arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

هجوم صدها تن در آمریکا برای تماشای جسد راهبه‌ای که پس از ۴ سال سالم باقی مانده است

صد‌ها تن از مردم در آمریکا در جلوی صومعه شهری کوچک در ایالت میسوری صف کشیده‌اند تا جسد راهبه‌ای را ببینند که ۴ سال پیش درگذشته، اما به نحو عجیبی تا کنون سالم مانده است. راهبه «ویلهلمینا لنکستر» در سال ۲۰۱۹ فوت شد، با این حال تصاویر نشان می‌دهند جسد او به میزان بسیار کمی تجزیه شده است. مطابق بیانیه صومعه «مریم ملکه حواریون» متعلق به فرقه «سنت بندیکت» در شهر گاور در ایالت میسوری، این راهبه که موسس این عبادتگاه به شمار می‌رفت در ماه گذشته (آوریل) و در چارچوب طرح توسعه زیارتگاه سنت جوزف این مجموعه نبش قبر شد. بنابر آنچه مسئولان صومعه گفته‌اند، به آن‌ها گفته شده بود که فقط انتظار استخوان داشته باشند چرا که جسد این راهبه چهار سال پیش در یک تابوت چوبی ساده و بدون مومیایی کردن دفن شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدها تن از مردم در آمریکا در جلوی صومعه شهری کوچک در ایالت میسوری صف کشیده‌اند تا جسد راهبه‌ای را ببینند که ۴ سال پیش درگذشته اما به نحو عجیبی تا کنون سالم مانده است.

راهبه «ویلهلمینا لنکستر» در سال ۲۰۱۹ فوت شد، با این حال تصاویر نشان می‌دهند جسد او به میزان بسیار کمی تجزیه شده است.

مطابق بیانیه صومعه «مریم ملکه حواریون» متعلق به فرقه «سنت بندیکت» در شهر گاور در ایالت میسوری، این راهبه که موسس این عبادتگاه به شمار می‌رفت در ماه گذشته (آوریل) و در چارچوب طرح توسعه زیارتگاه سنت جوزف این مجموعه نبش قبر شد.

بنابر آنچه مسئولان صومعه گفته‌اند، به آنها گفته شده بود که فقط انتظار استخوان داشته باشند چرا که جسد این راهبه چهار سال پیش در یک تابوت چوبی ساده و بدون مومیایی کردن دفن شده بود. با این حال وقتی تابوت باز شد آنها یک جسد سالم را کشف کردند که «مطابق سنت مقدس مذهبی دست‌نخورده باقی مانده‌ بود».

 مقامات صومعه می‌گویند راهبه‌ها قصد نداشتند این خبر را به اطلاع عموم برسانند، اما شخصی یک ایمیل خصوصی را به صورت عمومی ارسال کرد و در نتیجه «خبر شروع به پخش شدن کرد.»

شهر گاور تنها ۱۸۰۰ نفر جمعیت دارد، ولی از زمان اعلام این کشف صدها نفر از مردم از سراسر امریکا و ایالت‌های دیگر برای دیدن و لمس جسد به آنجا رفته‌اند به نحوی که مقامات شهری مجبور به کمک برای برقراری نظم شده‌اند.

یکی از بازدید‌کنندگان به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته است که بازدیدکنندگان اجازه داشتند جسد را لمس کنند: «راهبه‌ها می‌خواستند او را در دسترس عموم قرار دهند... زیرا در زندگی واقعی، او همیشه در دسترس مردم بود.»

صومعه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که جسد راهبه لنکستر روز دوشنبه در یک زیارتگاه شیشه‌ای قرار خواهد گرفت. بازدیدکنندگان همچنان خواهند توانست جسد او را ببینند و خاک را از قبرش بردارند و ببرند، اما دیگر نخواهند توانست او را لمس کنند.

کلیسای کاتولیک سنت جوزف کانزاس سیتی با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «وضعیت بقایای خواهر ویلهلمینا لنکستر به طور قابل‌درکی علاقه‌ای گسترده را ایجاد کرده و همزمان سوالات مهمی را مطرح کرده است. در عین حال، محافظت از یکپارچگی بقایای فانی خواهر ویلهلمینا برای انجام تحقیقات کامل مهم است.»

این کلیسا در بیانیه خود افزوده است: «فسادناپذیری در گذشته تأیید شده، اما امری بسیار نادر به شمار می‌رود. یک روند کاملاً تثبیت‌شده برای اعلام تقدس فرد وجود دارد، اما هنوز در این مورد آغاز نشده است.»

صومعه می‌گوید حداقل پنج سال باید از زمان مرگ بگذرد تا فرآیند مقدس‌سازی آغاز شود، امری که درباره راهبه لنکستر هنوز اتفاق نیفتاده است.

در حالی که برخی می‌گویند مورد رخ داده نشانه قداست این راهبه در مذهب کاتولیک بوده است، برخی دیگر می‌گویند عدم تجزیه جسد ممکن است به آن نادری نباشد که مردم فکر می‌کنند.

ربکا جورج، استاد مردم‌شناسی در دانشگاه کارولینای غربی، می‌گوید تجزیه نشدن بدن آنطور که مردم انتظار دارند پدیده‌ای نادر نیست.

وی با بیان اینکه «مومیایی کردن» اجساد مومیایی‌نشده در دانشکده‌های پزشکی امری رایج به شمار می‌رود، گفت اگر چنین اجازه‌ای صادر شود اجساد می‌توانند برای سال‌های طولانی حفظ شوند.

او با اشاره به اینکه تابوت و لباس نیز به حفظ اجساد کمک می‌کنند، گفت: «معمولاً وقتی افراد را دفن می‌کنیم، به فاصله چند سال آنها را نبش قبر نمی‌کنیم تا بتوانیم ببینیم چه تغییری کرده‌اند. با گذشت ۱۰۰ سال ممکن است چیزی باقی نماند، اما اگر فقط چند سال گذشته باشد مشاهده چنین پدیده‌ای غیرمنتظره نیست.»

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان