و موقعیت خود را برایتان بفرستند. بهتر است بعد از نصب این نرم‌افزارها، راه و روش ارسال موقعیت مکانی را به کودکان و سالمندان آموزش دهید. در این صورت در مواقع حساس بهتر می‌توانند لوکیشن خود را به اشتراک بگذارند.

چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟

ردیابی گوشی با کمک تلگرام و واتساپ؛ پیام‌رسان‌ها در اختیار شما هستند

پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام یا واتساپ استفاده‌های مختلفی دارند. همه ما این برنامه‌ها را برای ارسال پیام و برقراری تماس صوتی و تصویری به کار می‌بریم؛ اما باید بدانید این نرم‌افزارها قابلیت ارسال موقعیت مکانی هم دارند.

راحت‌ترین کار برای دریافت اطلاعات مکانی افراد، خرید جی پی اس کوچک ارزان است؛اما زمانی که چنین امکانی وجود ندارد، می‌توانید از پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام استفاده کنید. به‌علاوه از این طریق امکان ردیابی مسیر حرکت افراد به‌صورت زنده هم وجود دارد؛ اما باید قبل از هر چیز نحوه استفاده از این پیام‌رسان‌ها و ارسال موقعیت مکانی را به سالمندان و کودکان آموزش دهید. ما می‌توانیم به اعضای خانواده با چند بار تکرار و تمرین آموزش دهیم که چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم.

ردیابی با استفاده از دستگاه جی‌پی‌اس شخصی؛ کار را به کاردان بسپارید

بسیاری از والدین تمایلی به قرار دادن گوشی در اختیار بچه‌ها ندارند. از طرفی کار با نرم‌افزارهای مختلف مثل گوگل مپ یا پیام‌رسان‌ها برای کودکان و سالمندان راحت نیست. در نتیجه روش‌هایی که معرفی کردیم، صددرصد کارآمد نیستند و معایب خاص خود را دارند.

پس چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟ ردیاب‌های شخصی بهترین انتخاب برای چنین مواقعی هستند. در این روش ردیابی افراد بدون نصب روی گوشی طرف مقابل ممکن است. شما جی‌پی‌اس کوچک و سبک را در قسمت‌های مختلف کیف یا لباس فرزند یا پدر و مادر خود قرار می‌دهید و از آن لحظه موقعیت مکانی آن‌ها را زیر نظر می‌گیرید. ردیاب شخصی مزایای و ویژگی‌های متعددی دارد:

  • ضدآب، رطوبت، غبار و گرد و خاک هستند.
  • بدنه این دستگاه‌ها محکم و ضدضربه است.
  • در صورت سرعت غیرمجاز، هشدار می‌دهند.
  • قابلیت شنود مکالمه دارند.
  • باتری داخلی دارند و نیاز به سیم‌کشی وجود ندارد.

با استفاده از امکانات ردیاب شخصی دیگر هیچ نگرانی بابت تامین امنیت فرزندان و سالمندان خانواده نخواهید داشت.

چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟

چند نکته و آموزش کاربردی در مورد فعالیت جی‌پی‌اس در گوشی

سیستم جی‌پی‌اس با کمک ارتباط با ماهواره‌ها، محل قرارگیری دقیق اتومبیل، اشخاص و حیوانات را مشخص می‌کند. بهتر است قبل از استفاده از جی‌پی‌اس این نکته‌ها را بدانید:

1.قبل از استفاده از دستگاه ردیاب یا برنامه‌های مسیریاب، باید جی‌پی‌اس گوشی را روشن کنید.

2.قابلیت فعال‌سازی جی‌پی‌اس از طریق پنل نوتیفیکیشن گوشی و به سادگی امکان‌پذیر است.

3.اگر طرف مقابل را خاموش کند، امکان ارسال موقعیت مکانی برای شما وجود ندارد. در واقع اگر کودک شما جی‌پی‌اس گوشی خود را غیرفعال کند، شما دیگر به لوکیشن او دسترسی ندارید.

4.برای نمایش دقیق موقعیت مکانی، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

با خرید و استفاده از دستگاه ردیاب شخصی، بسیاری از این مسائل و مشکلات را نخواهید داشت.

سایت جی پی اس خودرو؛ عرضه کننده به‌روزترین انواع ردیاب شخصی

در این مطلب به پرسش «چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم» به‌طورمفصل پاسخ دادیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بی‌دردسرترین روش استفاده از جی‌پی‌اس برای یافتن اشخاص، استفاده از ردیاب است.

برای خرید ردیاب باید با ویژگی‌های آن آشنا باشیم و ردیابی به‌روز و باکیفیت تهیه کنیم. ردیابی که امکانات فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در مواقع حساس به‌خوبی کار کند. برای خرید چنین ردیابی باید به یک سایت باسابقه و مطمئن در زمینه فروش ردیاب مراجعه کنیم. سایت جی پی اس خودرو به نشانی gpskhodro.com سابقه‌ای قابل‌قبول در زمینه فروش انواع ردیاب شخصی و اتومبیل دارد. با مراجعه به این سایت، مشخصات مدل‌های مختلف ردیاب شخصی را بخوانید و پس از مقایسه، جی‌پی‌اس موردنظرتان را سفارش دهید. همه نگرانی‌های شما در مورد امنیت کودکان و سالمندان خانواده همین جا به پایان می‌رسد.

نظرات بینندگان