arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

نخستین نشست عمومی ناسا پیرامون بشقاب‌پرنده‌ها؛ آیا تحقیقات جدید راز مگویی را برملا خواهند کرد؟

بشقاب‌پرنده‌ها قرار است برای نخستین بار روزچهارشنبه موضوع بحث نشست عمومی هیاتی از دانشمندان ناسا باشند. این هیات سال گذشته برای شناسایی پدیده‌های هوایی ناشناس تشکیل شده و انتظار می‌رود در هفاه‌های آتی گزارشی از فعالیتشان ارائه کنند.هیات مذبور متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف از فیزیک گرفته تا اخترزیستشناسی است. این متخصصان در ماه ژوئن سال گذشته با هدف بررسی مشاهدات طبقه‌بندی نشده از بشقاب‌پرنده‌ها و دیگر داده‌های جمع‌آوری شده از بخشهای غیرنظامی و تجاری دولت گرد هم آمدند. این جلسه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و حضور عموم در آن مجاز است. همچنین فرصتی به برخی افراد برای پرسش داده‌ خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بشقاب‌پرنده‌ها قرار است برای نخستین بار روزچهارشنبه موضوع بحث نشست عمومی هیاتی از دانشمندان ناسا باشند. این هیات سال گذشته برای شناسایی پدیده‌های هوایی ناشناس تشکیل شده و انتظار می‌رود در هفاه‌های آتی گزارشی از فعالیتشان ارائه کنند.

هیات مذبور متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف از فیزیک گرفته تا اخترزیستشناسی است. این متخصصان در ماه ژوئن سال گذشته با هدف بررسی مشاهدات طبقه‌بندی نشده از بشقاب‌پرنده‌ها و دیگر داده‌های جمع‌آوری شده از بخشهای غیرنظامی و تجاری دولت گرد هم آمدند. 

ناسا اعلام کرد که تمرکز جلسه عمومی چهارساعته چهارشنبه این هیات «برگزاری مذاکرات نهایی پیش از انتشار گزارش تیم مطالعاتی مستقل آژانس هوافضای آمریکا است.»

این جلسه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و حضور عموم در آن مجاز است. همچنین فرصتی به برخی افراد برای پرسش داده‌ خواهد شد.


دولت آمریکا زمانی موضوع بشقاب‌پرنده‌ها را بسیار محرمانه قلمداد کرده و آن را به صورت انحصاری و مخفیانه به نهاد‌های امنیتی واگذار می کرد. این هیات برای نخستین بار تحقیقی با این موضوع را تحت نظر آژآنس فضایی ایالات متحده انجام داده است. 

پنتاگون نیز اخیرا تحقیقاتی را پیرامون پدیده‌های هوایی ناشناس (یو‌ای‌پی‌) بر پایه مستندات سال‌های اخیر هوانودان نظامی انجام داده است. این مستندات توسط مقامات دفاعی و امنیتی ایالات متحده تجزیه و تحلیل می‌شوند. اما تحقیقات مذبور ناسا کاملا مستقل از پنتاگون است.

تحقیقات موازی ناسا و پنتاگون که هر دو به نوعی با نظارت عمومی انجام می‌شوند، نقطه عطفی در نگرش دولت ایالت متحده به مساله بشقاب پرنده‌ها است. سیاست آمریکا در قبال این مساله از دهه ۱۹۴۰ به بعد همیشه لاپوشانی، مخفی‌کاری و انکار بوده است. 

دولت آمریکا واژه یوفو (UFO) مخفف عبارت شیء ناشناس پرنده (Unidentified Flying Object) را که مدت‌ها برای اشیائی چون بشقاب‌پرنده‌ها به کار برده است را با یو‌ای‌پی (UAP) مخفف عبارت  پدیده‌های هوایی ناشناس (Unidentified Aerial Phenomena) جایگزین کرده است.


ناسا در آغاز این تحقیقات در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرد: «هیچی گواهی بر فرازمینی بودن منشا یو‌ای‌پی‌ها وجود ندارد.»

ناسا در آخرین بیانیه خود تعریف یو‌ای‌پی را از پدیده‌های هوایی ناشناس به پدیده‌های غیرعادی ناشناس (Unidentified Anomalous Phenomena) تغییر داد و این موضوع شاید به این معنا باشد که مشاهدات ناسا صرفا به اشیای معلق در هوا منحصر نمی‌شود.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان